Hallo forumleden allereerst zal ik mezelf even voorstellen, mijn naam is Bjornn van der Veen 32 jaar en wonend in het oosten van het land.
Mijn vraag is nu eigenlijk het volgende: Ik ben inmiddels 1.5 jaar in het bezit van de volgende set, een Marantz pm5004 versterker samen met een setje Focal Corus 816v speakers. Ik luister nog iedere dag met veel plezier naar het geheel maar ik heb het idee dat ik de speakers met 40 wat rms te kort doe, begrijp me niet verkeerd qua klank ben ik heel erg tevreden maar in het achterhoofd lijkt wat meer vermogen mij toch veiliger.
Na wat zoekwerk op het internet kwam ik de volgende versterker van Marantz tegen de sr5023 welke een vermogen heeft van 80 watt rms bij 8 ohm en welke ook een uitgang heeft voor een subwoofer, de subwoofer is een project wat later komt maar kort gezegd zou ik hier iets mee opschieten? De bedoeling is eigenlijk om later of een subwoofer van Focal erbij te kopen of toch zelf een goede sub te bouwen welke actief aangestuurd gaat worden zodat de versterker zelf het wat rustiger aan kan doen. Het is niet de bedoeling om het geheel harder te laten spelen maar dat de versterker het zelf op zijn gemak aankan en de sub is puur omdat ik toch echt sublaag mis.
Uiteraard ga ik de versterker beluisteren maar is de sr5023 qua techniek en brouwkwaliteit gelijk aan de pm5004 of zit er toch nog veel verschil in? Ik weet ook dat het een receiver is maar op dit moment is dit voor ons financieel gezien het gunstigste i.v.m werkloosheid en ik wil gewoon een nieuw product hebben omdat ik in het verleden veel pech heb gehad met gebruikte apparaten. Ook wil ik per se een Marantz hebben omdat ik gewoon tevreden ben met de klank en kwaliteit hiervan.
Alvast bedankt voor de moeite,
Groeten Bjornn