Volumeknop PM11S3 heeft een soort "vrijstand"

Gestart door CBdicX, april 14, 2015, 08:43:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

CBdicX

Een vraag voor mede PM11S(3) gebruikers, klopt het dat de volume knop een klein stukje zeg maar vrij stand heeft ?
Ik merk dat ik de knop 1-2 mm naar links en rechts kan bewegen zonder weerstand, daarna met (lichte) weerstand en reageert het volume.
(ook kan ik de knop een zeer klein stukje naar voren en achteren bewegen)
Als ik heel zachtjes heen en weer wiebel kan ik de volume knop in de rondte draaien zonder dat het volume reageert !

In die "vrij stand" gebeurt er niets en is het net alsof de knop los zit.
Ik heb dit nog nooit met welke versterker dan ook gehad maar misschien dat het iets is wat bij deze (S3) serie hoort ?

Verder functioneert de knop zoals te verwachten, is het volume nauwkeurig in te stellen en zit recht in de buitenring, de linker knop heeft dit niet.

Ik heb een filmpje op YouTube gezet zodat de weging goed te zien is, met een stickertje op de knop.
De beweging naar voren en achteren is helaas minder goed zichtbaar maar wel goed voelbaar.....



https://www.youtube.com/watch?v=HDJyKiOMC14

AkTeVox

Bij mijn PM11s3 heeft de volumeknop geen voorwaartse of achterwaartse speling.
Naar links en rechts draaien gebeurt direct met weerstand dus zonder dood moment.

Heb je de PM nieuw of 2de hands aangekocht?


CBdicX

Citaat van: AkTeVox op april 14, 2015, 15:20:02
Bij mijn PM11s3 heeft de volumeknop geen voorwaartse of achterwaartse speling.
Naar links en rechts draaien gebeurt direct met weerstand dus zonder dood moment.

Heb je de PM nieuw of 2de hands aangekocht?

Deze is splinter nieuw, 28 maart dit jaar gekocht.
Ik zal wel contact met Marcel opnemen, bedankt voor de reactie !

SB_Marantz

Rotary encoder probleem vermoed ik.
Ik weet zo even niet wat voor een potmeter er in zit.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

CBdicX

Ik heb reeds contact met Marcel, wij puzzelen nog even wat er gaat gebeuren.
Dat er iets loos is lijkt mij wel duidelijk  :-(

211

#6
Bij mij bijna het zelfde:
- Minimaal heen/weer geeft geen reactie.
- Snel heen/weer geeft meer volume verschil dan langzaam heen/weer bij gelijke draaihoek.

Ideaal : Rustig draaien geef maximale fijn-regeling, terwijl je bij een korte zwieper of knetters hard, of bijna uit staat... Briljant om je volumeregeling snelheidsafhankelijk te maken.

Maar hoe langzaam ik ook draai, reageren doet hij altijd uiteindelijk (na de eerste paar graden niks) altijd ...

Ennuhhhh : Geen speling....
Zolang je maar geniet....

CBdicX

Speel nu met de Denon X7200 en hier werkt de volume knop feilloos !
Geen speling, niets.
Vreemd voor een versterker uit deze prijsklasse, ga ervan uit dat het een geïsoleerd gevalletje is, anders waren er wel meer melding van geweest.

xander32

Was het een bewuste keuze om van een dedicated stereo amp naar een ht bak te gaan?

CBdicX

Citaat van: xander32 op mei 28, 2015, 06:39:20
Was het een bewuste keuze om van een dedicated stereo amp naar een ht bak te gaan?

Zeker, ik miste surround toch teveel in met name films.
Ondanks dat het geluid zeker goed te noemen is in stereo, gaan er toch effecten verdwijnen die gebaseerd zijn op surround gebruik.
En ook nu luister ik nog wel naar puur stereo (ondanks dat DSU een prima mixer is) met name vind ik praat programma's in stereo via de fronts (Jamo C109) prettiger klinken dan met alleen de center (Jamo C9 cen).
Ik kan trouwens zo geen direct verschil merken tussen stereo via de PM11S3 en de X7200W in Stereo !
Blijkt toch dat receivers, of in ieder geval de X7200W, een sprong voorwaarts gemaakt hebben tov een "echte" stereo versterker.

Cobraatje

Is mijn ervaring mbt stereo in mijn ruimte ook.
Mijn Marantz AV8801 vind ik niet minder klinken dan de Marantz PM14KI, PM11S3, Emotiva XMC-1, NAD M15, Accuphase E305 die ik ook thuis heb beluisterd.

Zonder vooroordelen en blind luisteren dan verdwijnen grote verschillen als sneeuw voor de zon 8-).

AkTeVox

Citaat van: Cobraatje op mei 28, 2015, 11:18:53
Is mijn ervaring mbt stereo in mijn ruimte ook.
Mijn Marantz AV8801 vind ik niet minder klinken dan de Marantz PM14KI, PM11S3, Emotiva XMC-1, NAD M15, Accuphase E305 die ik ook thuis heb beluisterd.

Zonder vooroordelen en blind luisteren dan verdwijnen grote verschillen als sneeuw voor de zon 8-).

Met de AV7701 is dit verre van het geval, die haalt het nog niet van een oudere PM17mkIII. 

SB_Marantz

Blijkt toch een lastige materie dat versterker gebeuren..................

Nog maar eens een meeting????
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

xander32

Valt reuze mee; gewoon afgaan op jouw eigen (onbetrouwbare) gehoor. Indien men dan tevreden is, is het goed. Ongeacht of het een PM of SR betreft.


Citaat van: SB_Marantz op mei 28, 2015, 22:32:13
Blijkt toch een lastige materie dat versterker gebeuren..................

Nog maar eens een meeting????

SB_Marantz

Daar draait het ook om: Tevreden zijn.

Waar het mij om gaat lijkt me wel duidelijk.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM