Volumeknop PM11S3 heeft een soort "vrijstand"

Gestart door CBdicX, april 14, 2015, 08:43:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

AkTeVox

Citaat van: SB_Marantz op mei 28, 2015, 22:32:13
Blijkt toch een lastige materie dat versterker gebeuren..................

Nog maar eens een meeting????


You've got yourself a deal!!
Wordt een leuk vergelijk. Instap HT combi v.s. dedicated Pm11s3.
Dit keer geen test met een stukje klassiek of jazz/blues maar stevig deep house werk waar de amp's eens flink kunnen uithalen en dit op een leuke set B&W 803s speakers. Deed deze test al eerder en na amper 3 minuten werd de HT eindbak zo heet dat de ingebouwde fan ter hulp snelde om de discrete eindtrapjes te koelen.
In het bass fundament bleef de HT set ver achter, mistte totaal controle in het laag.

Inderdaad een versterker hoeft alleen maar te versterken maar hoe ze dat doen en met welke kracht (lees ampére) is een andere zaak.

Bij onderstaand testnummer gaat een versterker met (te) zwakke voeding door de knieën. ;-)
Zoek van dit nummer de flac versie en start maar het vergelijk.

https://www.youtube.com/watch?v=jZaI4ReRTvw

U bent bij deze uitgenodigd voor een vergelijk! Koffie, gebak en Dynavox speakerswitch staan klaar.
De teleurstelling zal voor jou groot zijn.  :-o :-o :-o



SB_Marantz

#16
Een versterker gaat alleen mank bij een te vervelende reactieve, cap., ind. belasting en dat soort speakers zijn er niet veel.
Waar jij het over hebt is de rise time en die is altijd sneller dan jij kan volgen.
Is te meten door er een burst op los te laten maar is feitelijk zinloos.

Wat wel zinvol is om te laten zien of een versterker recht versterkt.
Doet deze dat niet zit er een defect/afwijking.

Een verdere discussie is nutteloos daar deze al sinds jaar en dag wordt gevoerd en de conclusies van zogenoemde kampen altijd hetzelfde blijven, althans bij de meeste mensen. 
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

#17
En het is "zinloos" een instap HT receiver te vergelijken met de PM11S3.
Mijn vergelijk waar ik geen verschil kon waarnemen is de Denon X7200W (in Pure mode) in vergelijk met de PM11S3.
Geen instappertje maar een serieuze receiver, en die durft, en kan de handschoen wel op nemen tegen de PM.

De nieuwe AVR-X7200W beschikt over een krachtige 9-kanaals versterker met 210 watt per kanaal, verpakt in een symmetrisch monolitisch ontwerp waarbij links en rechts gescheiden zijn en met op maat gemaakte DHCT (Denon High Current Transistors). Deze hoogwaardige kwaliteit garandeert het beste geluidskwaliteit in zijn klasse met minimaal interferentie en ongelooflijke helderheid, vermogen, details en diepte.


Ik was zelf echt van mening dat een (goede) Stereo amp het altijd zou winnen van een receiver in Stereo, en dat gebeurde in het nabije verleden dan ook, de Denon bewijst nu het tegen deel !

SB_Marantz

What goes in must come out en zo moeilijk is dat niet.   :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

#19
.

AkTeVox

Citaat van: SB_Marantz op mei 29, 2015, 14:11:19
Een versterker gaat alleen mank bij een te vervelende reactieve, cap., ind. belasting en dat soort speakers zijn er niet veel.
Waar jij het over hebt is de rise time en die is altijd sneller dan jij kan volgen.
Is te meten door er een burst op los te laten maar is feitelijk zinloos.

Wat wel zinvol is om te laten zien of een versterker recht versterkt.
Doet deze dat niet zit er een defect/afwijking.

Een verdere discussie is nutteloos daar deze al sinds jaar en dag wordt gevoerd en de conclusies van zogenoemde kampen altijd hetzelfde blijven, althans bij de meeste mensen.

Jammer, koffie wordt koud. :-(

SB_Marantz

Een onderonsje kan zeker gezellig zijn hoor.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

Citaat van: AkTeVox op mei 29, 2015, 13:48:24

Bij onderstaand testnummer gaat een versterker met (te) zwakke voeding door de knieën. ;-)
Zoek van dit nummer de flac versie en start maar het vergelijk.

Helaas niets van te vinden, zeker niet in FLAC, of ik zoek niet goed.......

AkTeVox

#23
Citaat van: SB_Marantz op mei 29, 2015, 14:31:21
Een onderonsje kan zeker gezellig zijn hoor.

