HD-DAC1

Gestart door bokkie123, januari 13, 2015, 16:40:45

Vorige topic - Volgende topic

xander32

Onderstaande was duidelijk genoeg :yes:, de meerwaarde van de mailing ontgaan mij.

Citaat van: joep op januari 14, 2015, 20:48:46
Zoals ik al zei.

joep

Citaat van: xander32 op januari 14, 2015, 20:50:19
Onderstaande was duidelijk genoeg :yes:, de meerwaarde van de mailing ontgaan mij.

De mailing vonden dagen eerder plaats Xander, vandaar.

xander32

Weet ik, heb er zelf ook een aantal mogen beantwoorden :-D.

Citaat van: joep op januari 14, 2015, 21:00:15
De mailing vonden dagen eerder plaats Xander, vandaar.

xander32

.... maar de ts. heeft waarschijnlijk passende antwoorden op z'n vragen gekregen en daar is nu radiostilte.
Eens zien of er/wat een volgende bijdrage zal zijn.

QuattroNL

Citaat van: xander32 op januari 14, 2015, 21:14:00
Weet ik, heb er zelf ook een aantal mogen beantwoorden :-D.
Jij ook al  :-o
Het voordeel van iets posten op een forum dat je maar 1x iets hoeft te vragen en dat men gezamenlijk antwoord kan geven, incl evt. discussies.
Door iedereen afzonderlijk te mailen ga je dat doel nogal voorbij.

Gerard: gelieve voortaan vragen hier op het forum te posten en niet iedereen afzonderlijk te mailen.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

bokkie123

Beste Marantz vrienden,

Sorry dat ik jullie met veel en dezelfde vragen heb lasting gevallen en dat ik nu pas reageer.

Was mijn eerste post en was erg nieuwsgierig naar jullie bevindingen waar ik overigens erg dankbaar voor ben.

Ik heb intussen nagedacht wat voor mij de beste optie zou zijn, want voordat ik iets gaat aanschaffen ter waarde van ongeveer € 1500,- euro wil ik wel de juiste beslissing maken.

Vele mogelijkheden dus, ben nu met Marcel van H&C aan het discussieren over de besproken opties en pijzen.

Ik laat het jullie weten zodra de beslissing gemaakt is.

Nogmaals enorm bedankt allemaal. Mocht er een M&G gehouden worden, zou ik me zeer vereerd voelen om daar een keer bij te Mogen zijn.

PS. Xander nog bedankt voor het plaatsen van de foto die ik vergeten te vermelden had bij mijn huidige set omschrijving.
Rega Elicit-R, SR-6008, UD-5007, Musical Fidelity M3CD. Speakers: ProAc D18. Speakerkabel: Audioquest The Rocket 33. Interlinks: The Chord Cadenza rca + Harmonic Technology Truth-link3. Powercords: Supra Lo Rad. Powerblock: Monster HDP 650 powercenter.

WilliamB

Veel succes met je zoektocht Gerard  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

bokkie123

Dank je wel William!
Rega Elicit-R, SR-6008, UD-5007, Musical Fidelity M3CD. Speakers: ProAc D18. Speakerkabel: Audioquest The Rocket 33. Interlinks: The Chord Cadenza rca + Harmonic Technology Truth-link3. Powercords: Supra Lo Rad. Powerblock: Monster HDP 650 powercenter.

Sander

Citaat van: VANZOMERENG op januari 14, 2015, 09:28:44

Toch wil ik nog 1 opmerking maken over de gedane adviezen van anderen maar ook over mijn eigen advies,
want die is gewoon prut.

Gewoon kwestie van goed jouw vraag lezen:
- wil betere kwaliteit
- luister vooral naar spotify
- draait maar af en toe een CD-tje

Ik zou maar niet al teveel geld spenderen in hardware, want je luistert vooral naar MP3-kwaliteit.
Jouw huidige hardware is goed afgemeten naar je huidige luistergedrag.

Bovengenoemde oplossingen zijn pas interessant als je meer gaat streamen in normale CD-kwaliteit
en/of HI-res bestanden.   Wellicht als je al jouw muziek gaat rippen en afspelen v/e PC of Nas.

Ik zou het lekker zou laten (wat voor een audiofiel een haast onmogelijke opgave is, want die moeten altijd wat te smurfen hebben om hun audiofiele honger te stillen)

stupid

De SA14S1 past optisch toch wel het mooiste bij het geheel hoor :)
Super dikke upgrade voor de cd's die je toch al had staan en een goede rede om een NAS met heel veel flac. bestanden aan te koppelen.
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

xander32

Je hebt het iig. effectief aangepakt :yes:.

Citaat van: bokkie123 op januari 15, 2015, 12:01:28
Beste Marantz vrienden,

Sorry dat ik jullie met veel en dezelfde vragen heb lasting gevallen en dat ik nu pas reageer.

Was mijn eerste post en was erg nieuwsgierig naar jullie bevindingen waar ik overigens erg dankbaar voor ben.

Ik heb intussen nagedacht wat voor mij de beste optie zou zijn, want voordat ik iets gaat aanschaffen ter waarde van ongeveer € 1500,- euro wil ik wel de juiste beslissing maken.

Vele mogelijkheden dus, ben nu met Marcel van H&C aan het discussieren over de besproken opties en pijzen.

Ik laat het jullie weten zodra de beslissing gemaakt is.

