Verschil PM-14S1 en PM-15S2

Gestart door Lucasluuc, december 02, 2014, 03:52:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

renes59

Citaat van: Paul op december 02, 2014, 17:22:31
Allemaal aan de buisjes en je wilt nooit anders meer, geen verschillen .......... only the music.   :-D   Keep it simple. clown1
Niet allemaal aan dezelfde buizen, anders worden ze zo duur.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

QuattroNL

Citaat van: Cornelis1921 op december 02, 2014, 16:47:09
Of heeft de TS het soms zodanig hoog in zijn bol dat hij een PM5004 op voorhand zal versmaden?  Of is goed soms niet goed genoeg? :angel:
Een 5004 is van een heel andere klasse dan een 14/15.
En ja, het zijn beide geïntegreerde stereo versterkers en ze doen beiden wat ze moeten doen (versterken) maar toch zit er een wereld van verschil tussen. En ja, heb zowel de 5004 als de 15S2-LE op mijn Totems gehoord en dat verschil hoort zelfs een dove :)
(nee, de 5004 was niet defect  clown1 )

on topic: ik heb de 14 nog niet zelf mogen beluisteren maar ik heb het vermoeden dat hij heel ietsje minder warm zou kunnen klinken dan de 15. Maar zelf luisteren, liefst thuis natuurlijk, is het beste advies. Of dat ook praktisch haalbaar zal zijn....  :roll:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

renes59

Citaat van: QuattroNL op december 02, 2014, 19:34:36
Een 5004 is van een heel andere klasse dan een 14/15.
En ja, het zijn beide geïntegreerde stereo versterkers en ze doen beiden wat ze moeten doen (versterken) maar toch zit er een wereld van verschil tussen. En ja, heb zowel de 5004 als de 15S2-LE op mijn Totems gehoord en dat verschil hoort zelfs een dove :)
(nee, de 5004 was niet defect  clown1 )

on topic: ik heb de 14 nog niet zelf mogen beluisteren maar ik heb het vermoeden dat hij heel ietsje minder warm zou kunnen klinken dan de 15. Maar zelf luisteren, liefst thuis natuurlijk, is het beste advies. Of dat ook praktisch haalbaar zal zijn....  :roll:
Als je van te voren weet wat er speelt klinkt alles anders. Als je de kamer binnenkomt en dan kunt horen en aanduiden wat er speelt wordt het pas interessant.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

Citaat van: renes59 op december 02, 2014, 19:56:30
Als je van te voren weet wat er speelt klinkt alles anders. Als je de kamer binnenkomt en dan kunt horen en aanduiden wat er speelt wordt het pas interessant.
Je bent een fijne gozert Rene, zeggen wat je denkt en maak van je hart geen moordkuil.   :schater:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zoldar

Citaat van: renes59 op december 02, 2014, 19:56:30
Als je van te voren weet wat er speelt klinkt alles anders. Als je de kamer binnenkomt en dan kunt horen en aanduiden wat er speelt wordt het pas interessant.

heel gek, maar ik heb nooit gehad van, he leuk ik kom de kamer binnenlopen en ik ga raden wat er staat te spelen?

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

renes59

#23
Citaat van: Zoldar op december 02, 2014, 20:42:39
heel gek, maar ik heb nooit gehad van, he leuk ik kom de kamer binnenlopen en ik ga raden wat er staat te spelen?
Jij niet, ik niet, wie weet zijn er mensen die het wel doen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

QuattroNL

Citaat van: renes59 op december 02, 2014, 19:56:30
Als je van te voren weet wat er speelt klinkt alles anders. Als je de kamer binnenkomt en dan kunt horen en aanduiden wat er speelt wordt het pas interessant.
Als ik blind zou mogen testen en ik weet alleen welke apparaten er staan (en dus niet welke er op dat moment speelt) en ik heb ze beiden een keer gehoord dan denk ik dat ik wel kan zeggen welke van de 2 er op welk moment speelt. Nooit gedaan maar het lijkt me (ook voor mezelf) een leuke test. Iemand met een 5004 hier in de zaal?  clown1  byebye

Niet om op te scheppen ofzo maar ik wil alleen aangeven dat er tussen deze 2 apparaten een flink verschil in geluidsweergave bestaat: het is de instapversterker tegen bijna de top van de premium serie, raar als daar geen verschil tussen zou zitten, anders zou Marantz alleen nog maar 5004's verkopen en dus inmiddels failliet zijn.

Maargoed, er zijn ook mensen die beweren tussen netsnoeren verschil te horen. Dát hoor ík dan weer niet.  :no:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Cornelis1921

Citaat van: jowa op december 02, 2014, 17:40:08
Moet je aan de ts vragen.  :-)

Ik ben zelf een liefhebber van de premium serie vanwege het uiterlijk, echt hebbedingen, en de goede klank.
Ik kan dus goed begrijpen dat de ts daar ook 1 van wil hebben.
Het was maar een vraag? :wink: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Lucasluuc

Leuk dat er zoveel de moeite hebben genomen om te reageren. Dank daar voor  notworthy

Wat ik een beetje proef is dat de 14s1 toch de voorkeur geniet. Samengevat, deze is nieuwer en zou op papier iets beter moeten zijn.

De 5004 is inderdaad ook niet te versmaden, maar een beetje overkill  :schater: (met alle respect voor degene die deze heeft staan, hij zal zijn prijs dubbel en dwars waard zijn)

Zelf vind ik de Premium modellen qua uiterlijk en kwaliteitsindruk zeer begerenswaardig. Heb ze nog niet mogen beluisteren, binnenkort maar eens doen  :yes:


Lucasluuc

#27
AFgelopen zaterdag de PM-14S1 en een UD7007 opgehaald  HB  hello  pompom De UD7007 wil ik voornamelijk als cd speler gebruiken, maar ook veel om sacd,dvd en blueray af te spelen (wel handig) Qua versterker lange tijd getwijfeld tussen deze en een Rotel RA-1570 ook omdat deze laatste een optische ingang heeft. Maar achteraf gezien stond het toch vast dat het deze zou worden  :-D
Ik moet nog een beetje wennen maar het speelt super lekker.!De speakers komen veel beter tot hun recht en klinkt het vooral bij luider afspelen gedetailleerder en rustiger.
Verder maken de UD en de PM qua afwerking een zeer degelijke indruk.

Super blij met de set!!!

Groeten Luuc

Cornelis1921

Gefeliciteerd Lucas met deze fraaie aanwinsten. hello pompom byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WilliamB

Gefeliciteerd met je aankopen. Veel luisterplezier  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3