Accuphase e530

Gestart door erik62, maart 31, 2015, 18:35:25

Vorige topic - Volgende topic

erik62

Dag,

speel momenteel aan mijn versterker met een van den hull the mainstream en aan mijn cd speler een Kemp Hi powecord. Recent contact gelegd met Antoine van Peacock audio en deze heeft een demo set samengesteld die volgens zijn zeggen een verbetering in geluidsweergave zou opleveren  tov. de door mij gebruikte kabels.
Demo set is door Antoine verstuurd dus ik verwacht deze morgen. Ik ga weer lekker omsteken en proberen en zal mijn uitkomst hier posten.Ben erg benieuwd.

Mgr:

Erik

bramdg

Hallo Erik,

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen.

Veel plezier met het vergelijken
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

xander32

erik62

Klopt. Maar ook Pink Faun zit erbij.
Pakket komt vandaag aan.

Gr.
Erik.

xander32

Pink Faun ken ik als merknaam, maar verder nooit mee in aanraking geweest; ben benieuwd naar jouw ervaringen.
Veel luisterplezier ook :yes:.

Citaat van: erik62 op maart 25, 2016, 06:23:45
Klopt. Maar ook Pink Faun zit erbij.
Pakket komt vandaag aan.

Gr.
Erik.

erik62

Dag,
Gisteren en vandaag omgestoken,omgestoken en nog eens omgestoken op mijn cd speler.
Wat kan Ik zeggen?
Mijn kemp hi vergeleken met het alpha power cord van furutech. Hier zaten de kostbaarste stekkers van dit merk aan. Resultaat.....mooi rustig geluidsbeeld met exacte details. Toen de pink faun. Deze vond Ik een stuk minder en was trouwens voor mijn opstelling te kort.
Toen de furutech 314 ag. Mooi.....maar weinig verschil met de Kemp.
Hierna de 3 ts 20 van furutech. Een exemplaar afgemonteerd met vergulde aansluitingen en een met rodium aamsluitingen. Het exemplaar met vergulde aansluitingen vind Ik absoluut er boven uit steken. De muziek vloeit op een of andere Manier veel mooier Dan met de kemp. Ik snap er echt geen snars van hoe dit werkt.......
Toen weer de alpha vergeleken met de 3 ts 20. Ik hoorde geen verschil in mijn opstelling.
Het moet raar lopen als Ik niet ga voor de 3 ts 20.
Dit is voor de kabelaars onder ons aan te bevelen. Tegen alleen de verzendkosten kun je een aantal kabels met elkaar vergelijken. Ik kan Peacock audio ( Antoine) echt aanraden.
In de doos zaten ook twee powerblocks. Moet Ik ook nog gaan vergelijken..........

Gr.
Erik

xander32

De Aplha-3 zie ik steevast terug achter versterkers, de 3ts20 achter bronnen. Zijn ze geconfectioneerd met Furutech of Iego connectoren?

T.z.t. wil ik ook graag nog twee stuks 3ts20, 1 voor de NA11 en 1 voor de Kingpin voeding v.d. SBT.

erik62

dag,

Met furutech afgemonteerd zijn ze.

Gr.
Erik

erik62

Na eindeloos omsteken en vergelijken is het een andere kabel geworden dan ik had verwacht.
Het betreft een normale lapp olflex 110 met aan beide zijden furutech f11 vergulde stekkers.
Deze kabel geeft in mijn samenstelling zulks een gedetailleerd en open beeld dat ik het zelf bijna niet kan geloven voor deze prijs. Ik heb hem vergeleken met de duurste furutech kabels met extreem dure stekkers maar deze passen kennelijk niet bij mijn systeem.
Twee stekkers van 60 euro elk en een kabel van 1.80 meter van ongeveer 20 euro. Totaal ongeveer 150 euro met krimpkousen. Ik heb kabels vergeleken waar alleen de stekkerzijde van de kabel 225 euro kost!
Deze kabel blijft aan mijn cd speler hangen. Ongelofelijk voor dit geld en verklaren kan ik het echt niet.
De match is kennelijk het allerbelangrijkste.
Erg lang heb ik het powercord verhaal naar het rijk der fabelen verwezen maar ik ben hier helemaal van teruggekomen. Een cord heeft een erg grote invloed op het totaalbeeld van de muziek.
Hoe het kan en welke verklaringen hieraan ten grondslag liggen weet ik niet. Ik weet alleen wat ik hoor.

Gr.
Erik ( pffff.....eindelijk klaar met vergelijken)

xander32

Een interessant vergelijk met een verrassende uitkomst. Nu maar weer verder met genieten.

Rob46

Ook ik hoor een verbetering met de Belden Powerkabels.

Kijk, een fraaie uitkomst! Mooi dat de match met Accuphase kloppend is. Veel luisterplezier!  :yes:

erik62

Klopt. De kabel is echt een perfecte match met mijn cd speler. Ik ben blij dat ik me de moeite heb genomen om uitgebreid te vergelijken. Zelf denk ik dat met het materiaal wat ik nu heb niet veel winst meer te behalen is met kabels, interlinks, stekkerblokken.
Ik ben helemaal tevreden en met het gegeven dat ik alles gedaan heb om het geluid te verbeteren kan ik eindelijk genieten. Bij mij kwam steeds de vraag of het misschien NOG een beetje beter kon en dat bracht bij mij in ieder geval een bepaald gevoel van onrust.
Tot nu toe is het een redelijk lange weg geweest maar volgens mij ben ik klaar..........

Fijne zondag,
Gr.
Erik

xander32

Klaar dus; we kunnen afscheid van jou nemen hier  :-).

Citaat van: erik62 op april 03, 2016, 10:34:15
Klopt. De kabel is echt een perfecte match met mijn cd speler. Ik ben blij dat ik me de moeite heb genomen om uitgebreid te vergelijken. Zelf denk ik dat met het materiaal wat ik nu heb niet veel winst meer te behalen is met kabels, interlinks, stekkerblokken.
Ik ben helemaal tevreden en met het gegeven dat ik alles gedaan heb om het geluid te verbeteren kan ik eindelijk genieten. Bij mij kwam steeds de vraag of het misschien NOG een beetje beter kon en dat bracht bij mij in ieder geval een bepaald gevoel van onrust.
Tot nu toe is het een redelijk lange weg geweest maar volgens mij ben ik klaar..........

Fijne zondag,
Gr.
Erik

erik62

Jep...... :yes: :yes:

Ik begin weer met een sony setje van 100 euro. Heb ik de komende 30 jaar weer wat te doen.....
Dus vanaf morgen ben ik te zien op een of ander sony setjes forum van 100 euro.... byebye byebye

Gr.
Erik

xander32

Als je die Accu weg doet voor een mooi prijsje; het schijnt dat er op dit forum een onderstroom aanwezig is, waarin vast ook potentieel geïnteresseerden  :-).

Citaat van: erik62 op april 03, 2016, 11:31:00
Jep...... :yes: :yes:

Ik begin weer met een sony setje van 100 euro. Heb ik de komende 30 jaar weer wat te doen.....
Dus vanaf morgen ben ik te zien op een of ander sony setjes forum van 100 euro.... byebye byebye

Gr.
Erik