Rel Q150E subwoofer maakt vreemd bijgeluid tijdens spelen?

Gestart door Frits, januari 19, 2015, 18:23:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frits Denon

Dank voor jouw reactie, maar ik begrijp het Ohm verhaal niet. Wil je mij dat uitleggen?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

TurboMarco

Ik probeer het eenvoudig uit te leggen  :-)

Stel dat jouw hoofdluidsprekers een impedantie van 8 Ohm hebben , en stel dat je daar passieve subwoofers van ook 8 Ohm op aansluit , in dat geval krijg je een impedantie van 4 Ohm , en dat kan nadelige effecten hebben op de weergave als de versterker met dergelijke impedanties moeite heeft .
Maar in jouw geval ,dus met een actieve subwoofer die op de high-level ingang een impedantie heeft van 100K Ohm ,wat dus 100000 Ohm is ziet jouw versterker niet eens als een belasting .

Het is dus een weerstand van maar 100K ohm .


Dus je kan de sub gewoon aangesloten laten zoals het was/is .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Ohm is weerstand, hoe dichter naar de nul hoe zwaarder voor je versterker. Een normale luidspreker heeft een weerstand rond de 8-ohm. Zo'n subwoofer van Rel 100.000-ohm. Voor de versterker waar hij op aangesloten zit is dit hetzelfde als wanneer je er een plastic rietje in steekt.

TurboMarco

Citaat van: marvin op april 04, 2015, 13:22:49
Ohm is weerstand, hoe dichter naar de nul hoe zwaarder voor je versterker. Een normale luidspreker heeft een weerstand rond de 8-ohm. Zo'n subwoofer van Rel 100.000-ohm. Voor de versterker waar hij op aangesloten zit is dit hetzelfde als wanneer je er een plastic rietje in steekt.
Mooi omschreven Marvin  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Frits Denon

Bedankt voor de uitleg. Ik laat de aansluiting zoals hij nu is, kan ik de subwoofer ook nog naar believen af- en aanschakelen.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

SB_Marantz

#20
Citaat van: marvin op april 04, 2015, 13:22:49
Ohm is weerstand, hoe dichter naar de nul hoe zwaarder voor je versterker. Een normale luidspreker heeft een weerstand rond de 8-ohm. Zo'n subwoofer van Rel 100.000-ohm. Voor de versterker waar hij op aangesloten zit is dit hetzelfde als wanneer je er een plastic rietje in steekt.

Zoals je weet is een luidspreker een reactieve belasting voor je versterker dus ook capacitief en inductief.
Ook dat speelt een rol.  :wink:

Is die betreffende Rel een actieve luidspreker dan speelt dit geen rol natuurlijk, alleen voor de ingebouwde versterker maar die is daar zeker op berekend.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Ah, ik las er overheen dat het probleempje al is opgelost...mooi.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin


Stadium III

Om fff binnen te vallen nog
De rel hoort altijd bij de luidsprekers aangesloten te zitten ! Heb er al eens 1 over de zeik gekregen door hetzelfde te doen als het nu gaat
In de handleiding staat uitgelegd hoe de speakon met een eindversterker aan te sluiten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Frits Denon

Goedemorgen. :gaap:

Aansluiten op 2 eindtrappen zou toch hetzelfde moeten gaan als op de normale speakeruitgangen van een versterker?

Bij mij staan de 2 eindtrappen tegen elkaar aan. Of moet er dan iets anders gebeuren met de 3de draad?

Groet,
Frits
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Stadium III

Volgens mij rood en geel op de ev
Zwart op vv op de -

Maar de luidspreker kabels bij de speakon zetten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

Ik heb er ook jaren 1 op de receiver gehad terwijl de hoofdluidsprekers op een eindversterker aangesloten waren. Er lijkt me theoretisch ook niet veel te verzinnen waardoor de Neutrik aansluiting zou 'zien' dat er geen andere luidspreker op het kanaal mee draait.
Maar misschien dat jij die wel hebt hoor, ben benieuwd.

Stadium III

Heb begrepen vanuit importeur dat het met impedantie te maken heeft
Ik heb er een defect paneel aan over gehouden dus ik ben er wel klaar mee
Als het zo werkt is ok ik doe het alleen niet
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Frits Denon

Uit een manual van de T7 haal ik dit:

Deze manier van aansluiten heeft als voordeel dat ervoor
gezorgd wordt dat uw sub-bas systeem precies hetzelfde signaal ontvangt
als uw hoofd-speakersysteem. Ook het karakter van het laag van uw hoofd-
speakersysteem wordt nu overgebracht op het sub-bas systeem. Dit is een zeer
belangrijke factor van een succesvolle integratie van uw sub-bas systeem met
het hoofd-speakersysteem en werkt dan ook met de REL's Natural RollOff om
een superieur resultaat te behalen. High Level verbindingen dienen op dezelfde
speakeruitgangen als de hoofdspeakers te zitten.

Ik ga het gewoon proberen en kijken of ik verschil merk. Laat het weten.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Frits Denon

Had de vraag ook even bij HNNY gesteld en ik kreeg onderstaand bericht terug:

Geachte heer,

U kunt de REL niet op 2 eindtrappen aansluiten.

Wel kunt u via 2 kanalen aansturen via de Denon :

Rood = Rechts +

Geel + Links +

Zwart is 1 van de min aansluitingen op uw Denon.


Succes.

Ik laat het dus zo.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4