Nee en ja een staande golf heeft precies 1/4 1/2 van de golflengte van de standaande golf, waardoor hij niet dooft Kijk eens bij diy projecten met een soort dolhof dat heeft 1/4 lengte van de resonantie frequentie van de speakers , maar men gebruikt enkel software en meet niets met een stuk bij een goed ontwerp is een crossover zelfs overbodig maar ik zie op de foto's op dit forum bijna allemaal supersteriele woonkamers met dure speakers ernaast.... verspilling van je geld. Het boeit me niet wat een verkoper zegt, die kent geen wis of natuurkunde en qua kabels weten ze ook niets( niets bekende hifi zaken wist over furutech en van den hul enkel hun speciale kabelnamen, waar patent was op te noemen: wat het betekende---> door erwijzing naarde helpdesk. Dus je mag in sprookjes geloven, kabels is er 1 van. Je speakers horen een heel stuk van je muur af te staan 1/3nogwat en nooit symmetrisch in het midden , wat mij logisch lijkt en niet op 1/3 van het plafond. In het verlengde van je huiskamer . Is een bioscoop breed of lang? antwoord. . Dus je hebt de hifi gear, alleen niet het geluid en zolang iedereen denkt van de kabelverkoper heeft gelijk vs universiteiten denken wij..... succes in je woonkamer. Ik tenminste, de techniek ontwerpen de producenten niet hoor, dat doen uni's met industriele geldschieters.
gr richard en dit forum heb ik ook al weer gezien
Posting eigenhandig verweiderd i.v.m. ongepastheid t.o.v. het topic-onderwerp.
[/quote]