Da's fijn !!!  :wink:

@CBdicX: Speur eens op torrent. Vergelijken kan je niet meer aangezien de PM de deur uit is.  :-(
Ik hoop voor jou dat het na x aantal tijd toch weer niet gaat kriebelen om over te stappen. Was een gescheiden set voor jou geen optie?

CBdicX

Citaat van: AkTeVox op mei 29, 2015, 14:44:12
Da's fijn !!!  :wink:

@CBdicX: Speur eens op torrent. Vergelijken kan je niet meer aangezien de PM de deur uit is.  :-(
Ik hoop voor jou dat het na x aantal tijd toch weer niet gaat kriebelen om over te stappen. Was een gescheiden set voor jou geen optie?
Inderdaad naast elkaar vergelijken gaat niet, maar ik heb wat nummers die ik tot in den treure ken, ieder plingeltje, ieder rommeltje, ik weet hoe het goed kan klinken.

Ik hoop ook niet (en mijn vrouw met mij) dat het weer gaat kriebelen, ik heb nu goede hoop  :wink:
Gescheiden set, oh, bedoel jij dit soms:  :-D (en ik kan er meer laten zien, pfffffff, leuke hobby !)

AkTeVox

Citaat van: CBdicX op mei 29, 2015, 15:28:13
Inderdaad naast elkaar vergelijken gaat niet, maar ik heb wat nummers die ik tot in den treure ken, ieder plingeltje, ieder rommeltje, ik weet hoe het goed kan klinken.

Ik hoop ook niet (en mijn vrouw met mij) dat het weer gaat kriebelen, ik heb nu goede hoop  :wink:
Gescheiden set, oh, bedoel jij dit soms:  :-D (en ik kan er meer laten zien, pfffffff, leuke hobby !)

Ik bedoel een gescheiden HT en stereo set.

xander32

Mijn ervaring en mogelijk momenteel deels aanname (ik heb de ontwikkelingen en receiverland niet echt gevolgd) is nog steeds, dat wil je met een receiver een gelijk resultaat halen als met een stereo amp, je iig. duurder uit zal zijn.

Destijds kon mijn SR8002 welke het zeker niet slecht deed in het stereo (die was ook echt wel mooi opgebouwd, met o.a. een gezonde ringkerntrafo) echt niet meekomen met een MF A5.

En zelfs twee dedicated stereo amps, welke beide de Glennies moeiteloos kunnen aansturen (92db. gevoeligheid en geen rare/belastende impedantie sprongen), geven nog een verschil ten opzichte van elkander (PM15 vs. PM11).

SB_Marantz

#27
Wat is dat toch met dat dedicated?

Alle transistoren zijn chips....op amps zijn chips....v/regulators etc ...noem het maar op.
En de DSP in een surround bak kun je uitzetten dus wat wordt het dan?
Yep dedicated.

Ik meette wat afwijkingen met de dsp in en uit bedrijf maar dat lag boven de gehoorgrens.

Opslingering aan de voorflank.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

AkTeVox

Citaat van: SB_Marantz op mei 29, 2015, 16:26:48
Wat is dat toch met dat dedicated?

Alle transistoren zijn chips....op amps zijn chips....v/regulators etc ...noem het maar op.
En de DSP in een surround bak kun je uitzetten dus wat wordt het dan?
Yep dedicated.

Ik meette wat afwijkingen met de dsp in en uit bedrijf maar dat lag boven de gehoorgrens.

Opslingering aan de voorflank.

Verschillen meten is één zaak, verschillen horen is een ander.
Niet elke versterker reageert het zelfde op een stel speakers.
Als ik je goed begrijp presteert een PM5005 evengoed als een PM11s3 in de zelfde ruimte aan de zelfde boxen wel te verstaan.  :cry: :cry: :cry:


 

xander32

Dedicated gebruik ik in deze als zijnde bedoelt voor ...

Een meerkanaals receiver is in beginsel bedoelt om een meerkanaals set aan te sturen, ongeacht welke knopje en/of functie je aan dan wel uit kan zetten.

Citaat van: SB_Marantz op mei 29, 2015, 16:26:48
Wat is dat toch met dat dedicated?

Alle transistoren zijn chips....op amps zijn chips....v/regulators etc ...noem het maar op.
En de DSP in een surround bak kun je uitzetten dus wat wordt het dan?
Yep dedicated.

Ik meette wat afwijkingen met de dsp in en uit bedrijf maar dat lag boven de gehoorgrens.

Opslingering aan de voorflank.