Beste Janvano,
Of je gaat inleveren kan ik niet zeggen, ik heb geen vergelijk kunnen horen. Dus ga ik ook niet zomaar lukraak maar wat roepen.
Als je huidige receiver aan vervanging toe is, dan zit je met de mogelijkheden van de 7009 wel goed, zoals je zelf al aangeef Dolby Atmos.
De Standen Direct, en Pure Direct, niet gebruiken, ik snap niet dat andere deze standen gebruiken, zelfs mijn wekker radio klinkt 100 maal mooier. Waarom ze deze optie hebben ingebouwd, snap ik niet. Ik heb deze twee nodeloze standen ook gehoord in een winkel met andere speakers..... gewoon zwaar kl...te.
Over het onderwerp Stereo,
Ik heb een Blu-ray speler aangesloten op de mijn SR7007, zowel via HDMI als een Tulp touwtje. Via tulp een cd afgespeeld , ik kan je vertellen, dat ik dik tevreden ben.
Bij mijn vorige set stond er naast de DVD speler ook een losse CD speler. Een losse CD speler vind ik persoonlijk Nu niet nodig. Of ik snel tevreden ben....nee, maar met de huidige opstelling ben ik voor 90% tevreden.
Het Audyssey gebeuren, tja is iets apart, goed afgesteld klinkt het best oke. Maar dat heeft wel de nodige tijd gehad, voor ik tevreden was. Je kan het ook laten doen. In mijn geval, op advies van Audyssey expert Ron, hier op het forum, heb ik Dynamic EQ in de stereo standen UIT gezet. En dat heeft geholpen, dat de SR nu nog in de kast staat. Anders was het zeker een stereo versterker geworden.
Ik vermoed dat andere merken, in de zelfde range / prijsklasse het zelfde bieden.
Als deze SR 7009 niet voeldoet aan jou oren, misschien eens gaan luisteren naar de
Anthem MRX 710 of de NAD T787 of bij huize ARCAM gaan luisteren.
Ik zelf vind de Bioscoop schitterend om te horen, dit bij films. Gezien ik meestal muziek DVD afdraait, zal stereo genoeg zijn. Applaus vanuit de rear speakers zal ik zeer zeker niet missen. Dus mij volgende aanschaf zal een Stereo versterker zijn, als deze dan nog bestaan.