De set van Marvin

Gestart door Marvin, maart 05, 2009, 23:08:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marvin

Gewoon een vierkant gat in je vloer maken en daar 5 sub in een kubus plaatsen en je kruipruimte als kast gebruiken. Infinite baffle sub, veel beter gaat het niet worden.
Maar als ik dat doe dan zit ik bij onderbuurman in huis.  :-D

audiof. zonder budget

Citaat van: marvin op mei 03, 2011, 16:57:07
Gewoon een vierkant gat in je vloer maken en daar 5 sub in een kubus plaatsen en je kruipruimte als kast gebruiken. Infinite baffle sub, veel beter gaat het niet worden.
Maar als ik dat doe dan zit ik bij onderbuurman in huis.  :-D

Ik heb in een vorig huis de vloerconvector ooit eens omgebouwd als sub...was het toch ook niet helemaal (vooral s'winters niet toen mijn vrouw ontdekte dat door deze oorzaak de convector niet meer meedeed :schater: :schater:)
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Marvin

Hier staan geloof ik wel wat leuke projecten om eens door te bladeren/lezen.

http://www.hometheatershack.com/forums/ib-infinite-baffle-subwoofer-build-projects/

Mexicaanse Hond

Is het nou eens afgelopen met die rare namen voor je topic!  :-P :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marvin

Nee dat denk ik niet, de creativiteit slaat hier soms op hol.    :-D

Mexicaanse Hond

Gelukkig heb ik dat niet.  :angel:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marvin

#381








































Een paar jaartjes geleden;











En nog langer terug is de surround shiz hiermee begonnen;








Meer foto's daarvan heb ik niet meer.




Met de Pied Pipers en Kef subwoofer van mijn broer.








lo

Een mooie historische terugblik  notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marvin

Wel apart dat de camera's in mijn telefoons steeds slechter zijn geworden.
Goed, ze zijn dan tegenwoordig wél slimmer dan de baas.  :-D

Marantz 81

Hey een nieuwe TV ? center en beamer weg  :-o

was dat nog wat die pied piper ?

Marvin

Ja een andere tv, 42" Panasonic plasma.
Beamer hangt er ook nog steeds hoor, maar die plasma moet eerst nog aan de muur bevestigd worden.
Nog steeds geen zin in gehad, mag ook weer wat kosten zo'n beugeltje...  :-o
Maar dit is zo groot met mijn kijkafstand zodat ik niet echt veel drang heb om dit te doen, daarbij gebruik ik die beamer niet echt veel in de 'zomer'.

Die PP vond ik zelf niet heel erg denderend, daarbij kwam ik erachter dat de tweeter van één zuil niet aangesloten was. Vond het geluidsbeeld bij m'n broer ook al wat naar rechts trekken.
Geeft gelijk al aan dat de middentoner veel te veel signaal krijgt door het filter.
Maar de aktieve uitvoering heeft daar wel heel veel in verbeterd, ook doet audessy van de 7005 wonderen bij hem thuis. Maar mijn luidspreker zal het niet worden, zeker gezien de nieuwprijs is er veel mooier te krijgen.
Dit is trouwens wel een oude foto hoor, is alweer een paar jaar geleden.

Marantz 81

ow ja zie hem nu de beamer  :-D er zijn ook wel goedkopere muurbeugels vanaf 30/40 euro bij hornbach tot en er zijn zelfs van die muurbeugels van 400 euro  :? :no:

had ik gelezen dat het een paar jaar terug was van die pied piper

Marantz 81


Marvin

Ja ja, erg mooi.
Die 15" woofer die daar inzit zit ook in mijn subwoofer, mijn versterker is iets minder krachtig.
Ook is dat zwarte lel wat ik heb iets minder fraai om te zien.  :-D

Marantz 81

Geluid wat eruit komt is belangrijker  :yes: