Accuphase e530

Gestart door erik62, maart 31, 2015, 18:35:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Iedereen zit in de tuin te bbq :-D.

Citaat van: Vinyl_Fuchs op april 09, 2015, 21:16:18
Audio roadtrip, yes. Als ik een vrije dag had, was ik graag meegegaan.
Wat is het trouwens rustig op het forum?

erik62

#46
Gisteren de versterker opgehaald. Vreselijke rit was het. Op een gegeven moment heb ik meer dan 2 uur echt helemaal stilgestaan daar een vrachtauto gekanteld was en door de vangrailing was gegaan. Wat normaal een rit van 4 uur had moeten zijn liep nu uit tot 6 uur.
Aangekomen stond de versterker te spelen in een kamer die de man had gebouwd voor zijn muziek.Koffie gedronken,alles voorzichtig ingepakt en naar huis.
Thuis de versterker aangesloten en luisteren.... Wat moet ik zeggen zonder onnozel over te komen?  Dit is zoals Bert en Joep mij al vertelden ECHT andere koek. Bert schreef het al, zo'n 530 maakt echt gehakt van een 406v en dat is ook zo.
Ik heb vannacht tot 2 uur geluisterd en vond het jammer dat ik naar bed moest.
Wat doet hij dan anders? Eigenlijk alles. Het hoog is verfijnder maar gedetailleerd, het midden klinkt ontzettend open, het geluid is veel meer gelaagd en het laag geeft hij met een kracht weer die ik van de 406v niet kende en dat met een rust......... Ik kan het niet geloven dat dit 2 keer 30 watt is.
Vanavond heb ik de tijd om een uurtje of 4 te luisteren en ik verheug me er nu al op.

erik62

#47
En dit is ie...

joep

Heb er nu traantjes van in mijn ogen gekregen.  hello hello hello

erik62

#49
Weet je waar je traantjes van in je ogen krijgt? Als je aan je vrouw vraagt, die helemaal NIETS met mijn hobby heeft, hoe ze het vindt klinken en dat ze zegt: " LEUKE MUZIEK HEB JE OPSTAAN" en dan vervolgens naar de keuken met de ipad gaat om uitzending gemist te gaan kijken. DAT zijn pas tranentrekkers. :-D :-D

joep

Citaat van: erik62 op april 10, 2015, 08:37:51
Weet je waar je traantjes van in je ogen krijgt? Als je aan je vrouw vraagt, die helemaal NIETS met mijn hobby heeft, hoe ze het vindt klinken en dat ze zegt: " LEUKE MUZIEK HEB JE OPSTAAN" en dan vervolgens naar de keuken met de ipad gaat om uitzending gemist te gaan kijken. DAT zijn pas tranentrekkers. :-D :-D

Och dat zegt mijn vrouw tegen mij in de schoenwinkel als ik zeg waar zijn die voor nodig je hebt toch al 80 paar?
Gewoon ieder zijn gang laten gaan, iedereen gelukkig. (Ze is net naar Berlijn vertrokken om er een paar daagjes te gaan shoppen. Ik hoef gelukkig niet mee).

SMarcel

Hallo Erik,

Van harte gefeliciteerd met jouw geweldig mooie aanwinst. Ziet er schitterend uit.

En v.w.b. jouw vrouw, dat kan ook anders. Die van mij gaat mee om de gekochte audio te luisteren en op te halen en er dan thuis samen van te genieten. :yes:

Maar hoe dan ook, het blijft genieten van jouw nieuwe aanwinst. Ik hoop dat je er vele jaren plezier aan mag beleven.

