Marantz SR6007 ruist bij 1080p op PS4

Gestart door Kareltje.D, mei 29, 2014, 13:42:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Kareltje.D

Hallo,

Onlangs heb ik een PlayStation 4 gekocht en deze op m'n Marantz SR6007 aangesloten. Wanneer ik de resolutie van mijn PS4 op 1080p zet begint het beeld te storen. Ik zie ruis op het beeld verschijnen en af en toe springen er ook strepen in beeld.

Wanneer ik de resolutie van de PS4 terugzet naar 720P is er niks aan de hand en verloopt alles soepel. In het verleden heb ik dit ook met mijn PS3 gehad en toen besloten om de instellingen op 720P te zetten omdat er nog nauwelijks 1080P content voor de PS3 beschikbaar was. Nu dit voor de PS4 wel het geval is wil ik hier dan ook graag wél gebruik van maken.

In een ander topic is een aantal jaar geleden dit probleem ook al besproken. Hier wordt echter geen oplossing genoemd http://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=6040.0. Mijn vraag is of er in de tussentijd nog meer mensen zijn die deze klachten ook hebben en of er wellicht iemand is die heeft kunnen ontdekken waar dit probleem vandaan komt en hoe dit is op te lossen.

Ik was nog niet van plan om een nieuwe tv en/of receiver aan te schaffen :-).

Alvast dank voor het meedenken!

Kareltje.D

Is er niemand met dezelfde ervaring? :-o Vanavond ga ik een andere tv aansluiten om te kijken of dit het probleem verhelpt...

SmellingMarantz

Nee, ik heb ook geen PS4. Alleen Xbox 360.  redface
Helaas heeft de PM8000 geen HDMI of optical/coax audio. Geluid is via tulpstekkers aangesloten.  :'(

Heb je al geprobeerd zonder SR6007?
Of met de PS3 op Full HD?
PM 310 wordt heet en stinkt, rechterkanaal doet slecht
PM 8000
ST 310
Sd 1015 riemen kapot en leesknop desmagnetiseerd
TT 2000

Marvin

Als je er 2meter vanaf zit is het verschil tussen 720p en 1080p te verwaarlozen.
Snap dat het geen bevredigend antwoord is, maar in feite mis je er niets aan.

SmellingMarantz

Het zou ook kunnen dat de Marantz alleen 1080P/24Hz ondersteunt.
Aangezien PS3 en PS4 vaak op 50 Hz of 60 Hz werken.
PM 310 wordt heet en stinkt, rechterkanaal doet slecht
PM 8000
ST 310
Sd 1015 riemen kapot en leesknop desmagnetiseerd
TT 2000

Kareltje.D

@ SmellingMarantz: Wanneer ik m'n PS3/PS4 direct op de tv aansluit dan is er niks aan de hand. Wanneer ik beide consoles op de SR6007 aansluit en de resolutie naar 1080p zet dan begin ik ruis te krijgen en springen er zo nu en dan strepen in beeld.

@ marvin: Wellicht is het verschil te verwaarlozen, maar dan nog vind ik het raar dat een receiver van een paar honderd euro goedkoper beter beeld geeft dan mijn Marantz.


Wanneer ik via de PS3/PS4 een blu-ray afspeel is er vervolgens niks aan de hand en ziet het beeld er kraakhelder uit. Zou dit dan toch met het aantal Hz te maken hebben?

Gertjan Verboon

Heb ook een sr6007 en ps4.
Ik heb nergens last van alles werkt zoals het zou moeten. Heb op de marantz de HDMI resolutie op auto staan. Verder alle beeldverbeteraars op 0.

Marvin

Ja Karel, dat is ook raar en ik zou het zelf ook gewoon op 1080p willen hebben.
Maar het verschil is te verwaarlozen. Haha

Kareltje.D

Gertjan,

Wat gebeurt er bij jou als je deepcolour aan zet op de PS4?

Instellingen --> geluid en scherm --> instellingen video-uitvoer --> diepe-kleurenuitvoer

Als ik dit doet versterkt dit het storen/ruis op het scherm.

Marvin


Gertjan Verboon

Kan niet kiezen tussen aan en uit. Alleen automatisch of uit. Staat bij mij automatisch.
Resolutie 1080p
Tv grootte 65inch
RGB bereik automatisch
Y Pb/CbPr/Cr-bereik  automatisch
Diepe-kleurenuitvoer automatisch.
Alles werkt perfect goed beeld en geluid over alle boxen zonder ruis .

Marvin

Een goed scherm heeft geen enkel van de 'beeldverbeteringen' nodig.
Alles uit, -en van daar uit stel je je beeld in.
Bij voorkeur met een test'dvd of Bluray. Volgende stap is laten calibreren, maar zelf kan je ook een aardig eind komen.

Gertjan Verboon

Marvin dit zijn de instellingen van de PS4. Alle beeldverbeteraars van mijn scherm staan uit en verder is mijn scherm gekalibreerd. Ik heb alleen een aparte stand voor overdag.

Kareltje.D

Ook ik heb alle verbeteraars van de receiver uit staan. In het verleden heb ik m'n scherm gekalibreerd met een test blu-ray dus dat zit wel goed.

Maar als ik die diepe kleuren op automatisch zet dan wordt het scherm erg slecht. Hmmz ik ga morgen nog eens contact opnemen met de winkel waar ik hem gekocht heb.

Voor de volledigheid: ik heb een 46" lcd van Samsung LE46b750. Misschien dat het daar nog mee te maken zou kunnen hebben. Maar zoals eerder gezegd heb ik hem ook op een 32" LED Philips aangesloten en dan heb ik hetzelfde probleem.

Geluid is verder prima!

Kareltje.D

Het probleem lijkt te zijn opgelost! hello HB

Ik heb de HDMI kabel van de ps4 naar de receiver vervangen door de HDMI kabel die ik bij de ps4 heb gekregen. Vervolgens heb ik de (duurdere) HDMI kabel die ik nu dagoverzicht heb, geplaatst tussen de receiver en de tv. De kabel die ik nu dus uiteindeljk heb verwijderd is een goedkope HDMI kabel geweest die ik bij een headset kreeg.

Nu dus even aankijken of het probleem echt niet meer optreed, maar tot nu toe ziet het er goed uit! Heb ook deep colour op automatisch gezet en geen beeldruis meer.

Blijkbaar zit er wel degelijk een verschil tussen goedkope en duurdere HDMI kabels (iets waarvan veel mensen zeggen dat dit niet zo is).