Ik heb voor de gein mijn speakers (Magnat Quantum 1009) eens Bi-amp aangesloten op de Onkyo 5010, en ik moet eerlijk zeggen, ik hoor geen verschil !
Wat ik dan ook zeer vreemd vind is dat er in de manual staat dat bij Bi-amp mode zowel front L/R (bas) en Surround Back (midden/hoog) exact het zelfde signaal uit sturen.
Dus er gaat gewoon full range naar low en high, de interne speaker filters doen dan het filteren.
Het enig "voordeel" is denk ik dat met Bi-amp dat er per kanaal 4 ohm gezien word, en geen 8 ohm als de speaker terminals verbonden zijn, dus levert de versterker meer vermogen met Bi-amp.
Er kan ook Digital Cross-over gebruikt worden, dan word er wel een apart hoog en laag signaal naar de terminal verstuurt, want de gebruiker dient de x-over in te stellen en kan het volume voor hoog en laag separaat in gesteld worden.
Maar deze optie klinkt totaal niet omdat dit uiteraard speakers zijn met eigen filters.
Ik hou het maar op een paar goede speaker draden en gewoon de door Magnat bijgeleverde verbindingsdraad bestaande uit een 4mm draad met spade en banaan stekker.
En de PM uiteraard op speaker A.........
Maar ik blijf toch die voorgestelde Bi-wire optie in de manual vreemd vinden als het eigenlijk niets toevoegt aan de kwaliteit van het geluid.
Zal wel marketing zijn omdat dit nu eenmaal verwacht word van bepaalde versterkers denk ik.
Alhoewel het toch zo langzamerhand aan het verdwijnen is heb ik de indruk, de meeste stereo versterkers doen het gewoon met 2 aansluitingen, en niet 4.
Aan de andere kant, baat het niet, dan schaad het niet.
Thx.......