PM6005 onvoldoende voor (fout-)correctie cd

Gestart door Timex, september 22, 2014, 17:22:16

Vorige topic - Volgende topic

WilliamB

Citaat van: i2Paq op september 24, 2014, 13:19:30
Zit gewoon in je CD's.

Ik heb ze ook, en in sommige cd-spelers kunnen ze wel gelezen worden.

En kopie werkt altijd.
Ik ga hier helemaal in mee.

Verder welkom hier op het forum, en zo te lezen kom je uit Brabant ? ( ik ook )
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Timex

Citaat van: SB_Marantz op september 24, 2014, 13:34:02
Een ieder kan wel eens een dergelijk probleem met een apparaat meemaken, daar ontkom je niet aan maar als ik je posting's teruglees zou ik ook eens de hand in eigen boezem steken.
Mensen en producenten zonder kennis van zaken de schuld geven b.v.
Dat zijn de feiten hier.

De feiten zijn dat er analoog niets aan de hand is bij het afspelen en dat andere type versterkers (Rotel RA12 en NAD 7050) die exact dezelfde cd's, digitaal aangestuurd, afspelen geen problemen vertonen. Mijn PM6005 én de PM6005 uit de schappen van de dealer geven wel problemen. Vervolgens doet de PM6005 die bij D&M staat wat ik al verwachtte, fouten tijdens het, digitaal aangestuurd, afspelen.
Ik weet niet waar ik hand in eigen boezem moet steken als ik naar de feiten kijk. Het is toch vreemd dat concurrerende versterkers mijn cd's wel foutloos, digitaal, afspelen en Marantz niet?! En dat er analoog ook geen problemen met de cd's zijn?!
Moet ik dan een kleine 2200cd's gaan kopiëren omdat ik hand in eigen boezem moet steken?!  :-P
Dat is de wereld op zijn kop als je het mij vraagt. Opmerkelijk is dat de dealer, en een onafhankelijke technische dienst ook niet vind dat ik hand in eigen boezem moet steken, maar naar het apparaat blijft kijken. En terecht, als je het mij vraagt.

SB_Marantz

Ok, gezien je reactie zal ik eens nadenken wat het probleem zou kunnen zijn.
Ik sluit niet uit dat het toch uit de DAC als geheel zou kunnen komen.

Maar je weet hoe een DAC werkt?
Zo niet leg ik het je wel uit in begrijpelijke taal.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Wil ik nog even aan toevoegen dat een interlink meegeven geen zin heeft.
Ik zie dat meer als een doekje voor het bloeden.
Het probleem oplossen is de enige weg en noemen ze klantenservice.

Mocht het een productie fout betreffen zul je naar een ander apparaat uit moeten wijken en dat zou de dealer dan feitelijk ook aan moeten bieden.
Persoonlijk zou ik er niet zo moeilijk over doen gezien het feit, (wederom) dat het een nieuw apparaat betreft.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Het lijkt er op dat  de DAC schakeling in de Marantz wel degelijk nog een correctie uitvoert. Dit verklaard de blank out in de weergaves.

Als dit fenomeen zich uit bij meerdere exemplaren van de versterkers lijkt het mij duidelijk dat het of een fout of een eigenschap is van die serie.

Even een mailtje met verhaal rechtstreeks naar de klantenservice van Marantz zelf sturen. Dus niet via de dealer/importeur.

Timex

Citaat van: thanatos op september 24, 2014, 15:18:44
Even een mailtje met verhaal rechtstreeks naar de klantenservice van Marantz zelf sturen. Dus niet via de dealer/importeur.

Heb ik gedaan. Ben in afwachting van antwoord.
Uiteraard voeg ik die hier toe wanneer ontvangen.
Jammer allemaal, want ben echt erg te spreken over de (rest van de) versterker!

joep

Om een lang verhaal kort te maken en een hoop bla bla te voorkomen het volgende. Het ding werkt niet zoals het zou moeten. Dus terug ermee en geld terug! Het is al mooi dat je ze de kans hebt gegeven om het probleem op te lossen. Dat doen ze of kunnen ze dus niet. Weg met die versterker en koop iets anders.

