Problemen met 1080p uit PS3 via SR6004

Gestart door SilverShark, december 14, 2010, 01:04:15

Vorige topic - Volgende topic

SilverShark

Zijn er meer mensen die problemen hebben een goed 1080p signaal van een PS3 (aangesloten via SR6004) op hun te TV tonen?

Mijn 1080p signaal vertoont helaas ruis (witte pixels/strepen). De PS3 zit aangesloten op 1 van de HDMI ingangen van de SR6004. Op de 1e uitgang van de SR6004 zit de TV aangesloten, op de 2e uitgang de beamer. Resoluties 720P en 1080i vanaf de PS3 vertonen geen ruis, echter ik wil graag kunnen genieten van 1080p.

Het wisselen van kabels e.d. heb ik al geprobeerd maar dat geeft geen verbetering. Het direct aansluiten van de PS3 op de TV geeft GEEN problemen met weergave in 1080p. Op de SR6004 zitten op andere HDMI ingangen ook nog een Blu-Ray speler en een Mede8er aangesloten, deze vertonen wel een goed 1080p signaal (met dezelfde kabels als de PS3).

Wat kan dit zijn? Iets tussen de PS3 en de SR6004? Of toch een kabel probleem?
Beter nog, hoe kan ik dit oplossen?
Zijn er mensen die wel een goed 1080p signaal krijgen via een SR6004?

HLP

Hoor het graag!

sattie

Goedendag,

Update de PS3 naar de laatste software en kijk eens of het effect heeft als je de functie "Deep Color"uitzet  in de PS3.

SilverShark

Hoi Sattie,

De PS3 had reeds de laatste update, maar het uitzetten van de "Deep Color" functie heeft wel een 'storingsvrij' signaal opgeleverd, thanks!  Het is in ieder geval beter dan dat het was, met de deep color functie aan. pompom

Weet jij toevallig wat deze functie precies doet?

SilverShark

Houdt dit overigens in dat de SR6004 niet met deze zgn. "Deep Color" functie kan omgaan?

Dit aangezien de PS3 direct aangesloten op de TV met de deep color functie aan wel een goed signaal oplevert...

Cadfael

Ik heb dezelfde setup en geen problemen mee gehad.
Volgens mij heb ik deep color ook gewoon aan staan.

Hoe heb je jouw SR ingesteld? Doet die ook nog een keer upscalen? Ik heb dat namelijk uitgezet omdat ik dan wel merk dat het net even wat teveel vraagt en het beeld nogal traag overkomt. en 2x converteren is ook een beetje overbodig lijkt me.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

Mark

Hoi, ik heb hiervan een aantal maanden geleden al melding gemaakt op dit forum. Ook in combi met bd7004 geeft resolutie 1080p ruis in beeld. Idd uitzetten deepcolor lost alles op. Deepcolor is een 24bits resolutie voor kleur. Dit is echter theoretisch daar kleurresolutie op dvd of bd maar 18bits is. Maw je mist helemaal niets als je deepcolor uitzet. Het is als het ware voorbereiding op toekomst. Tevens is 18bits meer dan genoeg voor perfecte weergave kleurdiepte. Waarom de setting deepcolor ruis geeft is onbekend. Blijkbaar gebeurt dit ook in combi met PS3 wat mijn vermoeden ri sr6004 brengt.

Mark 

Mark-SR6004

Ik heb hetzelfde probleem al vanaf de aankoop in juli 2010.
PS3 rechtstreeks op de Panasonic TX-P42G10 geeft geen enkel probleem.

Aangesloten via de SR 6004 met alleen een HDMI/kabel valt spontaan het beeld uit en zie ik sneeuw, het geluid komt dan nog wel door.
Op de PS3 al bovenstaande instellingen getest en op de SR 6004 bovengenoemde instellingen aangepast, maar het probleem blijft.

Het vreemde is dat dit probleem op elk moment kan plaatsvinden. Soms meteen, maar vaak na een uurtje (of 2). Overigens is het aanpassen van de resolutie ook geen oplossing bij mij, het is dus bij elke resolutie!

Andere vraag is of er een update mogelijk is en belangrijker nog; lost een update dit probleem op?!

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)

Stadium III

Neem eens contackt op met audioservice in elst
Dit om hun te vragen als het bekend probleem is en er update's voor zijn
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Mark-SR6004

Zijn er voordat ik dit ga doen nog bepaalde instellingen die ik moet nalopen?
Heb naar mijn idee alles juist ingesteld, maar je weet nooit...

