Nieuwe Marantz PM6005 - gaat in protect mode

Gestart door mortierke, januari 02, 2015, 19:12:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

polleke_cgc

Ik denk eigenlijk eerder dat de woofers het meeste invloed hebben. Een B&W CM10 heeft zijn laagste impedantie (2.9 ohm) bij 129 hz. (met crossoverfrequenties op 350 en 4000 Hz) en ik denk dat dat van een CM 8 niet zoveel zal schelen.
Het zijn ook die woofers die het meeste energie moeten doorpompen. Ik denk niet dat een tweeter het zou appreciëren als deze plots 45 W door zijn lijf zou krijgen ;).

hchifi.nl

Citaat van: polleke_cgc op januari 06, 2015, 13:00:29
Ik denk eigenlijk eerder dat de woofers het meeste invloed hebben. Een B&W CM10 heeft zijn laagste impedantie (2.9 ohm) bij 129 hz. (met crossoverfrequenties op 350 en 4000 Hz) en ik denk dat dat van een CM 8 niet zoveel zal schelen.
Het zijn ook die woofers die het meeste energie moeten doorpompen. Ik denk niet dat een tweeter het zou appreciëren als deze plots 45 W door zijn lijf zou krijgen ;).



KLopt
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

audiof. zonder budget

Citaat van: polleke_cgc op januari 06, 2015, 13:00:29
Ik denk eigenlijk eerder dat de woofers het meeste invloed hebben. Een B&W CM10 heeft zijn laagste impedantie (2.9 ohm) bij 129 hz. (met crossoverfrequenties op 350 en 4000 Hz) en ik denk dat dat van een CM 8 niet zoveel zal schelen.
Het zijn ook die woofers die het meeste energie moeten doorpompen. Ik denk niet dat een tweeter het zou appreciëren als deze plots 45 W door zijn lijf zou krijgen ;).

Vervelende is dat B&W net afwijkende plots heeft (ik weet dat nog uit het verleden van mijn 805's) en daar juist dipte in de wat hogere frequenties (veroorzaakt door resonanties in de tweeter). De 603's hadden hetzelfde verschijnsel...
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

SB_Marantz

Citaat van: Maurice op januari 03, 2015, 21:43:27
Als de versterker al met een bose set in de protect schiet, dan is er denk ik iets met de versterker aan de hand, los van dat deze mogelijk onderbemeten is voor een CM8.


Daar ben ik het mee eens.
Onderzoek zal uitkomst bieden....
Een reactieve belastings dip van 3 ohm is niets aparts zoals ook door anderen aangegeven.
Als deze versterker met de vol. knop op 11 uur al in protect schiet klopt er iets niet.

Uitgangsvermogen (8/4 Ohm RMS)   45 W / 60 W
Frequentierespons   10 Hz - 70 kHz
Totale harmonische vervorming   0.05 %
Dempingsfactor   100
Ingangsgevoeligheid: MM   2.2 mV / 47 kOhm
Signaal-ruisverhouding: MM/MC   83 dB / -
Ingangsgevoeligheid: hoog niveau   200 mV / 20 kOhm
Signaal-ruisverhouding: hoog niveau   102 dB (2V input)
ALGEMEEN
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

mortierke

Vraag is natuurlijk of de versterker bij de hersteller in dezelfde omstandigheden (zelfde speakers of zelfde impedantie ) kan getest worden.  Ik ben benieuwd in elk geval.
Jammer dat ik het voorlopig zonder het prachtige geluid van de cm8 speakers moet stellen...

Ik had inderdaad al met een half oog zitten kijken naar de pm8005 maar ook al naar een tweedehands pm-11S1 die momenteel te koop wordt aangeboden... Ook al wat zitten kijken naar Rotel pre-amp en power-amp die het in combinatie met B&W speakers heel goed blijken te doen.

Maar eerst het resultaat van het onderzoek bij de pm6005 afwachten.

SB_Marantz

Met zelfs een stokoude model 1060, om maar wat te noemen, zou je deze problemen niet ondervinden.
Ik kan de versterker makkelijk voor je testen , geen probleem.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maus

Ik denk dat 'de volume knop op **' niet veel zegt, en 'niet zo hard spelen' is ook bij iedereen anders.

mortierke

De versterker werd bij hificorner getest en daar werd geen probleem ontdekt, pas bij volume op 3/4 waarbij reeds vervorming optrad sloeg de versterker af.  Ik weet niet met welke speakers getest werd maar na overleg hebben we besloten om de pm6005 terug te laten overnemen door hen en hebben we een upgrade gedaan naar een pm8005.
Twee dagen erna zijn we nu volop aan het genieten van een versterker die wel genoeg power levert voor de cm8 speakers.
Wij tevreden dus  :lol:

Maurice

Mooi dat je naar tevredenheid bent geholpen in deze! En nu genieten inderdaad ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

xander32

Netjes opgelost door betreffende firma :yes:.

Citaat van: mortierke op januari 30, 2015, 19:53:29
De versterker werd bij hificorner getest en daar werd geen probleem ontdekt, pas bij volume op 3/4 waarbij reeds vervorming optrad sloeg de versterker af.  Ik weet niet met welke speakers getest werd maar na overleg hebben we besloten om de pm6005 terug te laten overnemen door hen en hebben we een upgrade gedaan naar een pm8005.
Twee dagen erna zijn we nu volop aan het genieten van een versterker die wel genoeg power levert voor de cm8 speakers.
Wij tevreden dus  :lol: