Beste Cor,
Ik ben blij voor je dat de cd 6005 zo goed bevalt, ook hoe je de ervaringen omschrijft, geweldig.
Er zit inderdaad "hoorbaar" verschil tussen diversen cd speler, dit in tegenstelling tot andere niet te noemen item's. Daar zijn wij het over eens.
Alleen raak ik een beetje de weg kwijt.
De SA8003, kosten vele malen meer dan je huidige speler...
Als de motor kappen van beide spelers zijn verwijderd, dan is het verschil ook al duidelijk te zien, als kijkt naar het binnenwerk van de SA8003 dan zou ik
CD 6005 al Links laten liggen.
(Tenzij ik de verkeerde plaatje via google heb gevonden)
http://www.avrev.com/home-theater-audio-sources/dvd-audio-sacd-players/marantz-sa8003-stereo-sacd-cd-player-2.htmlVolgens internet, als ik het goed heb gelezen, is de SA 8003 5 jaar oud, en dan nu al aan vervanging toe?
Ik weet dat een printplaat van toen, nu is vervangen voor een chip.
Afgaande van jou verhaal, zeg de hardware niet zo veel meer. Ik vermoed dan ook dat de software in de chippies zijn werk beter doet.
Ik moet wel toegeven dat de voeding van de CD 6005, er indrukwekkende uit ziet dan mijn UD 7007, dat lijkt meer op een bel trafo, ik heb ook nooit abnormale dure prijs begrepen....Gelukkig is deze nu onder de 600 euro gedaald.......beter lijkt mij !
Ik heb al wat cd spelers versleten, een van mijn laatste spelers, heb ik na een jaar uit de kast getrokken zo kl..e geluid. Maar bij mij zijn de ervaringen andersom, mijn oude tank, de JVC XL-Z555, dat was voor mij het mooiste wat ik heb gehoord. Mijn ervaring, dat toen Denon nog hoogtij dagen had, schoot deze JVC de Denon ruimschoots voorbij. Alleen ik kan het niet zo mooi verwoorden als jij dat doet.
Geniet er van