Dag alle Marantzliefhebbers,
Ik ben Nik uit België, en heb al lang een liefde voor muziekinstallaties. Het begon als klein jongentje dat door vader al wat goede opvoeding meekreeg: een Akai versterker/ontvanger, een Marantz tape deck, een B&O platenspeler en Saba luidsprekers en bandopnemer.
Ondertussen een freak van een buur, die altijd het laatste nieuwe van Pioneer, Marants, Denon, NAD, Kenwood, enz enz ... wou hebben en het ook dikwijls kocht.
Dat zette zich voort maar uiteraard als jonge snaak moet je keihard werken om enkele centjes bijeen te sparen, en zo kocht ik een Pioneer midi-installatie. Deze heb ik nog altijd. Geen topper, maar voor zijn geld destijds goed genoeg. Hier en daar ging wat stuk, en ik repareerde met tweedehandsspullen of nieuwe onderdelen.
Ondertussen kwam een Yamaha versterker met 5.1 en aansluiting voor alle multimedia in huis. Goed toestel, maar ... het kan beter.
In de meeste van m'n auto's probeer ik ook steeds de top te hebben, waar mogelijk. Geen boemboembasbas, maar wel zuivere en mooie klank.
Ik droomde dus wel wat verder over een goede huisinstallatie, maar als ik zou op mijn gehoor afgaan, zou ik vele duizenden euro's kunnen uitgeven. De praktijk is wat strikter. En op een dag vond ik de schoonheid terug in een oude installatie. Toevallig kreeg ik kort nadien een set Bower&Wilkins DM-6 en dat bracht een sluimerende liefde zo levendig als maar kan.
En dan kocht ik om te beginnen een Marantz 5000 tape deck, een Marantz 2050L tuner en een Marantz 1050 versterker. Een basisset maar prieeeema bij de DM-6'en!
En ondertussen heb ik er nog een SD4000 tape deck erbij en een ST300L tuner erbij die ik toevallig voor een prikje kon kopen.
En zo ben ik dus ook hier beland!