Vanavond mijn eerste Marantz ever opgepikt
Een zwarte SA8400 standaard uitvoering. Mooie speler en wat zijn mijn eerste indrukken op mijn set ( Unsion Research buizenbakje en Focal Electra 936 :
Cd weergave met gewone doorsnee cd dus geen 24k toestanden enz
Voor een speler van deze prijsklasse en bouwjaar iets meer dan gemiddelde weergave
Lekkere muzikale speler voor de kleine beurs zeker met de prijs die hij nu kost
Dan de SACD weergave ........wat me gelijk opvalt is dat hij de schijf niet goed inleest. TOC reading en verder niks
SACD is bijna nieuw en geen krasje en vuiltje op te bekennen ...dan maar een andere erin .........same old song
Dan toch maar eens de handleiding lezen
Euuuuh ja ...sorry foutje van mij
Sound mode omgeschakeld naar SACD en ja hoor
we hebben geluid en dat is niet verkeerd wat ik hoor. Mijn oude SACD speler van Sony type 333ES of zo iets geloof ik benaderd de 8400 in zijn SACD weergave. Knap
Echter, enkele SACD's kan hij niet lezen ( can't play ) geeft display aan. Enkele Hybrides kan hij de cd laag niet van lezen ....
Lade open, sound mode kiezen en lade dicht doen ...TOC reading en spelen ...dan sound mode kieze cd maar vervolgens niet deze kunnen lezen. Terwijl het tocht echt Hybride SACD's zijn.
Dan maar even snel naar de buurman die een wegwerp Zony sacd spelertje heeft staan van 299,-
Elke schijf die waar de 8400 moeite mee had zo net slikt en speelt de Zony zonder te blozen ook de Hybride uitvoeringen.
Daar sta je dan met je eerste Marantz
Geluid kan ik niks van zeggen in deze prijsklasse, gewoon goed
Maar wat is er mis met deze speler dan hij zoveel moeite heeft om sacd's te lezen zoals het hoort?
Is deze speler stuk of is er iets anders aan de hand? Gebruikers fout of ?
Er was een forumlid in begin van dit topic dat sprak over veel problemen met dit model, krijgt deze goede man nog gelijk?
Zou het best jammer vinden want zelfs de fabrieks 8400 is niet verkeerd, ik zou na deze direct upgraden willen naar de vM uitvoering.