Ik geraak met mijn Marantz sr7007 niet op internet.

Gestart door christine, juni 01, 2014, 12:39:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

BCUS

Als je de router op dhcp zet dan stuurt die automatisch nieuwe ip adressen. Als je dan bv het ip adres wilt bekijken van een bepaald apparaat kan je dat vast bij elk apparaat afzonderlijk in het menu opzoeken of je logt in op de router zoals je eerder hebt gedaan en hebt laten zien met de bijlage. Je hebt ook de router op dhcp staan en ik denk dat het vaste ip adres is: 0.100 in je overzicht


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
SR7007 / Sony BDP-S790 / Monitor Audio Apex serie / Sony KDL40ex720 / Mede8er / SONOS

lemon

Mijn hemel wat lees ik nou? Heb je een router achter een router? Klopt dat? Als dat zo is tja dan krijg je NATUURLIJK problemen als ze allebei ip adressen staan uit te delen......

christine

Hallo BCUS, ik heb hier 2 foto's van de instellingen op de Marantz. Verder heb ik foto's van de sitecom router van alles wat te maken heeft met de IP's. Want ik weet nl niet waar ik het IP-adres moet checken.

christine

Dit is nog een foto van iets van IP.

christine

Ik kwam ook iets tegen ivm UPnp waar lemon over sprak en heb die (als ik het juist gedaan heb) geactiveerd.  Dan heb ik ook gezien dat de firewall op disabled staat is dat goed? Ik hoop dat dat al iets duidelijker maakt. 
Voor Lemon: ja ik heb er twee want dat was volgens dit stukje in bijlage de oplossing

lemon

Kan iemand Christine dan eerst even uitleggen hoe je die modems zo achter elkaar zet dat er gegarandeerd slechts eentje IP adressen uit deelt?

En Christine heb je ook geprobeerd om 1 modem te gebruiken? Is de DHCP server van een van beide modems uit? Want dat moet toch echt. Anders raak je echt nooit op internet. Weet je zeker dat je modem niet compatibel is? Het lijkt zo onwaarschijnlijk dat het zo zou zijn..........

SmellingMarantz

Gewoon de modem aan de coax of telefoonaansluiting hangen en daarna DHCP op alle ander routers uitschakelen.
Niet moeilijk he.
PM 310 wordt heet en stinkt, rechterkanaal doet slecht
PM 8000
ST 310
Sd 1015 riemen kapot en leesknop desmagnetiseerd
TT 2000

Faxe

Het Sagemcom modem heeft een router en DHCP server ingebouwd. De Sitecom router heeft ook een DHCP server ingebouw. Je zult in ieder geval één van beide DHCP servers moeten uitzetten. Werk je met alleen vaste IP adressen dan moeten ze beide uit.

Dit plaatje wekt de indruk dat de DHCP server van de sitecom aanstaat:



De IP adressen die getoond worden op bovenstaand plaatje

192.168.0.101 tot en met 192.168.0.104 passen niet echt bij het IP adres wat de marantz nu heeft 192.168.001.020.

Heb het idee dat de Marantz en Nas wat betreft netwerk wel goed ingesteld staan met beide een vast IP adres en dat dit niet matched met de IP adressen die het Sitecom router hanteert.

Zou me niet verbazen dat als je de Marantz rechtstreeks op het modem aansluit en het vaste IP adres weghaalt het gewoon werkt.

Mijn inschatting is dat iemand met een beetje verstand van netwerken dit in een kwartiertje heeft opgelost.

De marantz en NAS kunnen als ik het goed begrijp wel met elkaar communiceren. Heeft de NAS ook een vast IP adres? Zo ja, kun je van de NAS

lemon

Nou we komen to the point. Je hebt waarschijnlijk 2 DHCP servers aanstaan. Je mag er maar eentje aan hebben......

Daarom raak je niet op internet. Laat ons maar weten wanneer je eentje uit hebt..... begrijp je waar het om draait?

Als je 2 DHCP servers hebt zullen die ook allebei IP adressen uitdelen maar dan krijgt elk apparaat 2 IP adressen en weet het apparaat niet meer welk IP adres het heeft. Dus raakt het nooit op internet. Het is een beetje alsof jij Christine wordt genoemd maar ook Jantje. Je weet dan laastst niet meer wie je bent. Zo is het nu ook met je Marantz. Ik heb met hem te doen....

nonono nonono violent1 nonono nonono

christine

Geen medelijden met mij?  :-o Al eens het gevoel gehad dat je Chinees zit te lezen?  :wink:
Maar ik denk dat ik de uitleg wel begrijp van mij en Jantje. Dus ga ik nu op zoek achter die DCHP en ga ook eens proberen de Marantz  rechtstreeks om de modem aan te sluiten en het IP weghalen zoals Faxe zegt. Let's go    byebye byebye byebye


christine

Beste mensen, ik ben niet in slaap gevallen hoor maar ik ben niet van de gezondste en kan maar af en toe aan die Marantz werken. Heb al één en ander geprobeerd maar ben nog niet klaar. Dus niet weglopen hoor, ik kom terug! :yes: :yes: :yes: :yes:

Marvin

Misschien dat er iemand in de buurt woont en het voor een bak koffie en een gevuldekoek binnen een kwartiertje kan en wil oplossen?!

christine

pompom pompom Altijd welkom!  ik woon in Oostakker (België!) en daar hebben we zooo lekkere koeken  :wink:
Even opsommen wat ik tot hier toe geprobeerd heb:

In scarletmodem: staat nu uiteindelijk dit (foto 1)


Het ip adres is dat van de scarletmodem
Heb ook geprobeerd met IP van NAS, doet niks
IP ook eens op 0 gezet, doet niks

In marantz:
Bij IP besturing: altijd aan
Netwerkinstellingen zie foto2


In sitecom modem:
DHCP op enable gezet

Als ik nu in de marantz  naar internet radio ga, probeert hij iets af te spelen maar dan komt er "verbinding verbroken"

IP van Marantz is nu 192.168.0.101
De andere IP's weet ik nu niet meer want de vroegere lukken niet en ik weet niet hoe ik die kan vinden want ik Ik kan ook niet meer in de NAS, ook niet via het programma op mijn PC

BCUS vroeg ook of ik de Marantz app kon gebruiken: niet dus: die vraagt om een toestel toe te voegen maar zou niet weten wat ik daar moet invullen

Op een gegeven kreeg ik op het tv scherm (Marantz) ook iets van dat ik dit moest invullen:

Configuratiescherm>netwerk>internet
Draadloze netwerken beheren
Eigenschappen van adapter
IP adres ingeven 192.168.20.1
Standaard gateway 192.168.001.001

maar dan kon in niet verder in windows
Is dit omdat er een hdmi kabel naar mijn pc gaat?
Met de pc gaan we op internet via de modem van scarlet, is dat ok?
Ik denk dat ik het helemaal om zeep geholpen heb. HLP :cry:


Cornelis1921

stupid Dan is mijn setup met versterker, CD-speler en analoge tuner toch een stuk eenvoudiger...

I.i.g. en nogmaals succes en sterkte Christine.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *