Ik heb mijn huidige set, NR1603 en UD5007 nu zo'n jaar, maar heb al die tijd wat "gemist". Vraag me niet wat, misschien komt dit sommigen van jullie bekend voor.
Heb wel op een gegeven moment de audissey-setup gewist en heb via handmatige setup de afstand van de luidsprekers ingesteld en de rest eigenlijk op standaard. Ook heb ik met de luidsprekers geschoven, naar binnen/buiten gedraaid, naar voren gehaald, enz. Het is allemaal "net niet".
Het zat me toch nog steeds niet lekker en zag dat de PM-KI Pearl Lite vorige week in de aanbieding was. Heb deze aangeschaft en wat een openbaring! De bassen klinken veel voller en sommige instrumenten zoals gitaar en viool klinken veel helderder/zuiverder en heb meer het gevoel dat ik er midden in zit! Bij sommige nummers kreeg ik zelfs kippenvel en bracht zelfs bepaalde emoties teweeg.
Dit is waar muziek voor bedoeld is, toch.
Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, ik ken de technische uitdrukkingen niet, die jullie audiofielen gebruiken.
Ik weet dat mijn luidsprekers, Teufel Ultimo 40 mk2, hier ook een rol in spelen en misschien voor vervanging in aanmerking komen, maar ik wil toch eerst beginnen met de installatie.
Omdat mijn NR via pre-out op de PM-KI (power amp direct in) is aangesloten, heb ik het idee dat de PM niet ten volle wordt benut, maar ik hoofdzakelijk naar de NR "luister".
Volume up/down reageert ook op de NR en niet op de PM.
Wat zou ik willen? De PM als versterker gebruiken en ..... voor internetradio, muziek van de NAS, geluid van de TV, cd's.
Welke combinatie zouden jullie aanraden?
NR1603, UD5007, PM-KI Pearl Lite+ dig. aansl. op de NR (geluid TV)
+ internetaansl. op de NR voor internetradio en muziek van NAS
+ via HDMI van NR of UD naar TV, mooie gebruikersinterface op de TV
+ cd/blu-ray speler (kijk niet zo vaak)
- PM wordt niet ten volle benut met de NR als voorversterker?
PM-KI Pearl Lite, UD5007, Sonos (evt. met Play 3/5)+ geluid PM
+ cd/blu-ray speler
+ internet- en dig. aansl. (TV) op Sonos
+ gebruikersinterface van Sonos op smartphone/tablet
+ via HDMI van UD naar TV, mooie gebruikersinterface op de TV
+ Play 3/5 voor slaapkamer/tuin
- DAC Sonos? (lever ik dan in op kwaliteit van muziek?)
PM-KI Pearl Lite, SA-KI Pearl Lite (ook in de aanbieding) (NR en UD verkopen?)
+ geluid PM
+ prachtige match PM en SA
+ dig. aansl. SA
- aanschafprijs SA
- geen blu-ray speler (kan ook de UD er bij houden voor blu-ray's)
- SA + UD, beetje dubbelop
Graag jullie mening/advies
B.v.d
Gr. Marcel