Tja, nadat hij 4 1/2 jaar prima dienst heeft gedaan heeft de PM7200 toch weer wat aandacht nodig. Juist nu ik net een mooie CD6000 op de kop heb getikt ter vervanging van mijn DV6200 die steeds meer moeite kreeg met lezen van CD's.
Het rechter kanaal komt, na inschakelen van de versterker, pas zo'n 10-tal seconden later "in" dan het linkerkanaal. Verder lijkt het er op dat soms het rechterkanaal meer volume heeft, en soms juist weer het linkerkanaal.
Nu heb ik destijds wel alle elco's vervangen, maar heb ik niet alle solderingen over gesoldeerd. Ik wist al wel dat deze types hier berucht om staan (daar had HAL in het begin van dit topic ook al voor gewaarschuwd), maar aangezien ik daar op dat moment geen last van had en het vervangen van de elco's voor mij op zich al een aardig klusje was heb ik toen besloten daar even niets aan te doen en te wachten totdat hij weer problemen zou gaan geven. En dat moment is nu dus aangebroken.
In een ander
topic over de PM7200 las ik dat de speakerrelais ook problemen kunnen gaan geven, dus die heb ik gelijk maar
besteld bij dezelfde EBAY-verkoper als vermeld in dat topic, om zodoende gelijk mee te kunnen vervangen.
Nog een vraagje over dat door solderen van de tinbindingen. Zuigen jullie, als experts, eerst alle oude tin weg om daarna verse tin aan te brengen, of is het gewoon een kwestie van heet maken en een beetje nieuwe soldeer toevoegen zodat deze weer mooi vloeit? Dat eerste zal wellicht beter zijn, maar lijkt mij wel een vreselijke klus....
Dan nog iets; doen jullie echt álle solderingen overnieuw (en van álle printplaten), of alleen de verdachte solderingen en de printplaten van voeding en versterkerdeel?