Ik heb al maanden deze versterker. Iemand heeft mij geholpen om in verbinding te komen met de NAS die er bij staat maar op internetradio en spotify geraak ik niet.
Onze configuratie is als volgt: Ik heb een router van provider Scarlet, een router van sitecom: de gigabit router dualband 300 N , een nas van seagate en een marantz sr7007.
Internet komt binnen via een blauw kabeltje dat naar de router van Scarlet gaat. In de LAN-poort van deze laatste zit een kabel die naar de router van Sitecom gaat en in .... Van de router van Sitecom gaan er dan twee witte kabels naar 1) de Marantz en 2) de PC, een blauwe kabel gaat naar de NAS
Instelling van de sitecom router: in bijlage
Bij DHCP server: staat bij 802.1 spanning tree: disabled (heb al geprobeerd om dit op enable te zetten, maar helpt niet)
De modem/router van Scarlet:
Heb bij advanced settings, route, het IP adres ingegeven van de Marantz maar als ik dan naar internet ga via de Marantz krijg ik eerst "now playing" en dan een zwart scherm
Heb dan het ip adres ingegeven van de NAS dan krijfg ik "now playing, rechts onderaan begint een rondje te draaien en dan "verbinding verbroken" en dan een zwart scherm.
Ik gebruik waarschijnlijk niet altijd de juiste woorden voor alles maar ik ben dan ook een leek in het opstellen van receivers.
Ik zou verschrikkelijk blij zijn mocht er iemand zijn die mij kan helpen. Achter zo'n 6 maanden zouden we de Marantz toch echt eens goed willen gebruiken.
grtjs
Christine