Ik heb voor de derde keer een marantz 1300DC op de tafel Gehad, Heb ook al eens een PM-8 Esotec gehad is een MKII versie op de 1300dc eigenlijk. Ik ga echter toch voor de 1300DC voor het uiterlijk en de contour regeling. Dit exemplaar heeft helaas niet een aardig bestaan gehad, Linker boven hoek zwaar beschadigd en beide eindversterkers gerepareerd, totaal nieuwe output torren.
Verder viel me ook op dat vreemd is gewerkt, de eindversterkers zijn wel gerepareerd maar, sommige verbrande onderdelen zaten er nog in !!!!
Laat staan dat de oude rottende torren er nog in zaten naast een nieuwe
?? heel vreemd.
vervang het dan beide, die andere gaat ook ooit.
allereerst ben ik met de voeding begonnen, gelukkig niks geks gevonden.
Torren op het koellichaam hebben betere tijden gezien, zijn roet zwart en wat verkleurd.
nieuwe geplaatst.
Merkte gelijk dat het koellichaam minder heet werd maar wel dezelfde spanning gaf.
Daarna ben ik naar de phono stages! gegaan, merendeel professioneel monteur stop hier al.
slik!
Die chemische zooi tast metaal aan.
Ik heb die verbande/verkleurde Hitachi torren verwijderd en een stel erin gegooid die mooi passen.
Ik heb ook alle printen door gesoldeerd en schoongemaakt. zie hier voor en na.
Phono 1 met MM/MC schakeling ook gereviseerd.
Door gesoldeerd en schoongemaakt.
Daarna ben ik naar de audio versterkers gegaan. Belangrijk is dat je ene volume deel hebt en een toon deel.
Merendeel monteurs laat dit zitten
twee verkleurde vermoeide 9MM torren. Die ook nog een los uit het tin staan.
Nieuwe Torren en elko's en alles door gesoldeerd.
volume versterker.
Dat was een bende werk.
En als laatste de eindversterkers beide wel werken maar een op 130mV
'
Geen print bindingen door gesoldeerd heel erg voor haarscheurtjes, niet bevorderlijk voor de stabiliteit.
nieuwe transistoren waar nodig en elko's ook alles door gesoldeerd.
andere kanaal.
dit is het beste wat ik kon doen, ik moest hoogspanning torren die ook nog eens HF waren Deze waren de enige alleen B en E anders om. Kleine modificatie . Echter wel ene juist complementair paartje.
alles door gesoldeerd en schoongemaakt. Hier en daar nog wat hars maar niet veel bijzonders.
Alle oude zooi.
Ik moet zeggen dat het eigenlijk best een sterke versterker is maar mishandeld helaas.
Ik heb er zelf ook een, heel mooi hebbeding maar wel een met een paar probleempjes.
Dit heeft mij trouwens 3 hele dagen gekost.
Nu moet ik 3x4400 1x2385 en een voor eind rotel set doen.