Marantz SR-1000 reparatie.

Gestart door andriessen, november 21, 2014, 12:21:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

andriessen

Ik heb van de week een Marantz SR-1000 gratis gekregen. Het is een al wat nieuwere model denk jaren 80.
Echter doet hij helemaal niets en wanneer ik hem inschakeld dan klapt gelijk de 1A 250V zekering eruit.
Wat mij opviel is dat er een aantal condensatoren in de voeding zijn gaan lekken en de componenten rondom gelegen hebben aangetast.
Ook zit er een model een STK module , zijn deze door te meten ?
Ik wil dus de condensatoren , de zener en de diode en de 4 diodes in de diodebrug welke zwarte pootjes hebben gaan vervangen.En misschien ook de STK maar ik weet niet of deze kapot is. Heeft iemand misschien nog tips ?

HAL9000

als  de  Sr1000  helemaal niet meer aan gaat  is  er  sowieso  een  zekering  door,  zodanig  dat  deze  vanuit  de  voiding  teveel  stroom  trekt.  Ik vermoed  dat  de  STK  module  inderdaad  kapot  is. 

Die  dingen  zijn niet  te   maken,  je  kan  even  snel  kijken welk  circuit achter  de  zekering  staat. 
Ik vermoed  die  2 6800uF  elko's  en dan  de  STK.   :roll:

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

andriessen

Niet echt de moeite waard om te maken eigenlijk dan ?
Die 470uF is gaan lekken en alles rondom zit onder de corrosie  frusty

mark07101990

Die STK465 is anders gewoon nog te bestellen hoor op het internet:http://www.astelectronica.nl/AstCatalog/Detail.php?Article=164181&name=STK465&SiteLanguage=NL

Leuk project zou ik zeggen! pompom

i2Paq

Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

HAL9000

Ja  de  STK  module  is  om  en nabij  de  10,-  euro  inc  verzenden  te  verkegen.  paar  elko's  in  de  eindversterker  en voeding  even kijken  wat  er  geoxideerd  is  volgends  de  foto.  En  dan  zou  die  weer  moeten  gaan.  tenzij  er  natuurlijk niet  iets  anders  kapot  is.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!