Welke (warm klinkende) Marantz versterker

Gestart door HermanW., november 26, 2014, 15:24:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

HermanW.

Dit is mijn eerste topic op het Marantzforum en ik hoop hier de informatie te krijgen die ik zoek.
Ik heb momenteel de volgende stereo combinatie: Marantz CD6004 CD speler - Denon PMA 1500 AE versterker - Mission Volare V63 vloerstaande luidsprekers. Sinds ik de Denon versterker heb ervaar ik mijn set als een tikkeltje te helder.
Hiervoor had ik een Denon AVC 11 SR surround versterker en die combi vond ik zelf wat aangenamer klinken. Wellicht wat minder detailrijk, maar conmfortabeler om naar te luisteren.
Nu heb ik begrepen dat de nieuwe Denon lijnen allemaal zo helder afgestemd zijn.
Omdat ik niet de hele wereld wil uitgeven aan een nieuwe versterker zit ik er aan te denken om bij Marantz te kijken voor een andere versterker en dan denk ik bijvoorbeeld aan de Marantz PM 7003 / 7004. Marantz staat bekend om een wat warmer karakter. Klopt dat nog steeds? Geldt dat ook voor de deze nieuwere versterker lijnen of kan ik dan toch echt beter naar een wat oudere PM 17 op zoek gaan. Ik heb het hier over tweedehands versterkers.
Zijn er hier ook die met een Mission-Marantz combinatie spelen en zo ja, hoe bevalt dat.
Ik hoop hier wat wijzer te worden.

Cornelis1921

Herman, Welkom hier!
Het lijkt mij helemaal geen slechte keuze om voor een PM van een wat oudere generatie te opteren die hebben inderdaad een wat "warmer" klankkarakter. Die hele generatie heeft wel dat betreft, en zijn bovendien heel betaalbaar geworden, alleen verdienen sommigen, gezien de leeftijd, reeds een servicebeurt.
I.i.g. veel succes èn plezier met zoeken; ik hoop dat jij zult slagen. :yes: byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

sjoek

Hallo,

Welkom op dit forum ik ben zelf ook net lid. Over de versterker vraag. Ik heb zelf in de woonkamer een pm7004 met tannoy mercury mx3 speakers er aan en sinds afgelopen weekend draai ik mijn cd's en alle andere schijfjes met een ud5005. En ik vind dit persoonlijk een mooi warm en compleet geluid. Verder heb ik in mijn hobbykamer een pm5004 in combinatie met mission 700 boekenplankspeakers. Hier wordt voor cd's een technics sl pd6 cd wisselaar en een marantz dv6600 sacd/dvd speler gebruikt. En ook hier naar mijn mening een mooi warm geluid. Ik gebruik beide sets overigens voor bijna alle soorten muziek en voor zowel de hardere rock als dance als nederlandstalig is het geluid goed. Ik hoop dat je hier wat mee kan. Wanneer je meer wil weten hoor ik het wel.

groet,
Sjoek
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

HermanW.

Alvast bedankt voor de reacties hierboven. Wat moet ik me bij een servicebeurt van een wat oudere versterker voorstellen? Wat kost zoiets?



Cornelis1921

Citaat van: HermanW. op november 26, 2014, 16:39:36
Alvast bedankt voor de reacties hierboven. Wat moet ik me bij een servicebeurt van een wat oudere versterker voorstellen? Wat kost zoiets?
Ca. €150,00
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Op de Denon zit toch een toonregeling , dan draai je de treble toch iets terug .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WilliamB

Welkom op dit mooie forum.

Ik bezit zelf de PM7004 en ik ben hier prima tevreden over.
Succes met je zoektocht  :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

HermanW.

#7
De treble is al een stukje teruggedraaid. Dat betekent dus wel dat ik niet op source direct kan spelen.
Ik heb het idee dat de Denon voor mij gewoonweg iets te gedetailleerd klinkt. Mijn smaak is waarschijnlijk meer laid back. Ik had niet verwacht dat de ene versterker dezelfde speakers in vergelijking met een andere toch zo anders kan laten klinken.
Om nog op het servicebeurtje terug te komen: laten jullie dit doen zonder dat er klachten zijn of doe je dit op het moment dat de eerste krakende potmeters zich voordoen. 

jrm

Soms vooraf en soms moet je wel.

Vaak luister je al een tijdje naar je muziek, zonder te beseffen dat het mogelijk elke dag ietsje minder gaat klinken, totdat je de gereviseerde apparatuur weer terug krijgt, dan merk je het verschil.

Frits Denon

Als de Denon een pre-out heeft kun je ook kijken naar een mooie eindversterker of 2 monoblokken (MA). Heb ik momenteel ook en het klinkt een stuk mooier dan van de versterker zelf.

Welkom bij de club en succes met de speurtocht!

Groet,
Frits
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

SB_Marantz

Citaat van: HermanW. op november 26, 2014, 16:39:36
Alvast bedankt voor de reacties hierboven. Wat moet ik me bij een servicebeurt van een wat oudere versterker voorstellen? Wat kost zoiets?

Dat ligt er maar aan wat jij wil en waar de versterker echt aan toe is.
Dit kan na onderzoek veel beter beoordeeld worden dan wat natte vinger praat.

Ik doe altijd vooraf een functietest aan een reactieve load en kijk wat de versterker doet.
Daarna volgt een inwendige inspectie en pas daarna kun je daadwerkelijk wat zeggen.

voorbeeld:

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,12488.0.html
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

Citaat van: SB_Marantz op november 28, 2014, 07:37:25
Dat ligt er maar aan wat jij wil en waar de versterker echt aan toe is.
Dit kan na onderzoek veel beter beoordeeld worden dan wat natte vinger praat.

Ik doe altijd vooraf een functietest aan een reactieve load en kijk wat de versterker doet.
Daarna volgt een inwendige inspectie en pas daarna kun je daadwerkelijk wat zeggen.

voorbeeld:

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,12488.0.html
Sorry, dat ik met die ca. €150,00 voor een servicebeurt voor mijn beurt ging... :oops: redface violent1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HermanW.

Aan een eindversterker heb ik ook al eens gedacht, maar dat is voor mij een heel nieuw terrein moet ik zeggen.
Heeft een eindversterker ook een bepaald klankkarakter?

TurboMarco

Citaat van: HermanW. op november 28, 2014, 09:34:56
Aan een eindversterker heb ik ook al eens gedacht, maar dat is voor mij een heel nieuw terrein moet ik zeggen.
Heeft een eindversterker ook een bepaald klankkarakter?
Als het goed is meet een versterker recht van 20 Hz tot ruim boven 20 kHz , dus nee van een klankkarakter is geen sprake .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Pas onder extreme rectieve belastingen en fasedraaiingen kan daar enigzins sprake van zijn en voor het overige is het idd vrijwel nihil.  :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM