Citaat van: pameijer op januari 31, 2018, 12:57:22
Koppelen / ontkoppelen..... Mensen, als je je hand houdt tegen een spelende speaker danst ie dan alle kanten op? Trilt de hele behuizing mee? Nee dus.... Gewoon stevig neerzetten is voldoende, de rest is onzin/marketing etcetera.
Simpelweg heb ik een 60er jaren woning met een houten vloer en ik lees veel verschillende dingen op dit forum.
In mijn geval heb ik 3 stoeptegels onder elke speaker maar ook onder de subwoofer terwijl de meningen daar sterk over verdeeld zijn. Het contact tussen tegel 2 en 3 heb ik onderbroken met vilt en het contact tussen vloer en tegel is ook vilt. Nu heb ik de goede luisterhoogte en goed ontkoppeld denk ik, want heb niet eerder zo lekker geluisterd, de vloer dreunt niet meer mee en met films speelt de subwoofer nu zoveel beter mee. Zelf heb ik uit kosten overweging voor stoeptegels gekozen om later voor natuursteen te gaan (stoeptegels blijven) gewoon om te proberen, later pas de subwoofer gedaan om te proberen en erachter gekomen dat dit fantastisch werkt voor mijn situatie. Daardoor denk ik dat iedereen thuis zelf moet blijven proberen, hobbyen en uitvinden, omdat er geen vaste stel regel voor natuursteen, spikes of misschien zelfs koud op de vloer is. Het is toch top om te blijven proberen thuis (evt geholpen door het forum) dat plezier lees ik bij vrijwel elk forum lid en terecht.
Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk