Ik geraak met mijn Marantz sr7007 niet op internet.

Gestart door christine, juni 01, 2014, 12:39:25

Vorige topic - Volgende topic

christine

Ik heb al maanden deze versterker. Iemand heeft mij geholpen om in verbinding te komen met de NAS die er bij staat maar op internetradio en spotify geraak ik niet. :-(
Onze configuratie is als volgt: Ik heb een router van provider Scarlet, een router van sitecom: de gigabit router dualband 300 N , een nas van seagate en een marantz sr7007.

Internet komt binnen via een blauw kabeltje dat naar de router van Scarlet gaat. In de LAN-poort van deze laatste zit een kabel die naar de router van Sitecom gaat en in .... Van de router van Sitecom gaan er dan twee witte kabels naar 1) de Marantz en 2) de PC, een blauwe kabel gaat naar de NAS

Instelling van de sitecom router: in bijlage

Bij DHCP server:  staat bij 802.1 spanning tree: disabled (heb al geprobeerd om dit op enable te zetten, maar helpt niet)
De modem/router van Scarlet:

Heb bij advanced settings, route,  het IP adres ingegeven van de Marantz maar als ik dan naar internet ga via de Marantz krijg ik eerst "now playing" en dan een zwart scherm
Heb dan het ip adres ingegeven van de NAS dan krijfg ik "now playing, rechts onderaan begint een rondje te draaien en dan "verbinding verbroken" en dan een zwart scherm.

Ik gebruik waarschijnlijk niet altijd de juiste woorden voor alles maar ik ben dan ook een leek in het opstellen van receivers.

Ik zou verschrikkelijk blij zijn mocht er iemand zijn die mij kan helpen. Achter zo'n 6 maanden zouden we de Marantz toch echt eens goed willen gebruiken.

grtjs
Christine

Cornelis1921

Ik hoop voor jullie dat er spoedig iemand met een oplossing komt. :yes: notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Maurice

Ik denk dat je goed met kijken naar de instellingen van je router. Het handigste is om je NAS een static ip te geven, zodat je dit ip ook in je receiver kan zetten. Verder moet je zorgen dat je receiver goed staat, via dhcp een ip ontvangen. Verder kan ik je zo niet helpen, ken de receiver niet en heb geen toegang tot je router.

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

lemon

Ik heb ook zo'n sitecom router gehad. En ik kan je verzekeren dat het handigst is om een DYNAMISCH IP adres door de router toe te laten wijzen. Gebruik in je netwerk eigenlijk nooit een statisch adres als dit niet echt nodig is. Je krijgt dan te maken met een eindeloze reeks ellende van instellingen die op elkaar moeten aansluiten als je iets nieuws op je netwerk zet.

Ik zou eerst de router resetten naar fabrieksinstellingen. Daarna moet je UPnP activeren die volgens mij op de router zit en verder hoef je volgens mij niet zoveel in te stellen.

Als het dan nog niet lukt doe je ook een reset van je Marantz. Ik ben er vrijwel zeker van dat hij daarna onmiddellijk met internet verbinding maakt. Je kunt voor je hem reset eerst nog een backup van je audyssey setting maken dan hoef je die niet opnieuw in te stellen. Maar als je toch bezig bent.... doe het maar allemaal want misschien staat er daarbij ook nog wel iets niet helemaal goed.

Het moet echt heel makkelijk gaan............ :yes: :yes: :yes: notworthy notworthy notworthy :yes: :yes: :yes:

BCUS

Als alles werkt behalve internet, check dan ook eens in de setup van marantz bij netwerk en dan instellingen of daar ook een gateway en dns server is ingevuld. Zo niet vul daar dan je router ip adres in.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
SR7007 / Sony BDP-S790 / Monitor Audio Apex serie / Sony KDL40ex720 / Mede8er / SONOS

BCUS

SR7007 / Sony BDP-S790 / Monitor Audio Apex serie / Sony KDL40ex720 / Mede8er / SONOS

christine

Bedankt al allemaal voor deze info! Ik ga het eens uitproberen. Hopelijk is het echt zo eenvoudig want als iemand tegenwoordig "Marantz" zegt tegen mij krijg ik de kriebels  :-o en mijn man durft zelfs niet meer te vragen hoe het ermee zit.   :oops: Wish me luck. pompom

Faxe

Waarom gebruik je de tweede sitecom router?

Je zou kunnen proberen om de reciever eens rechtstreeks op de router van Scarlet aan te sluiten.

christine

Omdat ik gelezen heb in de gebruiksaanwijzing dat deze Marantz niet compatibel is met PPPoE. Ergens heb ik dan gevonden dat dit kon opgelost worden door er een router tussen te steken. Bij Mediamarkt zeiden ze ook dat dat zou helpen.

Faxe

AndreC

Denk een reset van modem en Marantz moet voldoende zijn.

Hier was het inpluggen en spelen.
Het eerste wat ik getest had was een firmware update, of deze voorhanden was.
2e was internet radio, het speelde meteen.

En inderdaad de tip dynamisch ip zou ik zeker controleren of die op die stand staat.

Kort door de bocht zeg ik dus eigenlijk, ik heb hem geplaatst, kabels aangesloten en setup-menu gedaan en zonder problemen was het allemaal oké.
Zonder ook maar iets aan router en dergelijke te veranderen.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

christine

De modem van Scarlet is Sagemcom vdsl2 en de router is van sitecom is een gigabit router N600 xs WLR5000 UK. Ik heb die router wel nodig voor de Nas want bij die van Scarlet is er maar 1 aansluiting.

BCUS

Nogmaals, als alle randapparatuur werkt, de nas en eventuele pc en iPads ed werken en internet hebben is enkel het euvel dat de marantz of een verkeerde ip adressering heeft of dat de "weg" naar internet niet vindbaar is. Maak een foto van hetgeen ik eerder heb laten zien. Vervolgens post deze dan even. Daarnaast check je even het ip-adres van de sitecom router want die geeft denk ik alle ip's uit. Vanuit die twee punten komen we verder denk ik. Reboots ed zonder eerst even zaken uit te sluiten is onnodig als al het andere gewoon werkt.

Laatste checkvraag: kan je met je telefoon marantz app bedienen en de reciever aan en uitzetten? Zo ja is ook dit bevestiging dat er al een hoop goed staat!

christine

Ik ga inderdaad eerst eens naar de instellingen kijken van die IP's (voor zover ik het snap) want volgens mij hebben die allemaal een vast IP, dus ik kan al beginnen met ze een automatisch IP te laten kiezen. Zal dan ook doorgeven hoe alles hier is ingesteld (met fotootje). Zal voor morgen zijn want de tv is hier ingenomen en via de pc geraak ik niet in die instellingen.
Ga nu wel eens kijken naar die App Ik heb wel een tablet met android dus even zoeken hoe dat moet.
Allemaal al bedankt!

christine

Nog een vraag. Als ik die IP adressen niet vast zet. Hoe kan ik die dan terugvinden via de computer? Nu weet ik als ik bv. 192.168.0.100 invul ik bij de Marantz terecht kom en bij 192.168.0.101 bij de Nas enz... Als ik dit echter ga veranderen, hoe kan ik dan nog instellingen veranderen?