Versterker kopen

Gestart door The Loner, mei 29, 2014, 11:10:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

The Loner

Hoeraaa, groen licht gekregen voor aanschaf nieuwe amp, heb maar 1 vraag, Cyrus 8a of Marantz PM8005?

Peter Kudelstaart

Hier kan je eigenlijk maar 1 advies geven: ga luisteren! Ik denk dat deze versterkers behoorlijk van elkaar verschillen. En dan is het natuurlijk van belang welke luidsprekers je eraan hangt. Welke luidsprekers heb je? En dan is er natuurlijk nog de akoestiek van de luisterruimte.

Groet Peter
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

jrm

Tsja, versterkers moeten het geluid versterken en weergeven, ik zou voor de 'looks' gaan.
Belangrijker is de 'match' met de speakers, welke speakers heb je nu? Kan je in de winkel van je keuze ook luisteren met die speakers? Wat heb je verder nog aan hardware staan? Ook daar is de match belangrijk mee.

Succes met je speurtocht naar een fraaie versterker, kijk anders ook voor 2e hands, met de handige forumreparateurs is een onderhoudsbeurt niet duur en de oudere versterker kan zomaar langer meegaan dan een nieuwe.... 

Peter Kudelstaart

Citaat van: jrm op mei 29, 2014, 11:15:55
Tsja, versterkers moeten het geluid versterken en weergeven, ik zou voor de 'looks' gaan.
Belangrijker is de 'match' met de speakers, welke speakers heb je nu? Kan je in de winkel van je keuze ook luisteren met die speakers? Wat heb je verder nog aan hardware staan? Ook daar is de match belangrijk mee.

Succes met je speurtocht naar een fraaie versterker, kijk anders ook voor 2e hands, met de handige forumreparateurs is een onderhoudsbeurt niet duur en de oudere versterker kan zomaar langer meegaan dan een nieuwe....

Op looks zou ik zeker voor de Marantz gaan, want o wat is die Cyrus lelijk.  En inderdaad, tweedehands is er heel veel moois te krijgen. De versterkers die The Loner noemt zijn tweedehands alleen niet of nauwelijks verkrijgbaar.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

The Loner

#4
Natuurlijk ga ik niet voor het uiterlijk (onbegrijpelijke opmerking), maar voor muzikaliteit.
Ik heb nu een paar monitor audio studio 2se speakertjes staan.