sa15s2 vs sa7001ki ?

Gestart door duplo, maart 18, 2015, 11:34:47

Vorige topic - Volgende topic

duplo

Hoi,

Ben nieuw hier, maar lees al even passief mee.  Ik ben best tevreden van mijn set, maar vind het toch allemaal wat braafjes en zoek stiekem naar upgrades...  De versterker wordt op termijn vervangen, maar nog nog geen idee voor wat :)  Ik ben er verder vanuit gegaan dat ik mijn CD-player zowiezo behoud, omdat hij gewoon heel goed klinkt.  Bij het zien van een advertentie voor een tweedehandse sa15s2, vraag ik me af of een upgrade een wezenlijk verschil zou uitmaken?  Ik gok van wel, maar ik weet echt niet wat te verwachten... 
Graag jullie mening / advies ;)

Mijn set:
PM7001ki / SA7001ki / B&W CM7

audiof. zonder budget

Der SA7001Ki is op zich al een prima speler die gewoon goed presteert. De Ki was toen voor menigeen een behoorlijke stap omhoog en gaven graag de meerpijs uit t.o.v. de "gewone"SA7001 terwijl anderen het verschil maar marginaal vonden en de meerprijs er niet voor uit wilden geven. De SA15s2 is in mijn ogen een stapje omhoog t.o.v de SA7001ki. Waarom zeg ik dat... tsja, leg dat maar eens uit. De sound van de SA15s2 heeft mij altijd erg aangesproken (zijdezacht, genuanceerd, coherent gedetailleerd, ontspannen, ruimtelijk, muzikaal en met punch waar nodig) en ondanks dat ik de vormgeving van de SA7001 ki al mooi vind, is ook op esthetisch gebied de SA15s2 ook weer de overtreffende trap. Verder mistte ik altijd iets in het laagfundament van de SA7001ki, iets wat gewoon heel anders is bij de SA15s2. Maar goed, dat zijn mijn overwegingen....

Het komt wel terug op het aloude punt... het is allemaal een kwestie van smaak (en geld clown1)
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

jrm

Als je de mogelijkheid hebt, probeer de twee spelers dan naast elkaar te beluisteren. Normaal zal er weinig tot geen verschil te horen moeten zijn, mits de uitgangsignalen exact gelijk gezet zijn.

En toch meen je verschil te horen, dat is het ongrijpbare van onze apparatuur  :-D

xander32

Een aantal jaren terug hebben wij tijdens een M&G vier Marantz SA spelers vergeleken, te weten een SA7006, SA15s2, SA KI Pearl en een SA11s2. Het verslag daarvan staat hier nog ergens op dit forum. De uitkomst was dat er echt een duidelijke, hoorbare kwaliteitsverbetering waar te nemen was, startende bij de eerst genoemde richting de laatste twee, waarbij de laaste twee weinig voor elkander onder deden, maar beiden wel een geheel ander karakter kenden. Dat betrof meer een kwestie van smaak.

WilliamB

Was toen voor mij erg verrassend . In de vergelijk was geen s2, maar een SA15s1 en een SA11s1.
Voordeel van de SA15s2 is dat je deze ook als externe DAC kunt gebruiken.

Veel succes met je zoektocht  HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Ach, S1,2 of 3, het is allemaal één pot nat  shutup
Ik haal die dingen altijd door elkaar ...

Citaat van: WilliamB op maart 18, 2015, 17:16:02
Was toen voor mij erg verrassend . In de vergelijk was geen s2, maar een SA15s1 en een SA11s1.
Voordeel van de SA15s2 is dat je deze ook als externe DAC kunt gebruiken.

Veel succes met je zoektocht  HB

VANZOMERENG

Citaat van: duplo op maart 18, 2015, 11:34:47
Hoi,

Ben nieuw hier, maar lees al even passief mee.  Ik ben best tevreden van mijn set, maar vind het toch allemaal wat braafjes en zoek stiekem naar upgrades...  De versterker wordt op termijn vervangen, maar nog nog geen idee voor wat :)  Ik ben er verder vanuit gegaan dat ik mijn CD-player zowiezo behoud, omdat hij gewoon heel goed klinkt.  Bij het zien van een advertentie voor een tweedehandse sa15s2, vraag ik me af of een upgrade een wezenlijk verschil zou uitmaken?  Ik gok van wel, maar ik weet echt niet wat te verwachten... 
Graag jullie mening / advies ;)

Mijn set:
PM7001ki / SA7001ki / B&W CM7

Duplo... toevallig heb ik een z.g.a..n SA15S2 te koop met zeer weinig draaiuren
(zie hiero de TE KOOP rubriek).   
Mocht je weten of e.e.a een upgrade is, kom gewoon hier
luisteren en neem je SA700KI mee, kan je zelf vergelijken.

jrm

Dat is een mooi aanbod, kan je echt een op een luisteren.

duplo

Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik verder zoek dan Marantz.  Ik heb gisteren Naim + Totem beluisterd en hier zit potentieel in! Op dit forum is dit vloeken in de kerk  :evil:  In elk geval, de hamvraag blijft of de SA blijft of ook zal vervangen worden...  Zolang ik hier niet aan uit ben, blijft de SA7001ki.

@ Vanzomereng: het was jouw advertentie die me heeft getriggered ;)  Maar met bovenstaande in gedachte, blijf ik nog even bij m'n huidige set tot als het budget groot genoeg is om meteen een serieuze upgrade te maken.  Succes met de verkoop in elk geval!

Allen, bedankt voor het meedenken!  Misschien kom ik hier nog op terug, maar de zoektocht loopt heel rustig, heb er geen haast bij...

Groetjes,
Steven