Nogmaals enorm bedankt allemaal. Mocht er een M&G gehouden worden, zou ik me zeer vereerd voelen om daar een keer bij te Mogen zijn.

PS. Xander nog bedankt voor het plaatsen van de foto die ik vergeten te vermelden had bij mijn huidige set omschrijving.

bokkie123

Hoi Xander,

Ja dat kan je wel zeggen ja, heb er zelf een hoop tijd ingestoken om uit te vinden wat de best mogelijke optie zou kunnen zijn en daar had ik jullie advies bij nodig.  :yes:

Jammer dat er verder niemand reageert betreft de M&G, wil me graag verder verdiepen in de mogelijkheden van de audiowereld. Ik ben nog maar een beginner op het gebied van audio maar vind het een geweldige hobby, duur weliswaar maar voor mij is het het zeker waard.

Mijn vrouw is er alleen niet altijd over te spreken en aangezien ik een kleine rond heb lopen van 1½ jaar is het ook altijd oppassen geblazen. nonono

Maar goed, nogmaals top dat jij/jullie me geholpen hebben met het maken van een beslissing.
Ik zit me gek te maken op de PM11S3, vind het zo'n mooie bak echt een beest! en krijg van Marcel H&C een mooie inruilprijs aangeboden... HLP

Maar anderzijds is het beter denk ik om de SA14S1 aan te schaffen vanwege zijn kwalitatieve DAC en cd speler.

Moeilijke keuze maar één van deze 2 opties gaat het worden, dat is zeker. Losse DAC gaat het niet worden en ook geen NA speler.

Heb gisteren nog even goed zitten luisteren naar de UD5007 tezamen met de PM14S1, cd opgezet van dead can dance, toch klinkt dit al heel goed samen met de speakers, deze geven echt heel veel detail je hoort elk instrument en de voice van de man en vrouw in de desbetreffende tracks zijn geweldig. Krijg gewoon kippevel soms, heerlijk om zo effe een uurtje voor jezelf te nemen.

Ik wens je een goed weekend en wie weet ontmoeten we elkaar eens op een M&G of elders.

Groetjes

Gerard

xander32

Wat mij betreft ben je de 21e/2 welkom.
Maar dat zal wel een stoelendans betekenen daar mijn set zich kenmerkt met een kleine sweetspot.

Voordeel is dat je direct vier andere leden treft, dat is altijd weer leuk, gezellig, interessant.

WilliamB

Citaat van: xander32 op januari 16, 2015, 10:59:52
Wat mij betreft ben je de 21e/2 welkom.
Maar dat zal wel een stoelendans betekenen daar mijn set zich kenmerkt met een kleine sweetspot.

Voordeel is dat je direct vier andere leden treft, dat is altijd weer leuk, gezellig, interessant.
Kan je gelijk de PM11s3 bewonderen. :gp:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

xander32

Ik ben van mening dat de (eventuele) voordelen van de PM11s3 t.o.v. de PM14s1 niet uit de verf zullen komen als de bron achterblijft en de stap die je vooruit zet ook beduidend kleiner zal zijn, dan de keuze rondom de bron. Mijn voorkeur daarin zou een SA14s1 zijn incl. een streamer (Sonos, Bluesound, SBT, ...).

Citaat van: bokkie123 op januari 16, 2015, 09:49:14
Hoi Xander,

Ja dat kan je wel zeggen ja, heb er zelf een hoop tijd ingestoken om uit te vinden wat de best mogelijke optie zou kunnen zijn en daar had ik jullie advies bij nodig.  :yes:

Jammer dat er verder niemand reageert betreft de M&G, wil me graag verder verdiepen in de mogelijkheden van de audiowereld. Ik ben nog maar een beginner op het gebied van audio maar vind het een geweldige hobby, duur weliswaar maar voor mij is het het zeker waard.

Mijn vrouw is er alleen niet altijd over te spreken en aangezien ik een kleine rond heb lopen van 1½ jaar is het ook altijd oppassen geblazen. nonono

Maar goed, nogmaals top dat jij/jullie me geholpen hebben met het maken van een beslissing.
Ik zit me gek te maken op de PM11S3, vind het zo'n mooie bak echt een beest! en krijg van Marcel H&C een mooie inruilprijs aangeboden... HLP

Maar anderzijds is het beter denk ik om de SA14S1 aan te schaffen vanwege zijn kwalitatieve DAC en cd speler.

Moeilijke keuze maar één van deze 2 opties gaat het worden, dat is zeker. Losse DAC gaat het niet worden en ook geen NA speler.

Heb gisteren nog even goed zitten luisteren naar de UD5007 tezamen met de PM14S1, cd opgezet van dead can dance, toch klinkt dit al heel goed samen met de speakers, deze geven echt heel veel detail je hoort elk instrument en de voice van de man en vrouw in de desbetreffende tracks zijn geweldig. Krijg gewoon kippevel soms, heerlijk om zo effe een uurtje voor jezelf te nemen.

Ik wens je een goed weekend en wie weet ontmoeten we elkaar eens op een M&G of elders.

Groetjes

Gerard

xander32

... en een combi van SBT via de DAC van de SA15 maar ook de SA als dedicated cdp ...

Citaat van: WilliamB op januari 16, 2015, 11:04:36
Kan je gelijk de PM11s3 bewonderen. :gp: