Bluesound Node vs NA8005

Gestart door fla-ts, augustus 05, 2014, 19:11:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fla-ts

Hey allemaal, ik was in de gelegenheid om een Marantz NA8005 te vergelijken met de Bluesound Node + Music Fidelity M1Dac

Zoals ik een beetje verwachte is de klank van de Marantz niet echt beter, bij de meeste tracks doet de Node + M1Dac het zelfs beter.
Leuk is dat je kunt lezen wat de NA8005 aan het doen is, maar kijk niet naar de 'app', want die is triest, zelfs de resolutie van cover art op de iPad is middeleeuws. De Node app is eigenlijk een van de beste die ik al gezien heb..
Het moet gezegd dat de prijs van de Node + M1Dac niet veel verschilt van de Marantz, alleen dat de Dac in de Node voor mij overbodig is.
Opvallend is dat de Marantz 'Radio Paradise' ziet op 192kbps de Node ziet dat helaas alleen op 128kbps, en dat is wel hoorbaar.
Misschien is het ook wel mogelijk op de Node, maar dat heb ik nog niet gevonden
Kortom, de Node zal zeer waarschijnlijk hier blijven, de Marantz hoe mooi die ook is, sterke twijfels.
Sorry

Faxe

Bedankt voor je test. Ben zelf ook een tevreden Node gebruiker. Zou als ik wat anders zou willen te twijfelen tussen:
- een DAC toevoegen aan de Node;
- NA 8005 of andere streamer die beter klinkt dan de Node en qua bedieningsgemak niet te veel laat liggen
- Marantz SA-14S1

Laatste optie is omdat ik alleen nog maar een UD 5005 heb om CD's te spelen en de dac van de SA-14S1 denk ik ook erg goed is en via de optische ingang ook alles aan kan wat de Node kan produceren.

fla-ts

Simple audio, ga die binnenkort gaan bekijken.
Sa-14S1 met dat geld kan je al Auralic streamer en Dac kopen denk ik

Faxe

De Simple Audio streamer kende ik nog niet. Heb op de website het één en ander gelezen en het lijkt veel op de Bluesound Node. Is alleen wat duurder heeft de mogelijkheid om te bedienen vanaf een PC en is wat duurder. Ben benieuwd wat klankmatig het verschil is tussen beide apparaten.

xander32

#4
Citaat van: fla-ts op augustus 05, 2014, 19:11:44
Hey allemaal, ik was in de gelegenheid om een Marantz NA8005 te vergelijken met de Bluesound Node + Music Fidelity M1Dac

Zoals ik een beetje verwachte is de klank van de Marantz niet echt beter, bij de meeste tracks doet de Node + M1Dac het zelfs beter.
Leuk is dat je kunt lezen wat de NA8005 aan het doen is, maar kijk niet naar de 'app', want die is triest, zelfs de resolutie van cover art op de iPad is middeleeuws. De Node app is eigenlijk een van de beste die ik al gezien heb..
Het moet gezegd dat de prijs van de Node + M1Dac niet veel verschilt van de Marantz, alleen dat de Dac in de Node voor mij overbodig is.
Opvallend is dat de Marantz 'Radio Paradise' ziet op 192kbps de Node ziet dat helaas alleen op 128kbps, en dat is wel hoorbaar.
Misschien is het ook wel mogelijk op de Node, maar dat heb ik nog niet gevonden
Kortom, de Node zal zeer waarschijnlijk hier blijven, de Marantz hoe mooi die ook is, sterke twijfels.
Sorry
Marantz heeft schijnbaar niets van de NA11 geleerd betreft diens bediening/app ...
En tevens wederom een set van een relatief goedkope/ instap streamer en een betaalbare dac, die er gezamenlijk een geluidskwaliteit neerzetten, welke niet onder doet voor die van een (prijzige) standalone/ dedicated streamer ...

Dat Marantz maar niet wil begrijpen dat een fraaie en gebruikersvriendelijke app/bediening een must is naast een goede geluidskwaliteit. Met alleen dat laatste kom je er tegenwoordigs niet, lig je direct mijlen ver achter op de concurrent die dat wel in huis heeft ...

fla-ts

Gisteren had ik terug eentje, de N5 van Pioneer, mooi ding, beetje moeilijk te bedienen, zelfs de ipad app was niet te vinden daar een paar uurtjes mee bezig geweest en opgeheven. Klungelen dus.
Klank, met ingebouwde dac..  goed genoeg voor de set in die '5' reeks.
Aangesloten op mijn M1Dac .. heel erg goed.. beter dan ..
Geluidsmatig zijn er dus verschillen, het zou mijn niet verbazen dat de enigszins geheimzinnige Roomplayer+ een buitenbeentje zou zijn  pompom

joep

Bij mij is de Bluesound Node retour gegaan.
Te snel op de markt gebracht, zaken als Spotify werken er niet op etc.
Zou wel komen maar denk dat het er nu na al die tijd nog niet is.
Hoe dan ook e.e.a. is terug te lezen op "de set van Joep".

Faxe

Spotify werkt al een poosje op de Node.

fla-ts

Ik zit terug met een idee.
Heeft er hier iemand een mening of ervaring met NAD M50 streamer ??

Faxe

Geen ervaring mee. Gelet op het feit dat de bediening via dezelfde app gaat als de Bluesound lijkt het me wel een mooi apparaat. In combinatie met de bijbehorende M51 DAC ook een beetje prijzig.

fla-ts

Combinatie is inderdaad prijzig maar ik heb die M51 niet nodig he, ik heb mijn M1Dac pompom

sinovenator

squeezebox touch in combinatie met bv een teac dsd dac blijft toch wel een mooie combinatie zeker voor zijn geld ..

fla-ts

Squeezebox is al een tijdje verkocht, vervangen door Bluesound Node, erg goed, momenteel staat hier een Nad M50 aangesloten, dat is nog een heel stuk beter, hij is top.
De Pioneer was okee maar flauwe app
De Marantz NA8005 zeer goed van geluid maar 0,0 voor app
De Bluesound Node geluid = Marantz (bij A/B testen en over en weer lopen, iets anders doen .. moest ik gaan kijken welke van de twee eigenlijk bezig was), app = de beste
De NAD overtreft alle vorige, zeer audiofiel, app idem als Bluesound.
Wie beweert dat enkel de aangesloten Dac het geluid bepaald heeft het mis  violent1. Ik gebruik(te) voor alle 4 de streamers de Music Fidelity M1Dac



sinovenator

klinkt interessant die NAD, zal hem eens als test proberen te lenen :)

Faxe

Met de M50 moet je ook cd's kunnen rippen naar een USB opslag medium. Heb je nog geprobeerd of dat goed werkt?