Driade vs Elac

Gestart door Paul0106, februari 22, 2015, 14:32:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul0106

Hallo,

Op het moment heb ik op mijn stereoset Elac Bs244 (boekenplank)speakers aangesloten. Mijn vader heeft in zijn gagarge nog een set Driade 95BM speakers(staanders) liggen. Ik kan maar weinig informatie over deze speakers vinden. Ik mag ze van hem hebben, maar vraag me af of dit een upgrade zou zijn voor mijn Elacs. Kent iemand deze speakers en is het wat?

Rob46

Hoi, welkom hier op het forum! Een upgrade kan je zelf bepalen door te luisteren/vergelijken. Groter, meer en duurder hoeft per definitie niet altijd beter te zijn. Erg bepalend is de opstelling van de speakers en de akoestiek van de ruimte waarin deze staan...

Paul0106

Dank je. Soms kunnen specificaties toch ook al wel wat zeggen. Ik heb bijvoorbeeld geen idee in welke prijscategorie de Driades vallen/vielen en hoe de prijs/kwaliteit is. En wat de specs zijn van de Driades. Op internet is er maar weinig over te vinden.

Frits Denon

Gewoon aansluiten en jouw oren hun werk laten doen.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

jrm


Paul0106

#5
*zucht* zo kun je het speakerforum wel opheffen.
Zou toch leuk zijn als iemand inhoudelijk kan reageren.

jrm

Beste Paul, theoretische cijfertjes en verkoop praat (reclame teksten) ten spijt zegt niets over hoe een apparaat presteerd op toon of muziekbeleving van de gebruiker.

Zoveel mensen, zoveel oordelen en verschil van inzicht. Als ik zeg dat ik de driade beter vind zegt dat voor vele anderen weinig tot niets.

Met je samenstelling van je set spelen heel veel factoren een rol, zoals te besteden geld, maar vooral je voorkeur voor uitstraling en daarnaast vooral je muzieksmaak en geluidsvoorkeur (wil je veel bass, of meer midden gebied, breed geluid of juist in je gezicht of veel diepte) dat maakt het juist leuk om mee te doen aan M&G's je leert andermans set kennen en ook hun voorkeuren.

In dit geval is je vraag helder, maar helaas niet voor jouw te beantwoorden. Men kan alleen hun ervaringen met de door je opgevoerde speakers te bespreken.

Paul0106

Oke, Iemand dan ervaring en informatie over de driade 95? Worden al jaren niet meer gemaakt. Wat waren het toen voor speakers en hoe verhouden ze zich tot modernere speakers.

SMarcel

Citaat van: Paul0106 op februari 22, 2015, 17:04:50
*zucht* zo kun je het speakerforum wel opheffen.
Zou toch leuk zijn als iemand inhoudelijk kan reageren.

Beste Paul,

Dat iemand jou het advies geeft om dit zelf bij ondervinding te ervaren, is alleen maar goed bedoeld en wel hierom. Jij luistert met andere oren dan met die van ons.
Dat advies is niet verkeerd bedoelt maar juist om teleurstellingen te voorkomen als iemand wel tegen jou zegt dat je die moet nemen.
Tuurlijk kun je op specificaties je oordeel al een heel eind vormen maar dat wil niet altijd ook zo uitpakken.

Ik denk dat ik namens veel meer forummers hier zal spreken als ik zeg (zoals hierboven al eerder is gedaan) gewoon tegen elkaar proberen in een A - B vergelijk.

Succes met een eventuele keuze.

Groeten,

Marcel

Paul0106

Ik snap je. Mij gaat het er vooral om dat ik weet dat ik niet een media markt speaker probeer. Er is over Driade maar weinig informatie te vinden. Ik had gehoopt dat iemand mij hier meer kon  vertellen behalve dat ik er naar moet luisteren.

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Marvin


Citaat van: Frits op februari 22, 2015, 20:09:08
Google is je beste vriend.
Gevonden Frits, best handig he?! [emoji3]

Driade is geen MM merk.
Marantz trouwens wel..... [emoji6]

Paul0106

die had ik ook gevonden maar helaas geen informatie over de 95 serie:(

Marvin

Nou proberen die handel en schrijf er eens iets nuttigs over. 

Frits Denon

Volgens mij is het niks. Zal ik ze even komen halen? :angel:
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4