REL advies gevraagd!!

Gestart door mars, september 17, 2007, 09:44:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mars

Citaat van: Stadium III op november 24, 2007, 17:26:19
Ben benieuwd !

Welke wil je uitproberen?

hoi Rob

oei was dit topic ff vergeten , sorry redface .
Maar het wordt ergens volgende week ( te druk gehad) dat ik de
mj acoustics reference 110mk2 mag lenen, om  thuis uit te proberen pompom

ik hou je op de hoogte .....

mvg mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

joep

Beste Stadium. Wat te doen, heb ik een sub nodig en zo ja uit welke kan ik kiezen?
Wat er bij mij binnen staat: SR-14, DV-17 en SA15S1. Etude Pallas (beren van boxen) front. Kef center en Quad 12L achter. Waar ik naar luister, veel SACD voornamelijk Jazz. Wat ik bekijk, films, met daarin ook veel boem en knal.
Wat ik uit wil geven z'n 500 euro voor een 2e handsje. Graag jouw idee hierover.

Vlearmoes

Daar kun je al een aardige REL voor kopen  pompom.....het zal wel richting een Storm gaan  :roll:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Stadium III

Citaat van: mars op november 30, 2007, 10:16:03
hoi Rob

oei was dit topic ff vergeten , sorry redface .
Maar het wordt ergens volgende week ( te druk gehad) dat ik de
mj acoustics reference 110mk2 mag lenen, om  thuis uit te proberen pompom

ik hou je op de hoogte .....

mvg mars

ben benieuwd

groeten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

Citaat van: joep op november 30, 2007, 12:57:49
Beste Stadium. Wat te doen, heb ik een sub nodig en zo ja uit welke kan ik kiezen?
Wat er bij mij binnen staat: SR-14, DV-17 en SA15S1. Etude Pallas (beren van boxen) front. Kef center en Quad 12L achter. Waar ik naar luister, veel SACD voornamelijk Jazz. Wat ik bekijk, films, met daarin ook veel boem en knal.
Wat ik uit wil geven z'n 500 euro voor een 2e handsje. Graag jouw idee hierover.


Je hebt PM
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Willem-A

Dit is alweer een vergeten onderwerp, maar ik wil hier nog even wat kwijt. Rel zou goed zijn, er was niet beter te krijgen op subwoofergebied, of zoals Rel het zelf noemt op subbassysteem-gebied... Ik dus eens een 2e hands Quake MKII aangeschaft. Oké, niet de duurste, maar toch een prijs die ook niet heel scherp genoemd kan worden voor zo'n dreumes. Ik was best wel trots toen ik hem eenmaal in huis had, maar was pas echt gelukkig toen ie weer vertrokken was... Ik wil er niet een te lang verhaal van maken, maar het is in ieder geval geen sub voor een luide passage, want dan komt er geen laag meer uit, maar een of ander vervormd gebrabbel. Hij deed me ook een beetje denken aan mijn oude wasmachine: met een te lang snoer, moest je na een avondje wassen op zoek naar de machine en dat was net zo bij de Rel. Na een avondje film, moest je op zoek om te kijken waar ie heen was gelopen... Hij doet het al beter met een zak zand op zijn kop, maar tjonge, wat viel me dat tegen zeg. Als je de spikes gebruikt en je hebt een houten vloer, dan zou je de spikes daar nog in kunnen rammen, maar dat wilde ze hier niet hebben, ook al niet omdat ik nog geen exacte plaats wist en de vloer dus een beetje gespaard moest worden. Maar even serieus nu, (was het voorgaande ook al trouwens) het viel mij vreselijk tegen. Zeker gezien de vele instelmogelijkheden had ik verwacht hem keurig geïntegreerd te krijgen en dat was zeker niet het geval. Ook op andere plaatsen gaf hij lang niet het verwachte resultaat. Dan heb ik toch wel subs gehoord van die prijs die het aanzienlijk netter deden. Als je hem open schroeft, snap je ook meteen waarom het tegen valt... De specificaties die worden opgegeven zijn duurder dan de gebruikte componenten. Dat is al te merken als je de steker in de wandcontactdoos drukt en het volume nog wat hoog staat. De dreun die de sub dan geeft had heel goed voorkomen kunnen worden door een op zich, simpel relais, maar dat was kennelijk te duur. De kast van de brittex uitvoering is matig, of eigenlijk gewoon slecht en dat hoor je dus ook. De gefineerde uitvoering heb ik ook al eens uitgetest, maar ook die kon mij niet bekoren. Ik draai nu met de 502 torens van Mordaunt en die zetten, mede ook door hun notch-filter een veel beter en strakker laag neer en blijven ook bij hoge volumes ongestoord en even gemakkelijk hun werk doen. En ze blijven op hun plaats staan. Opvallend was dat ook de koper van mijn Rel, ruiterlijk toegaf dat de Mordaunts veel beter klonken, maar hij nam hem toch maar mee. Ik heb ook even een ''Deftech'' (Definitive Technologies) uitgeprobeerd en bij mijn collega staan ook speakers van dat merk met een ingebouwde actieve laagunit en dat is echt pure klasse! Daar verbleekt Rel bij. Ik heb ook al een andere Rel uitgeprobeerd inmiddels, ik dacht de stratos?, maar ook dat was niet mijn sub. Maar gelukkig verschillen smaken en kan Rel toch wat van die ondingen verkopen. :no:

Toch weer een heel verhaal geworden. Mannen...  :roll:

TurboMarco

Ik denk dat een Rel quake veel word verkocht vanwege de geringe afmeting,en daar gaat het mijn inziens ook meteen fout,hoe is het mogelijk om een 10" woofer in zon kleine behuizing goed te laten klinken,dat gaat zeker niet met een licht versterkertje goed komen,maar goed er zijn ook nog veel blije gebruikers van een quake,zelf zou ik gaan voor een stadium  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

De quake II heb ik 2 keer gehad

leuke subwoofer en als ie goed geintegeerd is kan ie wel een aanvulling zijn met zijn 8 inch woofer en 100w versterker

Met een zak zand wordt het idd beter ! :schater:

Verder heb ik al veel rel's gehad en de stadium III is en blijft toch wel subliem !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4