De set van tskvn

Gestart door tskvn, oktober 01, 2014, 09:37:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

tskvn

Ik ben nieuw op het forum en alsook een kersverse Marantz owner. Enkele jaren terug heb ik met wat spaargeld een budget systeem gekocht (Onkyo AV receiver met Jamo speakers). Intussen heb ik al heel lang en heel veel bezig geweest met muziek (ontdekken/luisteren) dus het werd eens tijd om het serieuzer aan te pakken. Na rondkijken en rondluisteren heb ik de volgende setup gekozen:

- PM8005
- NA8005
- CD6005
(Dit verklaart waarom ik nu op dit forum zit  :zzz:)

- Speakers: Dynaudio DM 3/7

Alvast een foto:

WilliamB

Welkom op het forum, en een erg mooie SET  notworthy
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

jrm

 stupid

Welkom en ben benieuwd naar je foto's en ervaringen met deze set.

:yes:

xander32

Welkom, veel lees- en postplezier hier :-).

Rob46

Welkom! Fraaie setup kerel!

Maurice

Ttiwwp

verstuurd vanaf een computer die óók kan bellen

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

DansaN


jeffkef

welkom!

leuke set heb je , nog leuker incl foto`s  :-D
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

Cornelis1921

#8
Citaat van: tskvn op oktober 01, 2014, 09:37:22
Ik ben nieuw op het forum en alsook een kersverse Marantz owner. Enkele jaren terug heb ik met wat spaargeld een budget systeem gekocht (Onkyo AV receiver met Jamo speakers). Intussen heb ik al heel lang en heel veel bezig geweest met muziek (ontdekken/luisteren) dus het werd eens tijd om het serieuzer aan te pakken. Na rondkijken en rondluisteren heb ik de volgende setup gekozen:

- PM8005
- NA8005
- CD6005
(Dit verklaart waarom ik nu op dit forum zit  :zzz:)

- Speakers: Dynaudio DM 3/7

To be continued, met foto's en ervaringen
Welkom hier, ook namens mij. hello :yes: byebye

And... Have fun! pompom

Toffe set overigens. HB
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

tskvn

Ok, I'm back en ik heb de set beluisterd (zowat dagelijks) en de speakers een kans gegeven om ingespeeld te worden.

Het goede nieuws is dat het heel lekker klinkt. Enorm helder/zuiver en een goede bas.. Ik herontdek muziek waar ik al jaren naar luister.

Minder goed nieuws: ik krijg oorpijn na enkele liedjes..  :-( Maar mijn vriendin heeft er geen last van..

Ik heb al geprobeerd om treble/mid te verlagen op de PM8005 maar zonder succes. Volgens mij is mijn woonkamer (4m x 7m) eigenlijk te klein voor die Dynaudio DM 3/7 speakers. In vergelijking met de vorige 'budget set' moet het wel luid staan om alles mooi te horen. De speakers staan inmiddels op 0.5m van de muur waardoor het probleem iets minder geworden is.

Dus ik heb mijn vorige budgetspeakers aangesloten, die duidelijk beperkt werden door de Onkyo A/V receiver.. Maar die klinken nu ook scherp. Dit was wel een teleurstelling want als het de speakers waren, dan had ik nu al een oplossing..  Ik kan me wel niet voorstellen dat het aan de Marantzen ligt.. Voor de rest zijn er 2.5mm² speakerkabels voorzien en audioquest interlinks.

Iemand raad waar ik het kan gaan zoeken of wat ik kan doen?

pameijer

Kun je omschrijven waar je oorpijn van krijgt?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

Kan je beschrijven hoe de ruimte eruit ziet (wand-/vloer-/plafondbekleding, aantal en soort meubels, zitten er ramen in, zo ja hoeveel en hoe groot, ...) en hoe de ls. geplaatst zijn?

tskvn

Citaat van: pameijer op oktober 09, 2014, 16:23:49
Kun je omschrijven waar je oorpijn van krijgt?

Misschien komt het van de grote dynamiek? Ik kan geconcentreerd luisteren naar stille geluiden maar een drumslag kan dan plots heel hard op me afkomen..


Citaat van: xander32 op oktober 09, 2014, 19:30:12
Kan je beschrijven hoe de ruimte eruit ziet (wand-/vloer-/plafondbekleding, aantal en soort meubels, zitten er ramen in, zo ja hoeveel en hoe groot, ...) en hoe de ls. geplaatst zijn?

Schema toegevoegd in het allereerste bericht.

Beschrijving:
Wand: behang + verf (weinig tot geen muurdecoratie)
Vloer: stenen tegels
Plafond: soort houten kliklaminiaat type
Verder:
- lederen zetels en houten salontafeltje
- daarbij ook wat kasten..
- 1 raam helemaal vooraan, zonder gordijn maar met een wazige folie erop.
- naast de zetel: gordijn om de open ruimte tussen keuken en woonkamer te scheiden.

Hoewie Loewie


Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015 - CD273 CD5400OSE
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Veel Superscope: www.superscopeaudio.nl

Marantz 81

Mooie set heb je  :-)

Denk eerder dat je last van je oren krijgt door geluidsdruk ( lage tonen ) als ik zo kijk naar je opstelling en hoe jeje acoustiek beschrijft ,heb je als geprobeerd bijgeleverde foam in de basspoorten te doen ?

Dynaudio klinkt neutral maar wel dynamisch wat je erin stopt komt eruit