Blu-ray speler bovenop SR7008

Gestart door Marc_4, december 07, 2014, 01:56:36

Vorige topic - Volgende topic

Marc_4

Hoi,

Heb sinds enkele dagen mn Yamaha RX-V663 vervangen door een Marantz SR7008.
Wegens plaatsgebrek heb ik mijn Bluray-speler (Pioneer PBD-51) wederom op mn receiver (nu de SR7008) geplaatst.
Ze staan nu beide op een lade kast en dus verder geheel in de vrije ruimte.

Echter vind ik de Marantz toch wel heel erg warm worden, mn na enkele uren in gebruik te zijn.
De onderzijde van de Pioneer wordt tuurlijk dan ook erg warm tot heet.

Kan ik deze opstelling zo laten staan?
Twijfel zelf een beetje, neem aan dat een Bluray speler gewoon op de Marantz moet kunnen staan maar de warmte baart me toch wat zorgen.

Moet ik de Pioneer persee van de Marantz halen???
Wie kan me informeren...

Gr,
Marc
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

xander32

Betreft gewicht geen probleem, maar de warmte ontwikkeling lijkt mij uiteindelijk funest voor beide componenten.

Peter Kudelstaart

Het lijkt mij niet normaal dat een receiver zoveel warmte afgeeft. Het is toch heel gebruikelijk om componenten te stapelen. Probeer de blurayspeler eens ernaast te zetten en kijk of de receiver ook dan zo warm wordt. Zo ja, dan zou ik de speler eens goed ( onder garantie) na laten kijken.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

Marc_4

Heb al wel meer gelezen dat de SR7008 warm wordt, maar ja warm, das een ruim begrip.
De Blu-ray speler stond niet eens ingeschakeld maar werd gewoon warm aan onderzijde door de SR7008.

Ik heb de SR7008 nu bovenop de blu-ray gezet zodat deze iig goed kan ademen.
De bovenkant blijft toch wel heel warm maar koelt vrijwel direct af bij uitschakelen vh apparaat.
Marantz SR8012, McIntosh MC501,Pro-Ject RPM-9 Carbon, Marantz ND8006, KEF R7, KEF Kube 8b, KEF R2C, KEF T301, KEF R8A, Boxee Box, LG OLED65C9PLA

jowa

Citaat van: Peter Kudelstaart op december 07, 2014, 09:33:58
Het lijkt mij niet normaal dat een receiver zoveel warmte afgeeft. Het is toch heel gebruikelijk om componenten te stapelen. Probeer de blurayspeler eens ernaast te zetten en kijk of de receiver ook dan zo warm wordt. Zo ja, dan zou ik de speler eens goed ( onder garantie) na laten kijken.

Er zit tegenwoordig bijna een hele computer in zo'n receiver wat z'n warmte kwijt moet. Als je kijk naar de opbouw gaat dit via de bovenkant.

Hou zo'n 4-6 cm ruimte er boven aan om z'n warmte kwijt te raken.

DansaN

De SR7008 genereert best wat warmte is ook mijn ervaring.
Ik heb de receiver dan ook vrij staan zodat het apparaat zijn warmte kwijt kan.

Scheelt weer stoken wanneer je muziek luistert  :evil:

QuattroNL

SR's worden inderdaad erg warm. Echt heet zouden ze niet mogen worden, wel flink warm (nog wel aan te raken).
Een SR gaat in de protect als ie echt te heet wordt, maar zover wil je het eigenlijk niet laten komen.
Het is aan te raden er niks bovenop te zetten, maar als de zij- en achterkant vrij is zou het moeten kunnen.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

sprins

Mijn SR7005 wordt ook zo belachelijk warm zonder dat er iets spannends gebeurt. Gewoon een muziekje draaien en ik kan er een ei op bakken zo ongeveer. Volgens mij heel slecht technisch ontwerp, of slechte (lees goedkope ondermaatse) komponenten...

Mijn AV7701 wordt geloof ik niet zo warm, maar dat zal ik binnenkort eens goed checken.

WilliamB

Citaat van: sprins op december 07, 2014, 23:12:37
Mijn SR7005 wordt ook zo belachelijk warm zonder dat er iets spannends gebeurt. Gewoon een muziekje draaien en ik kan er een ei op bakken zo ongeveer. Volgens mij heel slecht technisch ontwerp, of slechte (lees goedkope ondermaatse) komponenten...

Mijn AV7701 wordt geloof ik niet zo warm, maar dat zal ik binnenkort eens goed checken.
Geen probleem met mijn SR7005, maar blijft wel warm als ik zone 2 ben vergeten uit te zetten
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marc_4

De SR trekt wel 710 Watt uit het stopcontact blijkbaar.
Al weet ik niet of dat alleen bij hoge belasting is of dat hij dit altijd standaard verbruikt??

WilliamB

Citaat van: Marc_4 op december 08, 2014, 08:57:47
De SR trekt wel 710 Watt uit het stopcontact blijkbaar.
Al weet ik niet of dat alleen bij hoge belasting is of dat hij dit altijd standaard verbruikt??
Ik heb geen idee wat de SR verbruikt, maar wat ik wel weet is dat mijn SR warm blijft als ik zone 2 vergeet uit te zetten.
Blijft dan warm, ook al staat hij in stand-by.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

TurboMarco

Op veel versterkers zit een sticker met een waarschuwing op de ventilatieplaat , die waarschuwt je ervoor dat het apparaat weleens erg heet kan worden , en dat de ventilatieopeningen niet geblokkeerd mogen worden .

Ik weet niet of een dergelijke sticker op de SR zit , maar als die er wel op zit zou ik mij daar dan ook aan houden .

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D9, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Marc_4

Kan iemand me vertellen of het verbruik (710 Watt) wat opgegeven is piek belasting of altijd verstookt wordt??

De info aan de achterzijde van de SR zegt: 220 V - 50/60 Hz - 710 W.

Zoldar

Bijna alle hdmi boards worden behoorlijk warm, daar hoeft de muziek niet eens hard voor ge staan. Zorg voor goede ventatie!

Ik heb een usb laptop cooler op mijn onkyo staan die alles koel houd.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

SMarcel

Beste Marc,

Wat William-B ook al aanhaalde, je moet ervoor zorgen dat de niet gebruikte zones uit staan. Ik heb hetzelfde probleem gehad omdat ik nog zones had aan staan.

Kijk daar eerste eens naar.

En inderdaad is er wel gewoon het feit dat een receiver met zoveel versterker vermogen, toch wel het nodige vergt om te presteren dus ook warmte genereert. Gemiddeld iets warmer dan vergelijkbare apparaten/merken.

Groeten,

Marcel