Platenspeler op modernere SR4200 zonder phono

Gestart door HaerdenC, oktober 29, 2014, 16:04:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HaerdenC

Voor sommige dingen ben ik een gigantische noob dus alvast sorry mocht dit een beetje een lompe vraag zijn.

Op mijn zolder heb ik een hoop leuk vintage spul staan maar heb recentelijk paar platenspelers bijgekocht van Marantz en ik zou het wel leuk vinden mocht ik er 1tje (ik heb er 1 met direct drive en quartzlock die netjes zou passen kwa uiterlijk) aansluiten op mijn SR4200. Nu die SR heeft dus geen phono ingang en voor gewone lijn ingangen is het signaal uiteraard niet sterk genoeg.

Nu is de vraag dus heel simpel kan het toch aangesloten worden? Bijvoorbeeld met een extra versterking of zo? Wat zijn de kosten voor zo iets?

Ik had zelf al bedacht dat als ik een andere versterker die wel een phono heeft zou toevoegen en dan de lijn uitgang van die versterker zou doorlussen naar een ingang op de SR het wel opgelost is maar dat lijkt me nogal een gigantisch omslachtige manier.

Paul

Is genoeg voor te koop met verschillende prijzen.

                            Klik
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Je noemt zelf al een oplossing en via de link van Paul kun je het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HaerdenC

En is er een bepaald type dat echt een aanrader is?

Maurice

Citaat van: HaerdenC op oktober 29, 2014, 21:17:21
En is er een bepaald type dat echt een aanrader is?
Dat hangt volledig van je eisen af, wat voor kwaliteit verwacht je. Op welke set ga je het aansluiten, welke speler en element heb je.
Zelf heb ik prima ervaringen met een Project Phone pre die MM en MC aankon. Die  zijn 2ehands vaak voor een paar tientjes wel te koop, net al de NAD PP2.

http://www.marktplaats.nl/z.html?query=project+phono&categoryId=0&postcode=&distance=0

Wil je enkel nostalgisch platen draaien, dan kun je bij Conrad voor weinig iets leuks kopen. Wil je hoogstaand, dan zul je eens de serieuze hifi-portemonnee moeten trekken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

hchifi.nl

Bij gebruik met een SR4200 gewoon de meest simpele phono pre kopen.
Pre van een SR4200 is ook niet heel spannend dus weinig zin om er een dure phono pre op aan te sluiten.

Je kan ook kiezen voor bijv een marantz TT5005 deze heeft een ingebouwde Phono pre en kan direct op een aux ingang worden aangesloten.

H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

HaerdenC

Wel ik heb verschillende vintage platenspelers staan van Marantz de 1 al slechter dan de andere (of beter ligt al aan waarmee jullie vergelijken). Ik zou dus beetje fatsoenlijke oplossing willen zodat als ik naderhand mijn SR4200 zou upgraden (heb een oudere 7000 serie thx op het oog) dat ik dan niet nog eens iets anders moet kopen.

Ik wil gewoon af en toe in mijn living een plaatje kunnen op leggen en genieten met een glas wijn. Ik heb geen 5000 euro luidsprekers of 10.000 euro super verbouwde luister ruimte mijn is het meer te doen om gewoon fatsoenlijk geluid te hebben, een leuke install en te genieten van een plaatje. Ik heb een zoontje van 8 die hier ook in huis woont (1 week op 2) dus ik moet er geen tekening bij maken ... een speelgoedhoek, wat andere dingetjes ... alles staat hier in de living dus perfect geluid in een gedempte cleane ruimte is toch niet mogelijk.

Frontspeakers hebt ik momenteel Marantz Linear Direct LD-100, de center speaker heb ik zelf gebouwd met componenten van Visaton en de achter speakers zijn van een merk dat ik niet eens durf noemen hier :) Nu eigenlijk zou ik even goed af zijn met een stereo versterker aangezien ik hooguit 2 films per jaar kijk maar goed ... de SR4200 heb ik gekocht met mijn eerste loon samen met een DV4300 DVD speler dus ... de sentimentele waarde is nogal groot :) Net als veel andere Marantz dingen ... heeft dus ook deze een eigen verhaal :) Hij heeft mij nooit in de steek gelaten en ben nog altijd heel blij met het ding ... speelt als een tiet en het blijft stukken beter dan wat de gemiddelde huisvader aan zijn tv heeft hangen als er uberhaupt al iets aan hangt ;)

Paul

Koop een phono pre van een paar tientjes, ga plaatjes draaien en en kijk later wat je meer wilt.  :lol:


Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HaerdenC

Heeft iemand trouwens een idee waarom phono ingangen niet meer std op versterkers zitten? Het is niet dat vinyl dood is he ...

Paul

Citaat van: HaerdenC op november 01, 2014, 21:31:55
Heeft iemand trouwens een idee waarom phono ingangen niet meer std op versterkers zitten? Het is niet dat vinyl dood is he ...
Vinyl was onderhand oldskool dus geen phono pre was een besparing in de kosten.
De minderheid die wel plaatjes wilde draaien zochten zelf wel een oplossing of kochten iets anders.

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

neoguri

Voor de phono ingang is toch een aparte stuk electronica. Die niet inbouwen – voor die die 10% die het nog gebruikt – scheelt toch weer in de kosten. Overigens zal de overweging nu weer anders zijn dan vijf jaar geleden toen vinyl op een dieptepunt was. Inmiddels is de verkoop (relatief gesproken) behoorlijk aangetrokken.