Marantz 2275 rechter kanaal zakt af en toe langzaam weg

Gestart door Funkmeister, februari 18, 2015, 15:26:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

HAL9000

Citaat van: thanatos op februari 20, 2015, 22:24:32
Het is en het blijft oude elektronica. De kans of defecten blijft altijd bestaan. Echter de kans op uitval is als je het goed doet wel een heel stuk kleiner.

Daar  ben ik het  helemaal mee  eens,  Alleen  jammer  dat  het  soms  extreem veel  eist  om  apparaten  weer goed  te  krijgen.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Citaat van: thanatos op februari 20, 2015, 22:07:54
Helaas is het goed restaureren van vintage audio zeer complex en vergt een flinke berg kennis en ervaring. Het lijkt simpel, elco'tje hier torretje daar maar dat is absolute schijn.

Wil je het betrouwbaar goed doen is een complete gedegen rebuild must over luxe.

Feitelijk wel want je weet nooit hoe lang een bepaalde transistor of ander onderdeel nog goed blijft functioneren.
Ik heb ooit een PM-8 compleet opnieuw opgebouwd....pens werk maar echt compleet nieuw.
Met alleen elco'tjes kom je er niet en ook het soldeerwerk laat helaas vaak te wensen over.
Enfin...we kennen het klappen van de zweep onderhand wel.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Frits Denon

Daarom is het fijn dat we hier techneuten hebben die het leuk vinden om "oude meuk" weer een nieuw muzikaal leven in te blazen.  hello

We weten het allemaal wel, men wist in die tijd erg goed klinkende versterkers / receivers te bouwen. notworthy
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

willem50

Idd gelukkig zijn er marantz liefhebbers die de oude glorie in stand wil houden.
Mijn complimenten voor Wilfred, een vakman!

Funkmeister

Heb vorige week mijn 2275 opgehaald, nadat deze een revisie had ondergaan bij HAL9000. (zie ook de rubriek techniek) Alle probleempjes zijn opgelost en de ontvangst van de radio is zelfs nog beter geworden. Ben er erg gelukkig mee en een grote pluim voor HAL9000 voor het werk dat hij geleverd heeft!   pompom
Ben nu zoekende naar een mooie wood case, want van deze receiver ga ik erg lang genieten.  :kwijl:


i2Paq

Citaat van: Funkmeister op maart 09, 2015, 22:37:05
Heb vorige week mijn 2275 opgehaald, nadat deze een revisie had ondergaan bij HAL9000. (zie ook de rubriek techniek) Alle probleempjes zijn opgelost en de ontvangst van de radio is zelfs nog beter geworden. Ben er erg gelukkig mee en een grote pluim voor HAL9000 voor het werk dat hij geleverd heeft!   pompom
Ben nu zoekende naar een mooie wood case, want van deze receiver ga ik erg lang genieten.  :kwijl:

Staan er genoeg op eBay.de

Nieuw gemaakt door Pathewings.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Funkmeister

Citaat van: i2Paq op maart 10, 2015, 10:29:10
Staan er genoeg op eBay.de

Nieuw gemaakt door Pathewings.

Ja, die van PatheWings heb ik inderdaad gezien. Ik moet alleen nog even weten wat de hoogte van de wood case met en zonder voetjes is. Ik heb een meubel waarin ik ruimte heb voor maximaal 18 cm hoog: dus het zal erom spannen. Alternatief is dan dat ik dunnere voetjes onder de wood case monteer, maar ik wil wel zeker weten dat het dan gaat passen. Ik heb PatheWings een email gestuurd en info gevraagd, maar ik heb nog geen reactie van hen mogen ontvangen.

Frits Denon

Kijk uit dat je genoeg ruimte houdt voor warmteafvoer.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Cornelis1921

Citaat van: willem50 op februari 21, 2015, 10:03:35
Idd gelukkig zijn er marantz liefhebbers die de oude glorie in stand wil houden.
Mijn complimenten voor Wilfred, een vakman!
:yes: pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Funkmeister op maart 09, 2015, 22:37:05
Heb vorige week mijn 2275 opgehaald, nadat deze een revisie had ondergaan bij HAL9000. (zie ook de rubriek techniek) Alle probleempjes zijn opgelost en de ontvangst van de radio is zelfs nog beter geworden. Ben er erg gelukkig mee en een grote pluim voor HAL9000 voor het werk dat hij geleverd heeft!   pompom
Ben nu zoekende naar een mooie wood case, want van deze receiver ga ik erg lang genieten.  :kwijl:
:yes: pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Funkmeister

Citaat van: Frits op maart 10, 2015, 19:26:15
Kijk uit dat je genoeg ruimte houdt voor warmteafvoer.

Dat gaat wel goed komen. Aan de achterkant is het meubel volledig open en boven de receiver zit een lade die aan de onderkant, waar het rooster van de wood case zit, een paar centimeter extra ruimte heeft. Overigens is er in Amerika iemand (mcintoshcabinets.com) die ook een mooie wood case maakt en beweert dat, zolang je je receiver niet voor langere tijd op vol vermogen gebruikt, je zelfs helemaal geen ventilatierooster nodig hebt. Ik weet niet of ik het zou aandurven, maar de donkere versie (Walnut Burl Wood) is wel erg mooi. (maar voor mij sowieso ook te groot en te duur...)




i2Paq

Origineel is met rooster.

Ik vindt die uit Amerkika foei-lelijk en log ogend.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

Frits Denon

Citaat van: i2Paq op maart 11, 2015, 10:45:20
Origineel is met rooster.

Ik vindt die uit Amerkika foei-lelijk en log ogend.

Helemaal mee eens. notworthy
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4