Bekabeling 6300

Gestart door fredastaire2, mei 14, 2014, 17:08:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

fredastaire2

ff die ouwe tulpen vervangen door nieuwe. En ja, ik heb de originele bewaard, dus als hij ooit "terug naar origineel" moet, dan kan dat. Is het optimaal wat ik gedaan heb? Vast niet.. Is het een verbetering? Ja. Al was het alleen al dat de "min" van die ouwe tulps behóórlijk "krom" geworden zijn in de loop der tijd.
(Voor mijn doen) Netjes geslodeerd en geborgd op de manier hoe het zat, dus denk dat ik mn best gedaan heb.

Marvin

Ziet er wel beter uit dan die ouwe meuk.

fredastaire2

Citaat van: marvin op mei 14, 2014, 17:28:21
Ziet er wel beter uit dan die ouwe meuk.
Dat dacht ik. ;)

fredastaire2

Aangesloten. Ziet er nu dus ook achterop de 4300 idd een stuk beter uit. :)

jeroen pijper

Wat heb je er invredesnaam allemaal aangesloten op de 4300.

Sent from my marantz 4230

Marantz 2015 Marantz 4230
Harman Kardon 430 Sansui 8080DB pioneer sx 737 sony str 7055


speakers
bose 205 Marantz 7g

fredastaire2

Citaat van: jeroen pijper op mei 14, 2014, 18:21:00
Wat heb je er invredesnaam allemaal aangesloten op de 4300.

Sent from my marantz 4230
- 6300 Draaitafel
- CD 72 CD Speler (dubbel, dus variabele volumeregeling "achter"luidsprekers)
- 5220 Cassettedeck
- AKAI GX 630 D / PRO Bandrecorder
- Asus Xonar Essense STX Geluidskaart (PC)
- 4 Speakers
- Antenne (Coax)
dus hij zit "aardig" vol idd.  8-)

jeroen pijper

#6
Citaat van: fredastaire2 op mei 14, 2014, 18:31:17
- 6300 Draaitafel
- CD 72 CD Speler (dubbel, dus variabele volumeregeling "achter"luidsprekers)
- 5220 Cassettedeck
- AKAI GX 630 D / PRO Bandrecorder
- Asus Xonar Essense STX Geluidskaart (PC)
- 4 Speakers
- Antenne (Coax)
dus hij zit "aardig" vol idd.  8-)

Ja idd. Ik heb 4 speakers 1 pc en 1 platenspeler + gnd 2x 300 ohm antennes.
Bij mij zit het plat de aansluitingen en niet recht op. Pioneer sx 650

Sent from my marantz 4230

Marantz 2015 Marantz 4230
Harman Kardon 430 Sansui 8080DB pioneer sx 737 sony str 7055


speakers
bose 205 Marantz 7g

fredastaire2

zit er nu een paar uur naar te luisteren, maar damn.. alsof er een gordijn weggetrokken is.. En nee, het is geen placebo effect, ik hoor de rumble veel minder (zeg maar gerust "inaudible") aanwezig aan het eind van een LP, het stereobeeld is veel beter en ábsoluut meer dynamiek en diepte. Nogmaals: nee, ik ben niet gek, het is serieus alsof er een gordijn weggetrokken is. En nu... krijg ik dus het volgende gevoel.. "Hoe zou ie klinken met m'n wijlen Denon DL 160 die ik ooit had en de naald van brak die destijds in m'n 6170 hing"
Crap.. het "geluidsvirus" is een hardnekkige "ziekte" die nóóit overgaat ben ik bang.  :-P
Voor degenen geïnteresseerd: Er zit nu een Grado Gold in.
http://www.gradolabs.com/page_cartridges.php?item=67e579b4d599785184db2f07f46fec27
De Denon;
http://www.denon.de/de/product/pages/product-detail.aspx?catid=hificomponents&subid=cartridges&productid=dl160

Paul

Citaat van: fredastaire2 op mei 14, 2014, 22:29:16
zit er nu een paar uur naar te luisteren, maar damn.. alsof er een gordijn weggetrokken is.. En nee, het is geen placebo effect, ik hoor de rumble veel minder (zeg maar gerust "inaudible") aanwezig aan het eind van een LP, het stereobeeld is veel beter en ábsoluut meer dynamiek en diepte. Nogmaals: nee, ik ben niet gek, het is serieus alsof er een gordijn weggetrokken is. En nu... krijg ik dus het volgende gevoel.. "Hoe zou ie klinken met m'n wijlen Denon DL 160 die ik ooit had en de naald van brak die destijds in m'n 6170 hing"
Crap.. het "geluidsvirus" is een hardnekkige "ziekte" die nóóit overgaat ben ik bang.  :-P
Voor degenen geïnteresseerd: Er zit nu een Grado Gold in.
http://www.gradolabs.com/page_cartridges.php?item=67e579b4d599785184db2f07f46fec27
De Denon;
http://www.denon.de/de/product/pages/product-detail.aspx?catid=hificomponents&subid=cartridges&productid=dl160
Kabels is net als vrouwen je moet er in geloven en er een goed gevoel bij hebben, mooi dat het qua geluid een beter geluid geeft.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

fredastaire2

Citaat van: Paul op mei 15, 2014, 17:29:42
Kabels is net als vrouwen je moet er in geloven en er een goed gevoel bij hebben, mooi dat het qua geluid een beter geluid geeft.
Hmmz.. 1 probleem: ik heb niks met "geloof".. Ik ben iemand van feiten en observaties. Niet-subjectieve observaties in dit geval:
1: de lichte brom ben ik kwijt wanneer de arm richting "positie einde LP" gaat (zelfs met volumeknop op 10)
2: Bij een LP van The Beatles zitten stemmen / instrumenten nu dus écht op links en rechts, waar het voorheen bij balans links / rechts "in echo" / "overspraak" wél hoorbaar was.
Voor de rest: ik ben er blij mee, ja. :)

Paul

Mooi man  :wink:  lichte brom kon ook een aardprobleempje zijn maar is opgelost las ik.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

Citaat van: Paul op mei 15, 2014, 17:29:42
Kabels is net als vrouwen je moet er in geloven en er een goed gevoel bij hebben, mooi dat het qua geluid een beter geluid geeft.
:schater: notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *