Gelukkige SR5008 eigenaar zegt hiya!

Gestart door Inca, mei 02, 2014, 19:06:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Inca

Hallo allen,

Even voorstellen, maar natuurlijk ook een vraag hier en daar.

Ik woon in Bavel en heb ondanks een Marantz SR5008 aangeschaft om mijn trouwe maar oude Harman Kardon AVR 230 te vervangen. Luister graag naar muziek, maar m'n passie is toch wel films kijken. Alle genres, maar met vooral mooie soundtracks.

Mijn huidige setup:
5.1 Bi-amped Opstelling
Marantz SR5008 Silver/Goud
Front L/R Tannoy Revolution DC6T (Wannabi-amped ;) )
Center Tannoy Fusion C
Surround Tannoy Fusion 1
Sub Tannoy TS8
Full HD DLP Beamer
Audessey 8 punt meting uitgevoerd volgens het boekje.

Tot nu toe een ongelooflijk verschil met mijn vorige receiver. Zeer tevreden. Wel heb ik een vraag over het volume. Ik heb het gevoel dat bij -20db op m'n HK 230 het volume erg hoog stond. Met de Marantz neig ik het volume naar -10db op te schroeven. Hier en daar lees ik dat het te maken heeft met de zuiverheid en helderheid. Dat het volume wel degelijk gelijk is, maar het gewoon minder hard klinkt doordat het minder clipped?

Wat is jullie mening hierin? Op wat voor volume setting kijken jullie films?

Gegroet!

Inca





Tannoy Fanboy 5.2.4 - Marantz SR6012 + PM8003 - Tannoy DC6T SE - Tannoy DC6LCR Signature - Klipsch SPL120 - Triangle Atmos

Marvin

#1
Mooie setting hoor!
Gewoon lekker aan die volumeknop draaien tot het bloed uit je oren komt, kan aan vele variabelen liggen.
Als die HK continu stond te clippen had je al nieuwe tweeters nodig.

En welkom natuurlijk.

Marvin

Ik luister films absurd hard als de omgeving dat toe laat.
Hoe hard dat is?
Geen idee, ik kijk nooit naar die schaal ik draai eraan totdat het bloed net niet uit m'n oren komt.

lo

Hey, weer een brabo d'r bij. Leuke set, geniet ervan en van ons forum  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

ValentinoA

mooie set, heb zelf de SR7007.

qua volume ligt het ook vooral wat je afspeelt, tenminste gebaseerd op mijn ervaring uiteraard. Bv mkv blu-ray rips zet ik meestal het volume tussen 37 en 44db (op schaal van 0 naar 100). dit is meestal gewoon tot luid. MP4 blu-ray rips moet ik al rond de 46-50db zetten wil ik ietwat krachtig geluid hebben (heb het gevoel dat die dynamiek mist tov mkv bestanden). Met normale DVD's en blu-rays (afgespeeld op de UD7007, maar ook met m'n vorige dvd-en blu-rayspeler) staat het geluid meestal op 60-65db, en bij sommige dvd's zelfs op 70db.
Stereo: Marantz PM 7003 / Marantz CD 5003 / Rega DAC / Logitech Squeezebox Touch / Technics SL-D202
Surround: Panasonic TX-L47FT60 / Marantz SR 7007 / Marantz DV 4003 / Panasonic BD-80 / Sony PS3 / Nintendo Wii

Inca

Thanks voor de reacties!

Mijn oren laten bloeden! Check!  :evil:

Ik woon dan wel in het Brabant, maar ben een ras echte Beverwijker  :mrgreen: ,maar wel een verrader, want ik ga nooit meer weg uit het zuiden. Veel te gezellig.

Vandaag voor het eerst goed kunnen genieten met de Film "Master and Commander" op DTS HD. Ik had hem zelfs even op -0db staan en nog klinkt het super, ik merk wel dat m'n surrounds en center er moeite mee hebben, maar dat is de volgende stap.

Cheers!

Tannoy Fanboy 5.2.4 - Marantz SR6012 + PM8003 - Tannoy DC6T SE - Tannoy DC6LCR Signature - Klipsch SPL120 - Triangle Atmos

Marvin

En in Beverwijk heb je natuurlijk niets te zoeken, behalve de Febo. 
Woon zelf in IJmuiden...... Hahaha

Marvin

#7
Citaat van: Inca op mei 03, 2014, 00:20:57
Vandaag voor het eerst goed kunnen genieten met de Film "Master and Commander" op DTS HD. Ik had hem zelfs even op -0db staan en nog klinkt het super, ik merk wel dat m'n surrounds en center er moeite mee hebben, maar dat is de volgende stap.

Cheers!

Dan staan ze waarschijnlijk te hard ten opzichte van je fronts, ze moeten een zelfde geluidsdruk neer kunnen zetten als die krengen voor.
Zal niet pretenderen een Tannoy kenner te zijn, maar ik ken Tannoy wel erg goed.  ;)


(M'n vader heeft een HK met Tannoy fusions, dat gaat zo knetter hard dat je de woonkamer liever verlaat).
(Een vriend van me heeft jouw fronts, je center, -en je surrounds.  Oh ja, TS8 heeft hij ook gehad).
(Zelf heb ik helemaal niets met dat gekke merk, troep van de bovensteplank).

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,3130.msg113831.html#msg113831

Inca

Citaat van: marvin op mei 03, 2014, 02:13:34
Dan staan ze waarschijnlijk te hard ten opzichte van je fronts, ze moeten een zelfde geluidsdruk neer kunnen zetten als die krengen voor.
Zal niet pretenderen een Tannoy kenner te zijn, maar ik ken Tannoy wel erg goed.  ;)


(M'n vader heeft een HK met Tannoy fusions, dat gaat zo knetter hard dat je de woonkamer liever verlaat).
(Een vriend van me heeft jouw fronts, je center, -en je surrounds.  Oh ja, TS8 heeft hij ook gehad).
(Zelf heb ik helemaal niets met dat gekke merk, troep van de bovensteplank).

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,3130.msg113831.html#msg113831

Ik zal eens spelen met de individuele volumes. "Troep van de bovensteplank" ghehe, natuurlijk kan het altijd beter. De prijs en de prestatie balans van de Tannoy DC6T is wat mij betreft top. Zit wel te denken om de Tannoy Fusions te vervangen voor de DC6 LCR (center, als ik die nog kan vinden) en achter de DC6 Signature. Heel misschien de TS8 vervangen voor een TS12. Voor nu moet de geldboom weer even bijkomen ;)
Tannoy Fanboy 5.2.4 - Marantz SR6012 + PM8003 - Tannoy DC6T SE - Tannoy DC6LCR Signature - Klipsch SPL120 - Triangle Atmos