Marantz MM 7055 Eindversterker

Gestart door Rob46, oktober 31, 2014, 20:32:42

Vorige topic - Volgende topic

Rob46

Het is mogelijk om deze eindversterker stereo in te zetten, maar omdat het een meerkanaals eindversterker is, zou je kunnen bi-ampen?

AkTeVox

Heb deze test ook gedaan maar dit gaf voor mij geen enkel verschil. De 7055 heeft geen echte 5 x 140Rms @ 8Ohm ter beschikking. In stereo zullen die 140w er wel uitkomen.  Ik vrees alleen als je gaat bi-ampen dat het ergens rond de 75w per kanaal wordt.

Zoldar

Dat klopt. Geld voor elke avr. Al die kanalen gebruiken 1 voeding.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

QuattroNL

Citaat van: Zoldar op november 01, 2014, 21:20:39
Dat klopt. Geld voor elke avr. Al die kanalen gebruiken 1 voeding.
De MM is een pure EV. Maar idd, hij heeft ook maar 1 voeding.

Ik zat er ook naar te kijken (staat bij de buren te koop), maar dan wil ik ook een aparte VV (een AV7xxxx of 8xxx).
En dat gaat dus weer flink in de papieren lopen en of ik er, tov de SR5006, veel winst uit zal halen betwijfel ik dan ook.
Dus ik hou die centen maar lekker in de zak (komt toch wel op  8-) ).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

AkTeVox

Citaat van: QuattroNL op november 02, 2014, 09:18:37

Ik zat er ook naar te kijken (staat bij de buren te koop), maar dan wil ik ook een aparte VV (een AV7xxxx of 8xxx).
En dat gaat dus weer flink in de papieren lopen en of ik er, tov de SR5006, veel winst uit zal halen betwijfel ik dan ook.

Groot gelijk !  :wink:
Helaas heeft de 7055 niet de voeding van de SR14 aan boord.

Rob46

Citaat van: xander32 op november 01, 2014, 08:28:30
...onrust?  :-D

Xander, uhhhh laten we zeggen; ik ben de mogelijkheden even aan het bekijken 8-) Maar zoals ook de andere forumgenoten schrijven, de winst is dan minimaal. Gaat het dus niet worden.

Whisper.nl

Citaat van: Rob46 op november 02, 2014, 10:11:09
Xander, uhhhh laten we zeggen; ik ben de mogelijkheden even aan het bekijken 8-) Maar zoals ook de andere forumgenoten schrijven, de winst is dan minimaal. Gaat het dus niet worden.

Dan zou je een keer eens bij een andere bekend merk kunnen kijken ?

Gaan we Bert blij maken met een M&G. Kan hij ons zijn set laten horen ?

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Zoldar

Citaat van: QuattroNL op november 02, 2014, 09:18:37

Ik ook. Zodra de SR7009 weer wat gezakt is in prijs gaat ik de Onkyo TX-NR5008 er op inruilen. Zo hard draai ik niet meer. Ik kwam de reserves van de 3008 ook nauwelijks tegen eerlijk gezegd. Er kan altijd nog ergens vandaan een EV worden toegevoegd.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden