Ik heb 2 NAD's op de tafel gehad. Hier en daar heb ik wel eens NAD gezien en beluisterd Klonk altijd erg goed Maar Ik had zelf nog geen krachtpatsers gehad van het merk. Ik heb nu deze twee versterkers gehad. Ik moet zeggen dat ze heel erg goed ontworpen zijn en best goed gebouwd. Weinig slechte tin bindingen. Ik vind alleen wel weer apart dat alles eigenlijk wel erg goed is maar 1 ding juist helemaal niet. De elko's die NAD gebruikt zijn werkelijk de goedkoopste troep die ik tot nu toe heb gezien.
Klacht was dat de Eindversterker de C270 een zekering liet springen. De voeding en eindversterker waren wel in orde, alleen de elko's waren ze traag en de weerstand is zo erg toegenomen dat de zekering gewoon sprong. Ik heb alle elko's vervangen inclusief de grote beker elko's (SNAP-IN).
De gezamelijke foto's.
C270 alle origineel
voeding oud.
alles mooi nieuw.
de eindversterkers gereviseerd. Mooie drive printen, geen stresspunten en duidelijk ontwerp! erg goed.
eindversterker geïnstalleerd.
De C 370
iets voller maar essentie is hetzelfde,
dit stukje voeding is niet goed.
vergelijkbaar ontwerp.
dit heeft niet lang meer geduurd voordat dit stukje elektronica kapot zou zijn gegaan.
alles is vrij makkelijk bij te komen.
lijn versterkers
Ik ben een foto kwijt waar ik de C370 helemaal af had
Ik vind NAD niet mooi qua uiterlijk. Ik vind de klank en prestaties wel heel goed. Als ik zo's C270 /370 tegen zou komen koop ik het gelijk
Ik zal eigenaren van NAD wel adviseren om alles te laten reviseren