marantz PM7003 doorsolderen!

Gestart door HAL9000, november 06, 2014, 21:36:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

HAL9000

Ik  heb een  PM7003  op  de  tafel  staan  Ik meen nog  geen  4  jaar  oud.   Deze  had  als  kuur  dat  er een  kanaal  te  zacht  speelde.  Mijn  advies  was om  deze  versterker  helemaal  door  te  solderen   nopompom  Dit  advies  was niet  verkeert.  Overal  zaten  al  scheuren.  Dat  ongelood  tin is  troep  puke

Hier  zijn  de foto's

voorversterker  met  tone  zitten samen met  de  voeding  en  eindversterker  drive(gedeelte) lekker  goedkoop,  maar  zeker niet  slecht  ontworpen. Niks  word  warm.


Nieuwe  generatie  van  lay-out. Goed  te  servicen.


alles  vertint,  als  je goed  kijkt  buigt het  print  een beetje   HLP Duidelijk  laag  kwalitatief  print  materiaal.


eindversterker  ook  vertint.









Ik  vind  het  een  leuke  versterker  Ik  zou  wel  eens  de  Pm15S1  willen zien.  Jammer  dat  het  vol  zit  met   ongelood  tin.  scheurt  snel  en  veroorzaakt  storingen.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

MO

Wow Jon!
Ik snap er helemaal niets van en vindt het ook erg knap dat jij dat dan wel weet!  notworthy
Een printplaat herken ik, maar dat is het dan ook wel.
Heb je nu die bollekes van foto 3 en 4 opnieuw gesoldeerd?

Superbedankt en ik kan niet wachten totdat ik weer m'n plaatjes en schijfjes kan draaien.


:wav:
bla

Cornelis1921

 stupid Marantz onwaardig; Saul draait zich om in zijn graf... violent1 Die Brusselse regels vormen slechts de druppel!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

HAL9000

ja  is inderdaad  niet  best,  Ik  weet  van oud bose  apparatuur  van de  jaren 70  dan  zij  alle  componenten  in de  koperbanen  haken en  dan  extra  vertinnen.  Geen  slechte  soldering  te  vinden!!   HB

Ik  zou  als  merk  beter  worden  en  een  manier  zoeken  om  die  rotte  bindingen  te  vermijden. 
marantz  kennelijk niet.   

En  sinds  het in china word  geproduceerd  hangt  er  een soort  aura  van  goedkoopheid  overheen.   puke puke puke

Beter  koop  je  een  90's  model  met  AB  en laat je  die  goed  restaureren ;)
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

bas focal marantz

Denk je kwalitatief iets goeds in huis te halen maar nee, echt heel jammer.




Ik ben heel blij dat je ook weer wat revisie post want ik miste dat erg de afgelopen tijd, nu SB en Thanatos nog.

Peter Kudelstaart

Zijn de vergelijkbare made in Japan modellen ook nog beter of is het allemaal een pot nat?
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

Cornelis1921

Citaat van: bas focal marantz op november 09, 2014, 02:26:56





Ik ben heel blij dat je ook weer wat revisie post want ik miste dat erg de afgelopen tijd, nu SB en Thanatos nog.
stupid +1 byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WilliamB

#7
Weer mooi werk Jon  notworthy

De PM15 en 11s1 zijn nog gesoldeerd met lood... Toch ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Rob46

Ongelofelijk eigenlijk! Net geboren en nu al shit. Kwanta Kosta ook nog eens € 700,00 toen deze versterker net op de markt kwam? Nie goe, nie goe  nonono

jrm

Citaat van: HAL9000 op november 06, 2014, 21:36:51
  Ik  zou  wel  eens  de  Pm15S1  willen zien.  Jammer  dat  het  vol  zit  met   ongelood  tin.  scheurt  snel  en  veroorzaakt  storingen.

Mijn pm15S1 is nu rond 8 jaar, moet ik mij dan al zorgen maken?  :roll:

HAL9000

als  deze  loodhoudend  is  zal  het nog  wel  mee vallen ,  maar  ongelood  dan  moet  die  vertint  worden.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

MO

Zo..... Net uitgepakt en weer aangesloten.
Fijn om weer na een week mijn plaatjes te kunnen draaien; uit alle twee de speakers en op hetzelfde niveau!
Nogmaals dank Jon!   notworthy
Duidelijk niet gebouwd als een tank, maar zeker een mooie versterker die prachtig versterkt!

Cheers!
bla

Cornelis1921

Citaat van: MO op november 10, 2014, 23:51:25
Zo..... Net uitgepakt en weer aangesloten.
Fijn om weer na een week mijn plaatjes te kunnen draaien; uit alle twee de speakers en op hetzelfde niveau!
Nogmaals dank Jon!   notworthy
Duidelijk niet gebouwd als een tank, maar zeker een mooie versterker die prachtig versterkt!

Cheers!
Goed om te horen MO! notworthy

:wav:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bas focal marantz

Fijn om te horen dat ie weer lekker doet waarvoor ie gemaakt is.

HAL9000

Citaat van: MO op november 10, 2014, 23:51:25
Zo..... Net uitgepakt en weer aangesloten.
Fijn om weer na een week mijn plaatjes te kunnen draaien; uit alle twee de speakers en op hetzelfde niveau!
Nogmaals dank Jon!   notworthy
Duidelijk niet gebouwd als een tank, maar zeker een mooie versterker die prachtig versterkt!

Cheers!

Veel  luister  plezier  !!!  hoop  dat  die  het  goed  blijft  doen  voor  altijd.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!