Bluesound Node vs NA8005

Gestart door fla-ts, augustus 05, 2014, 19:11:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fla-ts

Nog niet, maar cd gewoon gespeeld en dat overtreft in grote mate mijn MF M1Cdt, Nad werkt met een geheugen om de cd nog beter te laten klinken (cd spelen, uitwerpen, en blijft nog een beetje spelen)
Om het rippen te testen moet ik eerst een stroomgekoppelde hd aanschaffen, maar heb er alle vertrouwen in.
Wat ik wel weet is dat rippen naar een Nas via ethernet niet kan, logisch eigenlijk.

hchifi.nl

Citaat van: xander32 op augustus 06, 2014, 22:53:40
Marantz heeft schijnbaar niets van de NA11 geleerd betreft diens bediening/app ...
En tevens wederom een set van een relatief goedkope/ instap streamer en een betaalbare dac, die er gezamenlijk een geluidskwaliteit neerzetten, welke niet onder doet voor die van een (prijzige) standalone/ dedicated streamer ...

Dat Marantz maar niet wil begrijpen dat een fraaie en gebruikersvriendelijke app/bediening een must is naast een goede geluidskwaliteit. Met alleen dat laatste kom je er tegenwoordigs niet, lig je direct mijlen ver achter op de concurrent die dat wel in huis heeft ...

De nieuwe app gaat dit jaar nog komen is mij beloofd  :-)
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

Zoldar

[quo author=fla-ts link=topic=12438.msg239144#msg239144 date=1408701357]
Nog niet, maar cd gewoon gespeeld en dat overtreft in grote mate mijn MF M1Cdt, Nad werkt met een geheugen om de cd nog beter te laten klinken (cd spelen, uitwerpen, en blijft nog een beetje spelen)
Om het rippen te testen moet ik eerst een stroomgekoppelde hd aanschaffen, maar heb er alle vertrouwen in.
Wat ik wel weet is dat rippen naar een Nas via ethernet niet kan, logisch eigenlijk.
[/quote]

Ik het bijzonder dat jijzo veel verschil hoort in de bron. Heb ik nooit zo ervaren tussen loopwerken of streamers. De  zit veel meer in de dac en op mf m1 valt nog veel te winnen. Ik heb em net zelf verkocht.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

polleke_cgc

#18
Citaat van: fla-ts op augustus 22, 2014, 11:27:17
Squeezebox is al een tijdje verkocht, vervangen door Bluesound Node, erg goed, momenteel staat hier een Nad M50 aangesloten, dat is nog een heel stuk beter, hij is top.
De Pioneer was okee maar flauwe app
De Marantz NA8005 zeer goed van geluid maar 0,0 voor app
De Bluesound Node geluid = Marantz (bij A/B testen en over en weer lopen, iets anders doen .. moest ik gaan kijken welke van de twee eigenlijk bezig was), app = de beste
De NAD overtreft alle vorige, zeer audiofiel, app idem als Bluesound.
Wie beweert dat enkel de aangesloten Dac het geluid bepaald heeft het mis  violent1. Ik gebruik(te) voor alle 4 de streamers de Music Fidelity M1Dac

Ik heb die NA8005, en die 0.0 voor de app vind ik er persoonlijk wat over. Voor mij dient die app enkel om muziek te kiezen en af te spelen, net zoals ik vroeger een CD uit de kast haalde en die in het ding deed. Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in alle grafische poeha voor zo'n app.
Er is 1 ding dat ik wel mis in die Marantz, en dat is een makkelijke manier om de lyrics van nummers te bekijken. Maar als je BubbleUPnP gebruikt in samenwerking met MusiXmatch is dat opgelost...
Er zijn apps genoeg te vinden om dergelijke tekortkoming op te lossen.
Daarnaast : meestal speel ik nog altijd de volledige "CD" af en dan gebruik ik zelfs de afstandsbediening om de muziek te selecteren : kan je nagaan...
Om afspeellijsten te maken gebruik ik de app die bij mijn synology-NAS zit en meestal doe ik dat op mijn PC en niet via de tablet, omdat ik een muis nog altijd handiger vind dan een touchscreen...
Die apps komen dus enkel boven, als ik eens goesting heb om te zappen tussen muziek, of om eens wat lyrics te lezen van de muziek die speelt...
Die Marantz-app is zeker niet ideaal, maar voor mij is dat zeker geen reden om de NA-8005 niet te gebruiken.
Hier wordt alles gestreamd vanaf een NAS, naar die NA-8005, alles via ethernet (ook DSD) en dat werkt perfect. Er zullen in DAC-land nog wel betere toestellen zijn qua klankkwaliteit, maar die Marantz legt de lat toch al behoorlijk hoog, zodat ik niet de behoefte voel om er nog een andere DAC tussen te schakelen.

fla-ts

Oeps, vergeten te melden dan ik de NA8005 niet op de MF M1Dac gebruikt heb, indien ik had gekozen op de NA8005 ging hij de m1Dac vervangen.
Ja ieder kiest zijn manier van bedienen, zelf ben ik niet voor allerhandige bedieningen zoals JRiver en noem maar op. Is een beetje als een tv bedienen met de afstandsbediening van de buur en kijken door het ventster van de overburen  :no:.
Wat betreft bedienen vanaf pc, nad/bluesound brengt binnenkort de Windows applicatie.
Hoop echt dat Marantz eindelijk eens werk maakt van zijn app want de NA8005 is dat dubbel en dik waard pompom

polleke_cgc

Citaat van: fla-ts op augustus 22, 2014, 15:05:42
Oeps, vergeten te melden dan ik de NA8005 niet op de MF M1Dac gebruikt heb, indien ik had gekozen op de NA8005 ging hij de m1Dac vervangen.
Ja ieder kiest zijn manier van bedienen, zelf ben ik niet voor allerhandige bedieningen zoals JRiver en noem maar op. Is een beetje als een tv bedienen met de afstandsbediening van de buur en kijken door het ventster van de overburen  :no:.
Wat betreft bedienen vanaf pc, nad/bluesound brengt binnenkort de Windows applicatie.
Hoop echt dat Marantz eindelijk eens werk maakt van zijn app want de NA8005 is dat dubbel en dik waard pompom

PS : je kan zo'n Marantz ook bedienen via de PC : surf naar het IP van je Marantz, en je krijgt alles wat je nodig hebt. Enig probleem : het werkt zodanig traag, dat de goesting je snel zal vergaan...

Faxe

De desktop apps zijn sinds vandaag ook beschikbaar voor de bluesound node  hello

Nog geen kans gehad om het te installeren.

http://www.bluesound.com/downloads

fla-ts

Great, ik heb het gedaan, ziet er goed uit, op een paar details na. Raar, nog geen bericht gekregen van Bluesound/Nad zelf. Ik weet nu al dat mijn ipad niet zoveel meer zal aanstaan tijdens de dag.
Probeer ook eens he, ik zie als je opnieuw indexeerd de status er niet van ziet, dat moet je nu nog volgens op de ipad.

Faxe

Heb de software geinstalleerd. Installatie ging probleemloos. Software werkt tot dusverre goed. Net als de app ziet door het vele zwart de UI er wat saai uit.

fla-ts

Inderdaad, zwart, op de ipad is dat ook zo maar ik gebruik de NAD versie voor mijn M50 en die is krak hetzelfde maar met ander logo en andere achtergrond, ik verwacht dat de Windows versie ook dubbel zal bestaan binnenkort.