Mezelf even voorstellen

Gestart door Nik, augustus 08, 2014, 20:18:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nik

Dag alle Marantzliefhebbers,

Ik ben Nik uit België, en heb al lang een liefde voor muziekinstallaties. Het begon als klein jongentje dat door vader al wat goede opvoeding meekreeg: een Akai versterker/ontvanger, een Marantz tape deck, een B&O platenspeler en Saba luidsprekers en bandopnemer.
Ondertussen een freak van een buur, die altijd het laatste nieuwe van Pioneer, Marants, Denon, NAD, Kenwood, enz enz ... wou hebben en het ook dikwijls kocht.
Dat zette zich voort maar uiteraard als jonge snaak moet je keihard werken om enkele centjes bijeen te sparen, en zo kocht ik een Pioneer midi-installatie. Deze heb ik nog altijd. Geen topper, maar voor zijn geld destijds goed genoeg. Hier en daar ging wat stuk, en ik repareerde met tweedehandsspullen of nieuwe onderdelen.
Ondertussen kwam een Yamaha versterker met 5.1 en aansluiting voor alle multimedia in huis. Goed toestel, maar ... het kan beter.
In de meeste van m'n auto's probeer ik ook steeds de top te hebben, waar mogelijk. Geen boemboembasbas, maar wel zuivere en mooie klank.
Ik droomde dus wel wat verder over een goede huisinstallatie, maar als ik zou op mijn gehoor afgaan, zou ik vele duizenden euro's kunnen uitgeven. De praktijk is wat strikter. En op een dag vond ik de schoonheid terug in een oude installatie. Toevallig kreeg ik kort nadien een set Bower&Wilkins DM-6 en dat bracht een sluimerende liefde zo levendig als maar kan.
En dan kocht ik om te beginnen een Marantz 5000 tape deck, een Marantz 2050L tuner en een Marantz 1050 versterker. Een basisset maar prieeeema bij de DM-6'en!
En ondertussen heb ik er nog een SD4000 tape deck erbij en een ST300L tuner erbij die ik toevallig voor een prikje kon kopen.

En zo ben ik dus ook hier beland!

Maurice

Welkom hier op het forum, er is veel te lezen, te leren en te bediscussiëren ;)

En laat ik de eerste maar zijn dan:
TTIWWP
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Audiotic

Mooi, klinkt vintage :-)

Welkom hier!

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

xander32

Welkom Nik, veel lees- en postplezier hier :yes:.

Enne zoals voorgaande leden al aangaven: wij zijn dol op foto`s :yes:.

WilliamB

Welkom op het forum. Veel luisterplezier  HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Nik

Haha, dat kan ik volledig begrijpen dat jullie foto's willen :)

Trouwens, bedankt aan Maurice om dit topicje te verzetten, moet nog mijn weg wat vinden hier he.

Een fotootje van m'n Marantzen.
Ik zal van beide sets een apart topicje openen met foto's van de vervanging van de riempjes als er interesse zou zijn.



jrm

Welkom Nik!

Leuke sets, blijft mooi dit Marantz.

Nik

#8
dankje allen :)

Nog eentje, Marantz in werking ....


pameijer

Tsjonge wat een gave set zeg! Volgens mij heb ik dezelfde cassettekoffers als jij  :lol:.

Maar uhm, in de meeste van m'n auto's? Klinkt goed, en daar hoor ik ook graag meer over!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Cornelis1921

 stupid Zo Nik, dat is niet NIKs, zo'n fraaie set! Enne, welkom hier, ook namens mij. hello :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

Kan niet achterblijven en niet anders vermelden dan; wat een gave set Nik! Welkom!  :yes:

Nik

thx :)

Citaat van: pameijer op augustus 08, 2014, 22:17:19
Tsjonge wat een gave set zeg! Volgens mij heb ik dezelfde cassettekoffers als jij  :lol:.

Maar uhm, in de meeste van m'n auto's? Klinkt goed, en daar hoor ik ook graag meer over!

Even verkeerd uitgedrukt dan :)
In de meeste van m'n auto's die ik gehad heb - Ik rijd 60 000 km per jaar dus zit veel in m'n auto en verslijt er dus wel snel eentje. Vandaar de ene na de andere, maar steeds met een top-installatie. (het is het Zweedse merk steeds, dus niets bijzonders)

contour

Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

Nik

:)
Vandaag de stapel nog wat verhoogd: ik had 2 pioneer platenspelers, aan elk scheelde wel wat. Van de twee één goede gemaakt, en van een nieuwe voeding voorzien. Kan ik nu ook heerlijke seventies-platen door de koperen adertjes jagen van deze seventies-installatie  8-)