Nieuwe Marantz PM6005 - gaat in protect mode

Gestart door mortierke, januari 02, 2015, 19:12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mortierke

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum en heb al wat zitten rond zoeken naar soortgelijke problemen.
Even beschrijven :
Ik heb sinds een tweetal weken een nieuwe PM6005 in combinatie met een CD6005 en Sonos Connect.
De versterker was eerst aangesloten op oude bose-speakers maar nu heb ik een koppel B&W CM8 speakers gekocht en die er op aangesloten.
De versterker was bij de Bose-speakers al éénmaal in protect mode gegaan maar daarna was het niet meer gebeurd (ik zette de versterker ook niet echt luid).  Nu gaat hij in protect mode als het volume op een goeie 40% staat (11u) en telkens als er een song een kleine halve minuut speelt (Pink Floyd, Jethro Tull,...).
Ik heb al een aantal zaken geprobeerd, alles losgemaakt en terug aangesloten maar het probleem blijft.  De speakerdraden liggen niet tegen elkaar en er zijn ook geen andere loszittende verbindingen...

De speakers zijn bi-amping aangesloten.

Op lager volume blijft de versterker normaal werken.

Heeft iemand dit probleem ook al ervaren met een PM6005 en wat is een mogelijke oplossing?
Ik heb op het net al een aantal gelijkaardige gevallen gezien met andere types van versterkers maar nog niet echt over de PM6005 en ook nog geen echte oplossing gelezen.

Alvast bedankt voor de hulp
Kurt

Marvin

Haal die dubbele bedrading er eens vanaf en probeer het nog een keer in protect te laten schieten.

mortierke

Dag Marvin,

Ik heb het net geprobeerd maar het resultaat is hetzelfde.  Ik had eerder ook al de bi-wire aansluiting via A-kanaal geprobeerd maar ook hetzelfde resultaat. 
Ik heb nu de brugjes op mijn speakers teruggeplaatst en enkel via A-kanaal aangesloten maar na een kleine minuut en de versterker op 40% gaat hij in protect mode.  Daarna via B-kanaal geprobeerd en opnieuw hetzelfde.


hchifi.nl

Die B&W hebben een impedantie die in het laag tot 3ohm kan zakken.
Op hoger volume vind de PM6005 dat niet leuk en springt hij in protect.

Wil je zo luid draaien zul je een versterker moeten aanschaffen welke stabieler is helaas.

H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Marvin

Bizar. 3 ohm mag nou niet echt schrikken zijn voor een versterker.

TurboMarco

Idd , sterker nog het is een veel voorkomende dipje .
Vrijwel iedere versterker heeft daar geen problemen mee , zou er meer aan de hand zijn ,zoals een defect ...ik weet het zo niet .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mortierke

Ik vraag het in elk geval na waar ik de versterker gekocht heb want het lijkt me niet normaal dat hij bij 40% van het max volume al in protect gaat.
Niet dat ik van plan ben om hem tot 100% open te zetten maar iets meer dan 40% zou toch moeten kunnen.
De speakers staan in een vrij grote ruimte en ze klinken al heel mooi en gedetailleerd bij beperkt volume maar bij sommige songs geeft een beetje meer volume toch net dat extraatje waar je naar op zoek bent.

lo

Citaat van: mortierke op januari 02, 2015, 19:12:02
Nu gaat hij in protect mode als het volume op een goeie 40% staat (11u) en telkens als er een song een kleine halve minuut speelt (Pink Floyd, Jethro Tull,...).

Je hebt je volume knop op "11 uur" staan, toch?
De volume knop op 11 uur is geen 40% maar bijna 100%!
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

polleke_cgc

Een versterker van 2x45W is wel wat op het randje voor een B&W CM 8.
Die dingen zijn niet super gevoelig, en als je echt luid wil spelen, heb je dan wel wat meer vermogen nodig...

mortierke

Citaat van: lo op januari 02, 2015, 23:27:20
Je hebt je volume knop op "11 uur" staan, toch?
De volume knop op 11 uur is geen 40% maar bijna 100%!

Bedoel je hiermee dat als hij op 12u staat je op 0db staat en 11u -10db is en 13u +10db is (of ongeveer)?
Indien het zo is lijkt me het toch eigenaardig dat daar niets van in de handleiding staat... maar het zou natuurlijk wel kunnen.

AkTeVox

Citaat van: polleke_cgc op januari 03, 2015, 00:28:19
Een versterker van 2x45W is wel wat op het randje voor een B&W CM 8.
Die dingen zijn niet super gevoelig, en als je echt luid wil spelen, heb je dan wel wat meer vermogen nodig...
x2.  :yes: :yes: :yes:

lo

Citaat van: mortierke op januari 03, 2015, 12:05:37
Bedoel je hiermee dat als hij op 12u staat je op 0db staat en 11u -10db is en 13u +10db is (of ongeveer)?
Indien het zo is lijkt me het toch eigenaardig dat daar niets van in de handleiding staat... maar het zou natuurlijk wel kunnen.

:yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mortierke

Citaat van: lo op januari 03, 2015, 12:59:15
:yes:

Ok dat maakt dan wel veel duidelijk   redface
Ik heb ondertussen al heel wat zitten lezen over de cm8 speakers en de PM6005 valt duidelijk wat licht uit als je naar de hogere volumes wil.
Het wordt dus eerst een tijd genieten van het fantastische geluid maar met iets lager volume terwijl ik aan het sparen ga voor een versterker die wat meer vermogen kan bieden.

Bedankt iedereen voor de reacties.

AkTeVox

Citaat van: mortierke op januari 03, 2015, 13:28:48
Ok dat maakt dan wel veel duidelijk   redface
Ik heb ondertussen al heel wat zitten lezen over de cm8 speakers en de PM6005 valt duidelijk wat licht uit als je naar de hogere volumes wil.
Het wordt dus eerst een tijd genieten van het fantastische geluid maar met iets lager volume terwijl ik aan het sparen ga voor een versterker die wat meer vermogen kan bieden.

Bedankt iedereen voor de reacties.

Wijselijk besluit.  HB HB HB

Marvin

Maar als hij met de Bose set ook al in protect geslagen is terwijl je aangeeft dat de versterker niet echt luid stond, lijkt me verder onderzoek niet overbodig.