Marantz DA-12 onderhoud

Gestart door SB_Marantz, mei 06, 2014, 23:47:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EGT

Mooi om te zien, netjes hoor! :-)

De modificaties zijn inderdaad (helaas) door de vorige eigenaar gedaan.

@ Bas focal, enig idee wie nog een TDA1541 S2 te koop heeft? Heb dan zeker interesse :-)


bas focal marantz

Citaat van: EGT op mei 07, 2014, 21:05:10
Mooi om te zien, netjes hoor! :-)

De modificaties zijn inderdaad (helaas) door de vorige eigenaar gedaan.

@ Bas focal, enig idee wie nog een TDA1541 S2 te koop heeft? Heb dan zeker interesse :-)
Vraag eens aan lloll een paar posts terug of via zijn site http://www.dutchaudioclassics.nl/For_sale/
waar ik niet naar wil kijken want oh wat staat er weer mooi spul te koop HLP

bas focal marantz

Toch aan het kijken
cd100 prototype  cd100 nieuw in doos .
cd7   cd15 cd80   cdd882 .

Oh wat een mooie apparaten toch allemaal.

Als ik het geld had zou ik ze allemaal nemen.


thanatos

Citaat van: jowa op mei 07, 2014, 17:15:43
Was dit die "beroemde" Siltech mod?
Ziet er niet uit en dan die batterij aan elko's.
Goed dat je die hebt verwijderd.

Vind de modificatie nog wel meevallen.. heb het wel veel erger / rommeliger gezien.. die bypass caps kun je over twisten evenals de buffer vergroting.. Die dac zit van origine al mooi in elkaar dus mijn keuze zou ook zijn hem weer origineel te maken/houden.

thanatos

Citaat van: EGT op mei 07, 2014, 21:05:10
Mooi om te zien, netjes hoor! :-)

De modificaties zijn inderdaad (helaas) door de vorige eigenaar gedaan.

@ Bas focal, enig idee wie nog een TDA1541 S2 te koop heeft? Heb dan zeker interesse :-)

Moet ergens nog wel een S1 sjippie hebben liggen..

thanatos



Wie overigens zo met blote draad zo dicht op geleidend materiaal werkt zouden ze moeten verbieden nog een schroevendraaier ter hand te nemen.. Als de hechting van die elco's los laat om wat voor reden dan ook creëer je mooi een gevaarlijk verhaal...

SB_Marantz

Eentje zat wel erg dicht op de koperen afdek plaat........ :eerie:

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

#22
Citaat van: thanatos op mei 08, 2014, 14:21:55
Vind de modificatie nog wel meevallen.. heb het wel veel erger / rommeliger gezien.. die bypass caps kun je over twisten evenals de buffer vergroting.. Die dac zit van origine al mooi in elkaar dus mijn keuze zou ook zijn hem weer origineel te maken/houden.

Met bypass caps heb ik op zich geen probleem maar wel met het overdreven vergroten van de buffer elco's.

De laad/piekstroom wordt dan veel hoger waar de trafo en brugcel niet op berekend zijn  en het zogenaamde doel daarvan wordt NIET bereikt.
Onzin en potentieel gevaarlijke mod!!

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

thanatos

Als de zaak krap bemeten is kan het niet inderdaad. Maar zie geregeld zelfs 20A brugcellen zitten. Die kun je gerust zwaar belasten. Trafo's idem.

De kachel bij de modificateurs moet ook roken.. dus er zijn vast legio redenen aan te voeren waarom het `nut` heeft.. maar het ontwerp zit goed in elkaar.. waarom dan tweaken ?

Rob46

Nostalgie, maar degelijk werk weer SB!

i2Paq

#25
laat maar....
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

100%Marantz

Mooi werk weer.  :yes:

Ik stel me toch altijd vragen als ik zo'n review lees over de CD7 en CD94 ,...

Hoe kunnen bepaalde zoveel verschil horen gewoon door hem op spikes te plaatsen of tussen 2 topspelers.
Ik vind dit topspelers, maar uiteindelik hoor ik tch maar weinig of geen verschil.
Tussen een SA15 en een CD94 of CD880 of zelfs de CD 100,...?
't zal aan mij liggen denk ik.
marantz, what else?

SB_Marantz

#27
Dank je Xavier.
Door een apparaat op spikes te plaatsen of magische tegels kan er onmogelijk iets veranderen.
Speakers van b.v. een houten vloer ontkoppelen is een ander verhaal of je akoestiek ''aanpassen.'' ( lees dempen)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

100%Marantz

Dacht ik ook, maar als je dan die review leest hoort die persoon een ongelooflijk verschil.
+ alle andere verschillen die ze zo goed horen.  :wink:

Maar het blijven mooie apparaten en heb er veel plezier van.
Ik zag een CDA 94 te koop, zou wel mooi zijn met mijn CD94, maar wat het juist gaat bijbrengen is mij niet zo duidelijk.

marantz, what else?

Zoldar

Ik lees dit sort artikels ook met een flinke korrel zout. Ik lees nergens dat er niveaus zijn gematched aan elkaar. En ik ben zelf nu ook niet zo meer bezig. Hele avonden spenderen aan kabeltjes testen en spikes. Te veel tijd in de marge romellen.

Ben wel benieuwd hoe een mooi Phillips het hier zou doen. Want verschillen zijn er imho wel zeker, alleen niet zo groot als dit heerschap hier omschrijft.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden