vanavond alleen thuis dus eea eens uitgeprobeerd; Resultaat....ik durf het niet te zeggen. Ik heb een standaard 1,5 mm2 kabel van de mediamarkt a 1,- meter vergeleken met een hifikabel van de hobo van 4,5 mm2. Ik ben begonnen met een live CD van Leonard Cohen. Volgens mijn notities was het duurdere kabel, gedetailleerder en warmer de akoestische gitaar leek ook voller. Daarna heb ik dope on plastic 7 op gezet om de bas te testen. Daar was eigenlijk minimaal of geen verschil te merken. Toen heb ik dire straits opgezet en raakte zelf de tel kwijt of ik nu a of b had. En toen wist ik het niet meer. Toen alles nog een keer terug gehoord. van CD naar plaatjes gewisseld. Steeds meende ik een miniem verschil te horen. Echter, 4 a 5 keer wist ik niet meer op het nu a of b was en heb ik geprobeerd op geluid te bepalen. In die gevallen, moet ik bekennen dat ik geen onderscheid kon waarnemen.
Conclusie: Ik twijfelen of er verschil is. Echter de invloed van mijn "bias" is veel groter als ik gedacht had. Een blinde a/b test zal uitwijzen of er een hoorbaar verschil is.
To be continued....