Dag,
Na een week iedere dag meerdere uren geluisterd te hebben kan ik proberen iets verstandigs te schrijven over de e 530.
Het grootste verschil met de 406v is de " drive" .Het lijkt alsof er een minieme loudnes is ingebouwd. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Alle tonen worden zoveel duidelijker maar aan de andere kant ook zoveel subtieler weergegeven, het lijkt op hvt praat maar zo ervaar ik het. Als ik naar de overture 1812 luister valt me op hoeveel rustiger en evenwichtiger alles wordt weergegeven. De definitie blijft compleet overeind en ieder instrument blijft zelfs in de drukste passage te volgen.
Een ander verschil is het beeld dat wordt weergegeven. In vergelijking met de 406v is het zoveel gedetailleerder, preciezer en dieper. Ik schreef het al eens maar ik hoor dingen die ik voorheen ECHT niet hoorde ( of mijn oren moeten beter zijn geworden binnen een week
)
Het laag, waarvan ik dacht dat het niet beter kon, is zoveel sneller en dieper geworden dat het soms lijkt dat er andere speakers staan. Het werd al eens geschreven, ik heb het meermaals gelezen maar ik dacht....ja,ja.....het zal wel zo zijn........ Men had gelijk, ik niet.
Voor wat betreft de warmte ontwikkeling valt dit me erg mee. Hij wordt na enkele uren te hebben gespeeld warm maar niet " tosti heet".
Nu ik dit gehoord heb is het enige " nadeel " dat ik weet wat ik al die tijd heb gemist. Ik had bepaalde mensen hier op het forum moeten geloven
Erik