marantz pm 75

Gestart door yvan, februari 28, 2015, 14:42:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yvan

Eindelijk een forum gevonden!!Heb een probleem met een pm75...zeer goede versterker, sinds een paar dagen heb ik een verschrikkelijke vervorming in het frekwentiegebied van de stem....zo tussen 300 en 700 hz,het gebeurde af en toe, maar nu voortdurend. Ben zelf technieker geweest in high end apparatuur gedurende 35 jaar :roll:, bezat toen alle meetapparatuur, ben nu met pensioen en niet meer in het bezit van dit alles. De luidsprekers zijn; Dm6 B§W omgevormd in bi-wiring en een paar 4411 JBL monitors eveneens in bi-wiring...de oorzaak zit niet in de luidsprekers. Ben me wel bewust dat de elko's die van goede kwaliteit(waren) nu op het einde van hun leven zijn, dewelke zouden verantwoordelijk zijn voor dit euvel? Ik dacht..ik ga me een scoop en een toongenerator aanschaffen....en een paar non inductieve 8 ohm weerstanden...maar ja begin er maar aan :-D. Zo, mijn vraag, is er iemand die dit beestje goed kent? Zou het leuk vinden indien iemand me kon helpen, alvast bedankt voor de moeite.

Frits Denon

SB Marantz of Hal9000 zijn hier o.a. de techneuten die reviseren / repareren.

Even zoeken via de ledenlijst.

Gaat vast goedkomen. :yes:
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

yvan

Wel...de reacties blijven uit..men leest, maar krijg geen nuttige info :oops:ik zit ermee verveeld, ik denk deze versterker de laan uit te sturen, had vroeger 2 BW 801fs met een Sumo nine plus en athena II voorverster'ker, ben alles kwijtgeraakt...spijtig, had gehoopt met een paar DM6 en de pm75 een deftig systeem op te bouwen...maar de vervorming op stemniveau is enorm zelf niet te verdragen, en alleen op bepaalde momenten en bepaalde frequenties, klink hol met zeker 50% vevorming!,het ligt niet aan de luidsprekers het paar jbl 4411 studio monitors produceert dezelfde vervorming,ik dacht eerlijk dat er iemand zou reageren op mijn vraag, wil niet zeuren..is niet mijn bedoeling, zo....nu aan U hello

Marvin

Geen verdere reacties, tja. Dat komt doordat Frits eigenlijk alle mogelijk andere reacties al van tafel heeft geveegd met zijn, enige juiste, antwoord.
Neem contact op met één van de genoemde forumleden. Die geven die versterker een degelijke service beurt zonder je te naaien. Daar zijn ze te bekend voor op de diverse forums. Ze repareren de zaak en geven het een opfrisbeurt zodat je weer jaren verder kan met je versterkertje. Als nieuw wordt hij weer in elkaar gedraaid en gesoldeerd. 

Succes!

yvan

Dank je wel marvin, ik heb een pm naar Hal 9000 gestuurd zonder antwoord....ik zou hem eventueel door hem laten herstellen...zit wel onder jullie....in Brussel ....hoe doen we dat en hoeveel gaat me dat kosten? Ben met een klein pensioentje, kan hij met niet zeggen wat me dit gaat kosten...hij werkt..dus geen eindtrappen te vervangen...elko's en nog andere zaken....Ja? :-D

i2Paq

Citaat van: yvan op maart 04, 2015, 23:26:44
Dank je wel marvin, ik heb een pm naar Hal 9000 gestuurd zonder antwoord....ik zou hem eventueel door hem laten herstellen...zit wel onder jullie....in Brussel ....hoe doen we dat en hoeveel gaat me dat kosten? Ben met een klein pensioentje, kan hij met niet zeggen wat me dit gaat kosten...hij werkt..dus geen eindtrappen te vervangen...elko's en nog andere zaken....Ja? :-D

Ik denk dat HAL9000 een beetje druk is, gedudl dus  :-)
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

HAL9000

Citaat van: yvan op maart 04, 2015, 23:26:44
Dank je wel marvin, ik heb een pm naar Hal 9000 gestuurd zonder antwoord....ik zou hem eventueel door hem laten herstellen...zit wel onder jullie....in Brussel ....hoe doen we dat en hoeveel gaat me dat kosten? Ben met een klein pensioentje, kan hij met niet zeggen wat me dit gaat kosten...hij werkt..dus geen eindtrappen te vervangen...elko's en nog andere zaken....Ja? :-D

Ik  heb niks  ontvangen ?? 

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Ik  heb  een  email  terug  gestuurd. 


Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!