Marantz NR1604 versterker welke boxen

Gestart door niels.vanleeuwen.56, mei 03, 2014, 13:33:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

niels.vanleeuwen.56

Dag,
Ik heb zojuist een 1604 versterker gekocht en heb er weinig verstand van zoals jullie zullen gaan merken en ik hoop dat jullie mij dus een beetje kunnen helpen.
Onderstaand wat eigenschappen van de versterker:

Ultra HD 4K Upscaling via HDMI
4K pass-through
Vermogen per kanaal:
- 6 ohm, 1 kHz, 1%, 1ch Drive 90 W
- 6 ohm, 1 kHz. 0.7%, 2ch Drive 70 W
- 8 ohm, 20 Hz – 20 kHz, 0.08%, 2ch Drive 50 W
50 Watt per kanaal
On-Screen Display (OSD)

Nou wil ik er dus nog een 5.1 set boxen bij kopen maar weet absolute niet waar ik op moeten letten kwa vermogen enzo laat staan welke set er mooi op aansluit.
Mijn Max wat ik ongeveer wil uitgeven voor die 5.1 set is 600 euro en vooral kijk ik veel films en luister wat minder muziek.

Ik hoop hiermee dus een juiste keuze te maken.

Alvast bedankt voor jullie input!

Gr. Niels


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Peter Kudelstaart

Nog steeds geen reactie op je vraag zie ik. Ik heb zelf geen NR,dus daarom een algemeen antwoord.

Het allerbeste advies dat ik je kan geven is ga eens luisteren bij een hifi zaak. Deze receiver is niet een van de sterkste. Pas daarom op met luidsprekers met een lage gevoeligheid. Het advies zal dus uitkomen op makkelijk aanstuurbare luidsprekers. Een goed voorbeeld is de Wharfedale Diamond serie. Wat die precies kosten weet ik niet, maar 600 euro komt aardig in de buurt denk ik. Maar er zijn zo veel leuke setjes. Ook op marktplaats is veel leuks voor weinig te vinden. Veel succes met je zoektocht.

groet Peter
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

Marvin


Marvin

Kan je altijd nog kijken of het beter moet.

Peter Kudelstaart

Is inderdaad al een heel leuk setje. Dat zijn Tannoy Mercury speakers? Tannoy schijnt ook goed te matchen met Marantz.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

bas focal marantz

Voor €600 moet er wel een leuk gebruikte set te koop staan , tzt een mooie subwoofer erbij.

niels.vanleeuwen.56

Bedankt voor jullie reacties zover. Ik ben van plan om de Boston Acoustics SoundWare XS 5.1 SE aan te schaffen. Heb een hoop zitten speuren op internet en zag ze ook ergens in webshop als set aangeboden icm
Dus met de Marantz NR1604 en goede reviews. Hopen dat het een leuk setje wordt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

jrm

Succes met de aanschaf en laat je nog weten hoe dat uitpakt?

polleke_cgc

Boston Acoustics mag normaal niet slecht zijn. Ze hebben bv. een klein paar stereo-speakers (A25) die voor de prijs zowat een wonder moeten zijn.
Boston Acoustics zit ook in de D&M (Denon/Marantz) groep : dus ze zouden goed moeten matchen met een Marantz receiver...

Peter Kudelstaart

Citaat van: niels.vanleeuwen.56 op mei 06, 2014, 23:39:25
Bedankt voor jullie reacties zover. Ik ben van plan om de Boston Acoustics SoundWare XS 5.1 SE aan te schaffen. Heb een hoop zitten speuren op internet en zag ze ook ergens in webshop als set aangeboden icm
Dus met de Marantz NR1604 en goede reviews. Hopen dat het een leuk setje wordt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Ik zou geloof ik toch eerst een ergens gaan luisteren. Je schrijft weliswaar dat je vooral films kijkt en minder muziek, maar dit soort speakers, lees melkpakjesformaat, komen toch echt zwaar tekort als je gewoon eens een stereoschijfje afspeelt. De eerder gedane suggestie van de A25's zou mooi vergelijkingsmateriaal zijn.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

niels.vanleeuwen.56

Speciaal nog even voor jrm

Ik heb dus de boston set gekocht in het wit. Heb ook witte tv e.d. dus wilde ook witte boxenset.
Ik heb er geen verstand van zoals je weet en vond het geluid in het begin na de audissey setup niet best. Ik testte het ook steeds met tv kijken ( ziggo humax). Volgende dag ging ik Xbox 360 spelen en geluid was super goed..ik vroeg mij dus ofhoe dat nou weer kon.. Heb nog een 2e x zon audissey setup gedaan. Het geluid werd al iets beter met nog wat handmatige aanpassingen maar nog steeds niet tevreden met tv kijken. Na tijdje prutsen kwam ik erachter dat mijn humax op stereo stond ipv dolby. Na dat omgezet te hebben kreeg ik ineens wel een mooi geluid. Ben nu nog beetje aan het spelen met de afstellingen e.d. Maar ben nu wel weer blij :). Muziek speelt die ook behoorlijk zuiver af. Voor mij doen meer dan goed. Ik merk wel dat als ik een wat ouder nummer op zet bijvoorbeeld hotel california dan is het niet zo mooi als bij mijn vader, maar die heeft ook geen surround set maar stel grote boxen van weet ik hoeveel euro. Kortom ben dus erg tevreden voor het geluid en dat voor een kleine prijs in verhouding met de overige gebruikers op dit forum heb ik het idee.

Als je nog wat wilt weten erover of tips heb dan laat je het maar weten.

Gr.,

Niels



Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Marvin

Luister je de cd's gewoon in stereo, of laat je er een surround bewerking op los?

jrm

Bedankt voor je reactie, zelf ben ik ook een 'verstokte' stereo man  :-D

Maar vind een surround set - mits goed afgesteld- altijd wel een meerwaarde geven bij films, voor muziek liever niet. Inderdaad hoeft een leuk en voor de meeste mensen fraai geluid niet duizenden euro' s te kosten.

Je kan natuurlijk altijd nog experimenteren met je akoestiek, maar met audissey haal je ook die manco' s grotendeels weg.