Mark-SR6004

Marantz net teruggekregen. Marantz heeft het probleem niet geconstateerd en heeft een update uitgevoerd. Samen met een update van de Panasonic tv en de PS3 zou het probleem verholpen moeten zijn.
Het resultaat: nog steeds begint het beeld te flikkeren en uiteindelijk ruis.

Help!!!!!

Kan het dan toch aan een instelling liggen? Ik heb nu nog niets gewijzigd aan de marantz.
Een vriend van mij heeft exact hetzelfde set en heeft nergens last van?????!!!

Hopelijk kan iemand me helpen voordat ik alles weer moet afkoppelen en opnieuw moet opsturen naar Marantz...

lo

Waar is ie naar toe opgestuurd of hoe of door wie is dit gedaan?
Opgestuurd naar marantz zegt me niets!
Alle marantz apparaten gaan normaal gesproken naar audioservice in Elst. Ik zou indien het probleem niet is opgelost toch weer contact opnemen met het kanaal wat je nu hebt bewandelt.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Cadfael

ik heb laatst ook ondervonden dat bij mijn philips blurayspeler (bdp8000) weer sneeuw geeft bij afspelen van dvd's. Dit gebeurd gewoon opeens als je een film aan het kijken.

ik heb toen deep color (op de blurayspeler) uitgezet en daarna gebeurde het niet meer.
Zou het kunnen dat de sr6004 hier gewoon niet lekker tegen kan?

echter heb ik dit alleen bij dvd's. als ik een bluray kijk dan gaat het perfect.
volgens mij heb ik deep color op de ps3 ook gewoon aan staan.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

Mark-SR6004

De Marantz is opgestuurd gweest naar de audioservice in Elst. Zij hadden het probleem niet geconstateerd en de Marantz ge-update. Deep color op de ps3 staat al uit. Ik heb echt alle instellingen geprobeerd, ook met zo min mogelijk aanpassingen (upscale, etc.) op de ps3. Ik zal wel weer contact opnemen met de Audioservice. Ik vind het echt gek, ben ik dan echt de enige met dit probleem? Ik begin toch steeds meer te twijfelen of het toch niet aan de hdmi kabel ligt. Maar ja, dit is de 3e die ik probeer(verschillende merken!) en steeds hetzelfde probleem.

Opvallend: Na de update van de Marantz is de sneeuw minder 'digitaal' dwz de sneeuw die we kennen van de tv die geen ontvangst heeft. Eerst was het vierkant blokkerige sneeuw...

Maar nogmaals de vraag: Zijn er geen cruciale standaard instellingen die ik moet aan/uitzetten? Misschien mis ik iets...

JohnWx

Citaat van: Mark-SR6004 op juni 24, 2011, 22:20:22
De Marantz is opgestuurd gweest naar de audioservice in Elst. Zij hadden het probleem niet geconstateerd en de Marantz ge-update. Deep color op de ps3 staat al uit. Ik heb echt alle instellingen geprobeerd, ook met zo min mogelijk aanpassingen (upscale, etc.) op de ps3. Ik zal wel weer contact opnemen met de Audioservice. Ik vind het echt gek, ben ik dan echt de enige met dit probleem? Ik begin toch steeds meer te twijfelen of het toch niet aan de hdmi kabel ligt. Maar ja, dit is de 3e die ik probeer(verschillende merken!) en steeds hetzelfde probleem.

Opvallend: Na de update van de Marantz is de sneeuw minder 'digitaal' dwz de sneeuw die we kennen van de tv die geen ontvangst heeft. Eerst was het vierkant blokkerige sneeuw...

Maar nogmaals de vraag: Zijn er geen cruciale standaard instellingen die ik moet aan/uitzetten? Misschien mis ik iets...

misschien de mismatch met de bepaalde onderdelen

heb je al is een keer een ander scherm er op gehad ? en alles los gehaald en stuk voor stuk alles aansluiten maar dan wel eerst het nieuwe aangesloten onderdeel even kijken of het werkt 

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Vlearmoes

Ik weet  het niet zeker   maar zoekt de PS3 niet zelf de beste resolutie om uit te sturen??
volgens mij kijkt de PS3 naar aangesloten componenten

als je de PS3 nu eens zelf laat beslissen   zet de Ps3 op een lage resolutie en vink dan alle andere aan

dan kijken wat ie vindt ??

edit; heb je de I/P config aanstaan in je SR ?
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v