Timex

Ik geloof dat Marantz klantenservice en ik even klaar zijn met elkaar:

Reactie Customer Support via E-mail 13/10/2014 10:05 VM

"Geachte heer van Bers,

Het spijt ons te vernemen dat er, ondanks onze vorige reactie, nog onduidelijkheden zijn. Zoals wij u reeds informeerden werd er aan uw versterker geen afwijking  geconstateerd en werd vastgesteld, dat het probleem werd veroorzaakt door de beschadigde CD's (externe oorzaak). Er is hier dus geen sprake van een technisch defect van uw versterker.

Voor verdere vragen/oplossingen verzoeken wij u contact op te nemen met uw dealer.

Met vriendelijke groet,
Marantz Product Support"

Reactie Klant Time via CSS web 13/10/2014 10:22 VM

"Beste,

Zeer spijtig dat u zich blijft herhalen en weigert antwoord te geven op mijn niet al te moeilijke vragen. Daar waar u maar de schuld blijft leggen bij de cd's zonder verder te willen kijken, kan ik niet anders concluderen dan dat uw product simpelweg een onvoldoende, een zwakke module dan wel clock heeft en/of dat er een slechte conversie wordt gemaakt van SPDIF naar I²S (i-kwadraat-S).

Dit wordt aangetoond door het feit dat de cd's namelijk geen enkele afwijking tonen wanneer die in Reaper bestudeerd worden.
Maar meer nog door het feit dat versterkers als de NAD-7050 en de Rotel A-12 dezelfde cd's moeiteloos afspelen wanneer die digitaal wordt aangestuurd.

Dat betekent dus dat uw PM-6005 ver onder de maat is. Uw antwoord en afhandeling van het probleem evenzo!"

violent1

hchifi.nl

Met welke cd's heb je nu klachten ??

Ik wil hetgeen je beweert namelijk wel eens testen, je klacht is namelijk echt heel erg vaag.

Gr,

Marcel
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Timex

Citaat van: hchifi.nl op oktober 13, 2014, 16:50:48
Met welke cd's heb je nu klachten ??

Ik wil hetgeen je beweert namelijk wel eens testen, je klacht is namelijk echt heel erg vaag.

Gr,

Marcel

Super, kun je mij even je adres PM-en, dan stuur ik een 'haperende' cd naar je toe.
Hier heb je alvast een Reaper onderzoekje naar de verschillen tussen een origineel en de kopie ervan.
De kopie vertoont een uitschieter aan het eind van het nummer. Mogelijk is dat de 'ingebakken' pauze vanuit het brandprogramma.

hchifi.nl

Gewoon naar onze zaak.

Gegevens staan op de website  : www.hchifi.nl

Gr,

Marcel

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

hchifi.nl

Maar wat gemakkelijker is..

Zet hier eens de namen van de titels/albums waar je het probleem ondervind.
Wij hebben een behoorlijke muziek collectie wellicht heb ik de cd's

Gr

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Timex

Citaat van: hchifi.nl op oktober 16, 2014, 19:41:43
Maar wat gemakkelijker is..

Zet hier eens de namen van de titels/albums waar je het probleem ondervind.
Wij hebben een behoorlijke muziek collectie wellicht heb ik de cd's

Gr

Super!

Artiest / Album / Nummer(s) / tijd

- Amparanoia / Enchilao / nr 1 & 2 / begint tussen 7 en 20 seconden
- Michael Franti / Stay Human / nr 13 / va 2m. 53s.
- Aretha Franklin / Greatest Hits / cd2 nr 7 (Rock Steady) / vanaf 5 a 10 sec 

Ik hoor het graag.
Kan ze altijd nog naar je opsturen natuurlijk.
Heb er toch niks meer aan ;)

diabolloco

Dan wist ik het wel. niet langer zeuren...  :no:

Geld terug en koop een andere versterker.