Alvast nog eens bedankt voor jullie reacties!
Ik heb nog eens paar dingen geprobeerd die jullie zeggen.
Faxe:
Ik heb de PC rechtstreeks verbonden met modem van scarlet. Ik heb dan internet...af en toe. Als ik de pc aanzet heb ik geen internet. Dan moet ik de kabel van mijn pc eerst eens uit de modem trekken en dan weer insteken. Computer herstarten en dan heb ik internet. De DHCP van de scarlet modem staat dan op enabled. Raar genoeg had ik deze morgen direct wel internet.
Dan heb ik de Marantz rechtstreeks op de modem aangesloten. Bij de isntellingen stonden de DHCP uit. Kabel pc er uit en kabel marantz er in.
DHCP op de modem op enabled. Gebeurt er niks.
Heb toen ook zoals bij internet: kabel er uit, weer er in, marantz heropgestart: geen netwerk
Bij de marantz de DHCP aan gezet. Dan krijg ik bij netwerk: "geen netwerkverbinding controleer config."
Weer kabel in en uit enz... maar krijg hetzelfde.
Hoe ik in mijn PC kan zien welk ip die heeft dat weet ik niet.
Ik gebruik windows 7
Lemon:
In scarlet Modem staat DHCP nu aan.
Omdat het mij niet lukte om op internet te raken heb Ik in de handleiding gekeken. Op pagina27 bij "aansluiten op een thuisnetwerk (lan)", staat bij de 4de opmerking in de systeemvereisten: "Dit toestel is niet compatibel met PPPoE. U hebt een router nodig die compatibel is met PPPoE als u een abonnement hebt voor een PPPoE internetverbinding."
Dus ging ik op zoek naar een oplossing en vond ergens op internet het volgende:
(picture)
En maakte hierop uit dat ik er een router moest tussen steken.
Bij Mediamarkt (waar ik de router gekocht heb) nog eens gevraagd of dit eventueel het probleem zou oplossen maar niet dus.
Ik den ook dat ik een router nodig heb om én mijn PC én mijn marantz aan te sluiten want bij de scarletmodem is er maar 1 aansluiting. En ik moet ook nog een aansluiting hebben voor de NAS. Ben ik juist?
Nu alles toch weer anders staat, ik niet altijd op internet kan en ik ook niet meer op de NAS kan wil ik het boeltje nu wel resetten maar ik weet niet hoe ik dat moet doen!