Groeten,

Marcel

WimPeu

Prachtige tijdloze machine. Geniet er van!! notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32



Mooi hoor!
Wel jammer dat het een allochtoon betreft hier op het Marantzforum :-P.
Maar zeker wel een gewenste  :yes:.

bert50

Leuk om te horen dat je ook zo verbaasd ben over de 30 watjes en van de opmerking over je vrouw kan ik wel lachen dat is hier niet anders ze hoort NOOIT verschil .
Eric geniet er van veel luisterplezier


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

erik62

#55
Dag,

Vandaag heb ik samen met een vriend van mij de meest uiteenlopende muziek beluisterd. Van klassiek tot en met de laatste cd. van Mark Knopfler. Wat ons opviel was dat,zoals ik reeds schreef, er een enorme rust uitgaat van het geluid. Zelf vond ik het verschil met klassieke muziek het allergrootst. Ook vindik de basweergave erg strak en diepgaand. We hebben 60,2 minuten ademloos geluisterd naar Amarok van mike oldfield. Deze cd beluisteren mijn vriend en ik erg vaak ( we zijn een beetje getikt) doch bij het afluisteren vielen ons details op die ik voorheen echt niet gehoord heb. We keken ons gedurende het afspelen van de cd regelmatig aan en vroegen ons ieder keer af waarom we dit nu pas hoorden. Mijn vriend heeft meermaals gezegd:" noe kan dat nou"?
Ik ben erg maar dan ook erg blij met deze aankoop en ik kan me voorstellen dat Bert zwijmelt van zijn versterker ( en Joep natuurlijk). Het is zonder overdrijven echt fantastisch!
  byebye byebye

Cornelis1921

#56
Citaat van: erik62 op april 10, 2015, 07:59:54
Gisteren de versterker opgehaald. Vreselijke rit was het. Op een gegeven moment heb ik meer dan 2 uur echt helemaal stilgestaan daar een vrachtauto gekanteld was en door de vangrailing was gegaan. Wat normaal een rit van 4 uur had moeten zijn liep nu uit tot 6 uur.
Aangekomen stond de versterker te spelen in een kamer die de man had gebouwd voor zijn muziek.Koffie gedronken,alles voorzichtig ingepakt en naar huis.
Thuis de versterker aangesloten en luisteren.... Wat moet ik zeggen zonder onnozel over te komen?  Dit is zoals Bert en Joep mij al vertelden ECHT andere koek. Bert schreef het al, zo'n 530 maakt echt gehakt van een 406v en dat is ook zo.
Ik heb vannacht tot 2 uur geluisterd en vond het jammer dat ik naar bed moest.
Wat doet hij dan anders? Eigenlijk alles. Het hoog is verfijnder maar gedetailleerd, het midden klinkt ontzettend open, het geluid is veel meer gelaagd en het laag geeft hij met een kracht weer die ik van de 406v niet kende en dat met een rust......... Ik kan het niet geloven dat dit 2 keer 30 watt is.
Vanavond heb ik de tijd om een uurtje of 4 te luisteren en ik verheug me er nu al op.
Wat heb ik jou gezegd, geen woord teveel hè? clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep

#57
             

Blij dat je er gelukkig mee bent Erik. Heb het idee dat ik je toch een beetje deze kant heb opgeduwd.
Maar met Accuphase kun je niet snel de verkeerde kant op gaan. Heel veel luistergenot met de E530.
Maar om de een of andere reden denk ik dat dat wel goed zit.

erik62

Dag Joep,

Zeker heeft hetgeen je vertelde me een bepaalde kant opgeduwd alsook je bevindingen bij Bert. Ook Bert heeft me over het randje geduwd en ik kan maar een ding tegen jullie zeggen: heel erg bedankt hiervoor.
Ik hoop dat we elkaar eens hier kunnen ontmoeten en samen luisteren.( misschien samen met Bert ?)
Nogmaals: ik had nooit gedacht en verwacht dat er zulks een groot verschil was tussen een klasse A van accuphase en een klasse ab maar jullie beiden hebben vanaf den beginne groot gelijk gehad.

Gr.
Erik


xander32

... en ook geheel binnen jouw bereik :yes:.

Citaat van: WimPeu op april 10, 2015, 14:14:25
Prachtige tijdloze machine. Geniet er van!! notworthy